Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
greenforce
Mountainbiker

Post by greenforce »

Bedankt gasten...

Hum...goede omstandigheden, deze WE denk ik niet, maar we zullen wel zien... :wink:
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Zijn er hier geen kastaars die morgen naar Houffa gaan om te biken en te trainen.
Ik ga daar morgen een gans dagje mij uitleven.
En moesten er gasten zijn die ook gaan kunnen we altijd afspreken hé, toch leuker dan alleen hé....
Laat maar iets weten hé, kan het maar vragen!

Grtz Stijn
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

wij hebben binnen enkele weken (4-5-6 april) voor het eerst een weekendje Houffalize gepland 8) omdat we binnen ons groepje van 5 à 6 bikers wel wat verschillende niveaus hebben (vooral qua leeftijd dan, want we rijden allen al zo'n 2 jaar bijna wekelijks TT's van 30 à 40 km) ben ik wat aan het afwegen welke vaste routes het best in aanmerking komen...

als "inrijder" op zaterdagvoormiddag had ik de blauwe 5 in gedachten : 28 km en vlot rijdend, lijkt me ideaal om op temperatuur te komen... 's namiddags is het tijd voor de innerlijke mens en gaan we wellicht op brouwerijbezoek naar Achouffe :drunk:

op zondagochtend overweeg ik de rode 3 (35 km en iets zwaarder) voor de jongere garde en de blauwe 2 (27 km en gemiddeld) voor de grijze haren... sowieso is de groene 6 uitgesloten want die loopt deels over het WK-parcours dat dan blijkbaar al afgesloten is voor training

moet wel te doen zijn hé ? tips en tricks altijd welkom ! :wink:
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Is het te doen om vrijdag naar Houffa te gaan, of zal het weer te slecht zijn?
Corsa
Mountainbiker

Post by Corsa »

Voorlopig geven ze wisselvallig weer(op de radio). Hoop toch dat het te doen is, anders gaan we ergens anders rijden hé :wink:

greetsss
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Voilà, terug onder de levenden na ons eerste MTB-weekendje in Houffa :bounce:

We waren met 11 afgezakt naar Hôtel du Commerce, in het centrum van het stadje, waarvan 6 bikers. De vrouwtjes & het kindje hebben zich alleszins goed geamuseerd, al was het maar met gieren van het lachen toen ze ons beslijkt en pompaf tegen de middag zagen aankomen... #-o

Zaterdagvoormiddag de blauwe 5 (28 km) als "opwarmer" gedaan. De oudere bikers kozen voor de gele 1 (18 km) om de vele hoogtemeters wat te vermijden. Onze route was een schitterende variatie van ondergronden, wellicht de grootste verscheidenheid die je ergens kunt vinden... Qua bepijling kunnen zelfs heel wat TT's in Vlaanderenland hier nog iets van leren, écht voortreffelijk ! Enkele nijdige klimmetjes, flink wat waterplassen waar we willens nillens dwars door moesten, leuke technische stukjes, kortom fun !

De après-bike-momenten werden gevuld met o.a. een bezoekje aan de brouwerij van Achouffe en enkele heerlijke gastronomische maaltijden.

Op zondagmorgen kozen de durvers voor de beruchte rode 3 (35 km) terwijl opnieuw de gele 1 werd aangedaan door de al licht vermoeide medioren (of lag dat aan de hoeveelheid Mc Chouffe van de avond ervoor ? :drunk:). De weergoden hadden ons alleszins goed liggen : zon bij vertrek, maar tegen de eerste klim uit het dal begon het zowaar te sneeuwen, en naarmate we naar het plateau klommen, geraakten we echt te midden een ferme sneeuwbui. Idyllisch, maar pokkezwaar, mede door de glibberige ondergrond en de vele bremstruiken. Enkele keren te voet dus, maar toch hebben we doorgebeten, ondanks wat twijfel om vroeger af te slaan. Het weer klaarde onderweg wat op, maar droog werd het nooit echt. Naar het einde toe stonden we ook bij een afdaling te voet. En uiteindelijk maalden we afgepeigerd maar o zo tevreden de laatste km's af, om met een gemiddelde van nog geen 14 km/u de douches in te springen om onze onderkoelde tenen wat op te warmen...

Houffa, bedankt voor de geslaagde kennismaking en hoogstwaarschijnlijk tot volgend jaar ! 8)
CannonSL3
Mountainbiker

Post by CannonSL3 »

Hoe is het weer er op dit moment? want ik kom zaterdag van uit nederland daar fietsen en wil weten welke banden ik moet steken. alvast dank
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

CannonSL3 wrote:Hoe is het weer er op dit moment? want ik kom zaterdag van uit nederland daar fietsen en wil weten welke banden ik moet steken. alvast dank
Met iets zoals een Nobby Nic kun je niet missen, reken er maar op dat er modder zal liggen.
paflov
Mountainbiker

Post by paflov »

lees hier geregeld positieve dingen over noby nic banden, dit moet dan wel goei materiaal zijn?

zowel voor de zomer als de winter?

Gr
van slijk
Mountainbiker

Post by van slijk »

:roll: weet iemand hoe het er nu bij ligt want we komen dit weekend nogeens tot hier 8-[ #-o
Post Reply