Goodfellas mountainbikefriends Dendermonde

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Eagle Stijn
Mountainbiker

Post by Eagle Stijn »

Ik ga zondag aanzetten voor de 57 in Houffalize. Ne keer zien wat de geeft met den hardtail :-D
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Eagle Stijn wrote:Ik ga zondag aanzetten voor de 57 in Houffalize. Ne keer zien wat de geeft met den hardtail :-D
Voor u geen probleem =D> Have fun ginder en ... Ride and Smile :-D
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Ik heb zonet de resultaten eens bekeken van de Houffamarathon en ik ben fier te zien hoe iedereen progressie blijft maken tov pakweg een jaar geleden. =D>

- Kristof die veel ervaring heeft opgedaan in z'n marathons van afgelopen zomer en bevestigd heeft met een zeer mooie plaats. Waauw ! =D>

- Gunther die opnieuw z'n goeie vorm en klasse heeft laten zien. Heeft hij nog mindere periodes in 't jaar ... I don't think so ! Enkel door inzet en training is dit mogelijk ! Super ! =D>

- Laagvlieger heeft eveneens weer eens bewezen er op korte tijd opnieuw te staan. Door blessures toch op z'n minst gezegd geen optimale voorbereiding maar knap resultaat ... chapeau ! =D>

- El Stevo vrees ik wat snel gestart maar zich mooi herpakt, en vlot uitgereden lijkt het me ! Knap ! =D>

- Tom heeft eens lekker geknald op de 57km ... ligt je blijkbaar goed een korte afstand ! =D>

- Stijn heeft eindelijk z'n cimes de waimes kunnen doorspoelen en z'n alomgekende no nosense degelijkheid aangesproken voor een mooi resultaat =D>

Wat mezelf betrefd ... Gisteren samen met Erwin en Sven aangezet in Herne, leuk ritje met de nodige hoogtemeters.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Steven is jammer genoeg lek gereden op een 10 km van het einde #-o Tot dat ongelukkig moment reed hij tussen mij en Gunther/Joan in. Erg jammer, want top 120 zat er dus normaal gezien in.

Ik moet zeggen dat ik wat verbaasd was hoe goed de benen toch aanvoelden gisteren, vorige week op zijn minst gezegd geen ideale voorbereiding gehad naar deze marathon toe :lol: Moet wel toegeven dat na de laatste bevoorrading het beste eraf was hoor, veel meer km's moesten het toch niet geweest zijn gisteren.

Gunther heeft heel verstandig gereden; eigen tempo gereden en zich niet laten verleiden om in overdrive te gaan om toch Joan/Steven/mezelf te volgen na de eerste bevoorrading bijvoorbeeld :wink:

Ik denk dat Tom misschien eens een XC wedstrijd moet meedoen (bij funklasse?), lijkt me nog wel op zijn lijf geschreven 8) (en een medisch attest hebt ge toch al eh, Tom)

Dat beloofd hier veel goeds voor de Grand Raid Godefroy, misschien met een paar in den top 100? :-)
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Kristof Huyck wrote:Steven is jammer genoeg lek gereden op een 10 km van het einde #-o Tot dat ongelukkig moment reed hij tussen mij en Gunther/Joan in. Erg jammer, want top 120 zat er dus normaal gezien in.
Dat is kl.... seg !! top 120 had dan meer dan verdiend geweest ! Excuses voor de voorbarige conclusie #-o

Wat staat er volgende week op't programma ? Bezoek aan de scheve villa ???
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Die platte band was wel een teleurstelling, maar ben blij dat 'm nu is gevallen in plaats van in de RDHF. De voorbereiding was toch maar belabberd en dat heb ik gevoeld. De kristof daarentegen was echt goed. Ik moest al in toeren gaan op de startklim :lol: vandaar dat ik hem had laten rijden, dat was geen avance. Probleem was dan wel dat ik dan al alleen reed. Beetje gas terugnemen en op adem komen. Ik was blij dat de eerste bevoorrading er aan kwam. Kristof stond er nog en ook Gunther en Joan kwamen toe: leuk, leuk. Konden we terug in groep rijden. Maar euh, ik kreeg amper tijd om me te bevoorraden, want de Gunther en Joan sprongen direct terug in het zadel. Even vloeken dus en ik erachteraan. Op een stukje asfalt mijn gellekes dan maar aangesproken.
Joan had blijkbaar zijn goede benen gevonden, want hij nam een serieus stuk kopwerk voor zijn rekening. Tot hij plots weg ging? Joan, ge mocht dat nog een aantal kilometers verder doen zenne :drunk:
Enfin ja, de kristof deed weer waar 'm goed in was en ging weer stevig door. Lap, weer alleen op pad. Verdorie toch. Gelukkig werd ik onderweg aangemoedigd door enkele lieftallige dames en dan kunnen we steeds iets meer hé. Eventjes een muur opgeknald. (het is te zeggen, zo voelde mijn beentjes dat toch aan) Tijdens de daaropvolgende beklimmingen bleef ik volk oprapen, dus er zat nog wat in de tank, maar 1 afdaling besliste er anders over. Vol met het achterwiel op een rots en onmiddellijk plat. Ik zag dat de notubes zijn werk probeerde te doen, maar te traag. Snel snel een binnenbandje gestoken. Nu ja snel, op dat moment leek dat eindeloos. Na een tiental minuten terug op de velo en snel vertrekken want er kwam net een hele meute aan. Maar onmiddellijk terug moeten afstappen want mijn versnellingen weigerden dienst. Ik kwam dan midden in die groep terecht. Die hebben me de komende klimmen wel gehinderd want die liepen al meer naast hunne velo dan er op :roll: Op het wereldbekerparcour had ik gelukkig vrij baan. Jawadde, dat gaat daar stevig omhoog, maar ik wist dat de finish eraan kwam dus even op de tanden bijten. Plots ging mijn gsm. Maf, wie belt er mij op dit moment? Ik vertik het om te stoppen en rij door. Ik probeer nog een aantal rijders in te halen en rij eindelijk onder de blauwe boog door. Daar zie ik Kristof, Joan en Gunther staan. Euh? Waar zijn die me gepasseerd? Blijkbaar wanneer ik mijn band aan het wisselen was. Ik had hen niet gezien en omgekeerd van hetzelfde. De telefoon was van Kristof omdat ze zich ongerust maakten. Ik reed immers tussen hen in. Nu ja eind goed al goed.

Alhoewel die file, dat was toch geen goed eind. Om 10u lag ik in mijne zetel.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

de scheve villa volgende week is prima! en eerstdaags passeer ik eens bij kristof om een tenueke te passen
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Dik tevreden met mijn 124ste plaats aan de aankomst met nog overschot in de benen. Er zat zekers een top 100plaats in want zekers niet leeg toegekomen. De lage (relatief) 165 gem hr spreekt voor zich.
De kristof reed wel sterk en strak tempo in de klimmetjes in het begin.
Iedereen volgde vlot zeg da beloofd. Kristof en Steven waren dan even gaan versnellen ,ik bleef gewoon tempo rijden met gedacht da het nog ver en zwaar was. Maar we hadden die 2 steeds in het vizier.
Achter de 1ste bevoorrading eens deftig tempo gereden met de mannen in het wiel. Was serieus stuk vals plat op de baan en dan in een bos. Dan kwamde weer op de baan met tegenwind en vals plat. Keek achter mij en zag da Gunther niet mee was. Toch nog even meegereden naar een groepke dacht daar zitten we lekker uit de wind. Ja dat de Kristof dacht er anders over erop en erover zei hij.
Zag Gunther nie meer en het ging wel snel, twijfel twijfel.
Dacht ga de benen stilhouden en Gunther opwachten.... Gelukkig want die had geen goede dag. (Gunther geen goede dag= 119de plaats =D> )
Wat als hij een goede dag had #-o .
Dan maar samen gebleven, en ik op einde nog nekeer lomp geweest door een klein afdalingske te voet te doen van 10meter daarmee was Gunther weg want was maar 1km meer tot de finish.
Verschil was amper half minuutje. Wel 7 minuten op Kristof. Die een dikke uitslag reed =D>
Stevo nog niet gezien aan de meet............mmmmmmmmmmmm vreemd beetje onrust stak de kop op.....Toch niet gevallen en ergens beneden liggen ofzo of misreden..........tot we hem aan de meet zag verschijnen ,heelhuids en .wel............ oef opluchting alom.
Hij was blijkbaar plat gevallen na een zéér mooi single track afdaling.........Jammer ...daarmee ook top 120 plaats verloren zien gaan.
Aan de 2de of 3de tijdsopname zaten we maar minuutje achter Steven zag ik op de uitslag.

@el stevo kon dat tempoke nog wat langer volhouden ze.......zo een klimmetjes vals plat is mijn ding ze ......op de macht hé :)

@ jakke : Ja heb al veel getraind op korte tijd......Half Juli pas beginnen rijden weer wel doelgericht met lange afstanden.......paar keer over de 100km geweest ze............Ben blij met het resultaat.

Tom en Stijn ook dik gereden....... Je kunt is lekker knallen op zo een "kortere" afstand hé...... al is 55 km daar wel 100km hier ze...
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Als ik da hier allemaal lees hebben jullie zich goe geammuseerd,
nen dikke proficiat met jullie resultatenImage

Wat jakke zei kan ik alleen maar bevestigen,wij hebben in Herne een zeer leuke rit gereden, en al zeg ik het zelf het ging mij bijzonder goed af.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

flaming_jakke wrote: Wat staat er volgende week op't programma ? Bezoek aan de scheve villa ???
Scheve villa zie ik ook wel zitten voor Zondag.
Post Reply