Dilsen-Stokkem
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Tja, inderdaad als iedereen zich een beetje fatsoenlijk houdt is er ook gewoon geen probleem. Denk ook niet dat er daar snel iets aan gaat veranderen.SusXT wrote:Vooral geen slapende honden wakker maken. Word je aangesproken door een boswachter? "Sorry meneer ik was het vergeten" en dan rustig verder rijden.K2-er wrote:Er staat nergens een bord dat fietsen niet mag.
Ikzelf vermijd een beetje de Mechelse Hei (uitgez. Oldschool downhill) want er zijn genoeg andere mooie plekjes.
Mja de zondag nog daar geweest. Niet aan gedacht dat het weekend was en dus veel volk tegengekomen.
De meeste wandelaars (en zelfs de meute freeriders aan de oldschool downhill) kijken u wel met argusogen aan. Maar op zich gaat dat inderdaad niet veel uitmaken. In de afdalingen waar wandelaars waren heb ik gewoon even de slak uitgehangen en dan zijn die ook weer "content".
Persoonlijk vind ik de algemene onvriendelijkheid van mensen wel opvallend. Tijd om te verhuizen naar een minder depressief land denk ik soms.
De meeste wandelaars (en zelfs de meute freeriders aan de oldschool downhill) kijken u wel met argusogen aan. Maar op zich gaat dat inderdaad niet veel uitmaken. In de afdalingen waar wandelaars waren heb ik gewoon even de slak uitgehangen en dan zijn die ook weer "content".
Persoonlijk vind ik de algemene onvriendelijkheid van mensen wel opvallend. Tijd om te verhuizen naar een minder depressief land denk ik soms.
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Volgens mij is die lekkere klim achter de Salamander al een hele tijd (2 jaar of zo) verboden voor bikers. Uit goed ingelichte Dilserse bron.
Vroeger werd ie met elke 'Dilsen meeting' aangedaan , enne ja den deze rijd (lees: reed) er op tot boven.
Vroeger werd ie met elke 'Dilsen meeting' aangedaan , enne ja den deze rijd (lees: reed) er op tot boven.
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Is dat die verder dan de trappen? Zijt ge nog recent geweest want is veel spoorvorming.farmer/cowboy wrote:Volgens mij is die lekkere klim achter de Salamander al een hele tijd (2 jaar of zo) verboden voor bikers. Uit goed ingelichte Dilserse bron.![]()
Vroeger werd ie met elke 'Dilsen meeting' aangedaan , enne ja den deze rijd er op tot boven.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Kom dat toch maar eens bewijzen. En verboden is ook veel gezegd, er staat daar nergens een bord ... Je moet er natuurlijk niet op zondagvoormiddag met ne trein van 30 man langsrijden.farmer/cowboy wrote:Volgens mij is die lekkere klim achter de Salamander al een hele tijd (2 jaar of zo) verboden voor bikers. Uit goed ingelichte Dilserse bron.![]()
- saiko
- Test team
welke helling oprijden ?
als ge met de rug naar de parking staat kunt ge schuin rechts de trappen op (daar kwam ik vroeger boven met een small kader, mijn medium en large kader zijn te lang blijkbaar)
als ge rechtdoorrijdt kunt ge ineens haaks naar rechts naar boven.
als ge u niet misgrabbelt just voor de draai in het midden is daar niet veel moeilijks aan.
of ge kunt rechtdoor en dan links achter de draad door, daar is helemaal niks moeilijks aan.
maar het is daar zeker verboden om te mountainbiken. Als ge parkwachter ziet gewoon zeggen dat ge langs enne weg gekomen zijt waar gaan bord hing ( zo zijn er genoeg) dan kan die u niet veel doen buiten wat lastig aankijken (al zeker 2 keer aan de hand gehad)
als ge met de rug naar de parking staat kunt ge schuin rechts de trappen op (daar kwam ik vroeger boven met een small kader, mijn medium en large kader zijn te lang blijkbaar)
als ge rechtdoorrijdt kunt ge ineens haaks naar rechts naar boven.
als ge u niet misgrabbelt just voor de draai in het midden is daar niet veel moeilijks aan.
of ge kunt rechtdoor en dan links achter de draad door, daar is helemaal niks moeilijks aan.
maar het is daar zeker verboden om te mountainbiken. Als ge parkwachter ziet gewoon zeggen dat ge langs enne weg gekomen zijt waar gaan bord hing ( zo zijn er genoeg) dan kan die u niet veel doen buiten wat lastig aankijken (al zeker 2 keer aan de hand gehad)