Dilsen-Stokkem

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
M@nuel
Mountainbiker

Post by M@nuel »

Ik vraag dit eigenlijk, omdat ik geen zin heb dat ze mijn bike gaan afpakken.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Ik heb in al die jaren nog nooit een conflict gehad met iemand.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

fiets afpakken ? :-D

da mag ne boswachter helemaal niet, die moet eerst de flikken bellen
M@nuel
Mountainbiker

Post by M@nuel »

Ok....eer die bij me zijn..ben ik allang over de grens gefietst.
:wink:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

SusXT wrote:
K2-er wrote:Er staat nergens een bord dat fietsen niet mag :roll: .
Vooral geen slapende honden wakker maken. Word je aangesproken door een boswachter? "Sorry meneer ik was het vergeten" en dan rustig verder rijden.
Ikzelf vermijd een beetje de Mechelse Hei (uitgez. Oldschool downhill) want er zijn genoeg andere mooie plekjes.
Tja, inderdaad als iedereen zich een beetje fatsoenlijk houdt is er ook gewoon geen probleem. Denk ook niet dat er daar snel iets aan gaat veranderen.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Mja de zondag nog daar geweest. Niet aan gedacht dat het weekend was en dus veel volk tegengekomen.

De meeste wandelaars (en zelfs de meute freeriders aan de oldschool downhill) kijken u wel met argusogen aan. Maar op zich gaat dat inderdaad niet veel uitmaken. In de afdalingen waar wandelaars waren heb ik gewoon even de slak uitgehangen en dan zijn die ook weer "content".

Persoonlijk vind ik de algemene onvriendelijkheid van mensen wel opvallend. Tijd om te verhuizen naar een minder depressief land denk ik soms.
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Volgens mij is die lekkere klim achter de Salamander al een hele tijd (2 jaar of zo) verboden voor bikers. Uit goed ingelichte Dilserse bron. :cry:

Vroeger werd ie met elke 'Dilsen meeting' aangedaan , enne ja den deze rijd (lees: reed) er op tot boven. :oops:
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

farmer/cowboy wrote:Volgens mij is die lekkere klim achter de Salamander al een hele tijd (2 jaar of zo) verboden voor bikers. Uit goed ingelichte Dilserse bron. :cry:

Vroeger werd ie met elke 'Dilsen meeting' aangedaan , enne ja den deze rijd er op tot boven. :oops:
Is dat die verder dan de trappen? Zijt ge nog recent geweest want is veel spoorvorming.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

farmer/cowboy wrote:Volgens mij is die lekkere klim achter de Salamander al een hele tijd (2 jaar of zo) verboden voor bikers. Uit goed ingelichte Dilserse bron. :cry:

Vroeger werd ie met elke 'Dilsen meeting' aangedaan , enne ja den deze rijd (lees: reed) er op tot boven. :oops:
Kom dat toch maar eens bewijzen. En verboden is ook veel gezegd, er staat daar nergens een bord ... Je moet er natuurlijk niet op zondagvoormiddag met ne trein van 30 man langsrijden.
saiko
Test team

Post by saiko »

welke helling oprijden ?

als ge met de rug naar de parking staat kunt ge schuin rechts de trappen op (daar kwam ik vroeger boven met een small kader, mijn medium en large kader zijn te lang blijkbaar)
als ge rechtdoorrijdt kunt ge ineens haaks naar rechts naar boven.
als ge u niet misgrabbelt just voor de draai in het midden is daar niet veel moeilijks aan.
of ge kunt rechtdoor en dan links achter de draad door, daar is helemaal niks moeilijks aan.

maar het is daar zeker verboden om te mountainbiken. Als ge parkwachter ziet gewoon zeggen dat ge langs enne weg gekomen zijt waar gaan bord hing ( zo zijn er genoeg) dan kan die u niet veel doen buiten wat lastig aankijken (al zeker 2 keer aan de hand gehad)
Post Reply