Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Beny
Mountainbiker

Re: Garmin Edge 1000

Post by Beny »

Titser wrote:Ik heb nu een track gedownload van gpsies.com, en via verkenner deze onder "New Files" geplaatst van mijn Garmin 1000.
De track is zichtbaar op mijn toestel en ik kan deze ook gewoon rijden. Ik krijg deze echter niet te zien onder "Koersen" via Garmin Connect. Beetje jammer want dan kon ik de rit een beetje aanpassen.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Tnx.
Auto overdracht naar GarminConnect zijn uw gereden koersen die in de geschiedenis (activities) van het toestel staan
Daar je deze rit dan blijkbaar nog niet nagereden hebt bijgevolg ook niet overgedragen en zichtbaar

Op GarminConnect kan je geen ritten aanpassen
Daarvoor dient Garmin Basecamp
Titser
Mountainbiker

Post by Titser »

Beny wrote:
Titser wrote:Ik heb nu een track gedownload van gpsies.com, en via verkenner deze onder "New Files" geplaatst van mijn Garmin 1000.
De track is zichtbaar op mijn toestel en ik kan deze ook gewoon rijden. Ik krijg deze echter niet te zien onder "Koersen" via Garmin Connect. Beetje jammer want dan kon ik de rit een beetje aanpassen.

Tnx.
Auto overdracht naar GarminConnect zijn uw gereden koersen die in de geschiedenis (activities) van het toestel staan
Daar je deze rit dan blijkbaar nog niet nagereden hebt bijgevolg ook niet overgedragen en zichtbaar

Ok bedankt voor je antwoord. Jammer dat BaseCamp zo ongebruiksvriendelijk is.
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

Titser wrote:
Beny wrote:

Tnx.

Ok bedankt voor je antwoord. Jammer dat BaseCamp zo ongebruiksvriendelijk is.

dat valt wel heel goed mee, vind ik.
een beetje oefenen en proberen, en het lukt wel vrij snel hoor
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Of bij http://www.galileo-tc.be" onclick="window.open(this.href);return false; een cursus volgen
Titser
Mountainbiker

Post by Titser »

Beny wrote:Of bij http://www.galileo-tc.be" onclick="window.open(this.href);return false; een cursus volgen
Ok, tnx voor de tip!
WillyW
Mountainbiker

Post by WillyW »

Vraagje,
Ik rijd in zomer op racefiets met club en laad route die we rijden vooraf op de mijn edge 1000.
Garmijn geeft ook keurig aan wanneer we rechts of linskaf moeten, doch aanwijzing komt pas 150 mtr voor afslag.
Doordat de snelheid vaak behoorlijk hoog is komt de aanwijzing meestal net voor afslag en moeten we op laatste moment rechts/links af etc.

Kan ik het aanwijs moment verleggen naar bijv.250 mtr?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik plaats koerspunten 50m voor de afslag en ruimschoots tijd genoeg... Op 150m voor de afslag en niet tijdig genoeg, amaai... wat een snelheid =D>

De afslagbegeleiding van de Garmin Edge kan je dit niet aanpassen!
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

ik begrijp niet dat ze dit bij garmin niet kunnen inplannen bij een update of zo.
gewoon de gebruiker de keuze laten, hoe deze zijn toch duur toestel wil gebruiken

zoals bij mij ook, ik volg een koers en vind de afslagbegeleiding wel handig, maar ik heb liever niet elke keer het ingezoomde venster
dat zijn toch allemaal dingen die men makkelijk kan de keuze laten

maar ja, het is niet anders
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Afslagbegeleiding maakt deel uit van het navigatie programma, en zoals bij iedere GPS (niet enkel Garmin) toestel kan je dit niet aanpassen.

Workaround is de afslagbegeleiding niet gebruiken en werken met koerspunten, hier kan je een afslag plaatsen waar je zelf wilt. Ik gebruik Javawa RTWtool en zet een koerspunt 50m voor de afslag. Krijg je op 50 meter een pijltje naar links/rechts en kan je perfect de track nog zien, wat bij afslagbegeleiding niet het geval is.
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

RigolleM wrote:Afslagbegeleiding maakt deel uit van het navigatie programma, en zoals bij iedere GPS (niet enkel Garmin) toestel kan je dit niet aanpassen.

Workaround is de afslagbegeleiding niet gebruiken en werken met koerspunten, hier kan je een afslag plaatsen waar je zelf wilt. Ik gebruik Javawa RTWtool en zet een koerspunt 50m voor de afslag. Krijg je op 50 meter een pijltje naar links/rechts en kan je perfect de track nog zien, wat bij afslagbegeleiding niet het geval is.
ik begrijp het, en ik heb dit ook al eens geprobeerd, maar dan krijg je weer geen waarschuwing (geluid) en dan moet je regelmatig op het scherm kijken
ikzelf vind het makkelijkst als je dat ingezoomde venster krijgt van de afslagbegeleiding, en je tikt 1x op het scherm, deze kaart die ik dan zie vind ik persoonlijk het meest makkelijke.
dit vooral als je 2 bochten of straten vlak na elkaar hebt, op dat ingezoomde venster dat je krijgt staat je huidige positie dan bvb bovenaan het scherm en rijd je omgekeerd of zo, dat vind ik niet handig
Post Reply