Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

MC Tim wrote:
Kristof Huyck wrote:
MC Tim wrote:Eindelijk : http://www.all4bikes.be/ecom/catalog/pr ... id=1559532

Zal wel pas voor in het voorjaar worden...
Wat bedoelt ge eigenlijk met 'eindelijk'?
Nieuw model met nieuw profiel, zeker voor 29er.
Was al een tijdje aangekondigd maar nergens direct leverbaar...
Ik heb er ene laten steken de dag voor de Roc d'Azur en ook afgelopen weekend nog mee gebold. Nieuwe profiel ziet er wel interessant uit, denk dat hij beter door de modder gaat gaan. Enfin, dat hoop ik toch, zal het de komende weken aan de lijve ondervinden :-)

@fillebiker: Er bestaat een snakeskin versie in 67 tpi karkas, wel nog niet direct leverbaar (maar ge kunt hem al meteen bestellen :P )
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Kristof Huyck wrote:
MC Tim wrote:
Kristof Huyck wrote: Wat bedoelt ge eigenlijk met 'eindelijk'?
Nieuw model met nieuw profiel, zeker voor 29er.
Ik heb er ene laten steken de dag voor de Roc d'Azur en ook afgelopen weekend nog mee gebold. Nieuwe profiel ziet er wel interessant uit, denk dat hij beter door de modder gaat gaan. Enfin, dat hoop ik toch, zal het de komende weken aan de lijve ondervinden :-)

@fillebiker: Er bestaat een snakeskin versie in 67 tpi karkas, wel nog niet direct leverbaar (maar ge kunt hem al meteen bestellen :P )
Ja er is een Snakeskin maar in de 2.25 versie.
das karkas is zeer goed maar zou een maatje smallen moeten zijn!
de 2.25 vind ik namelijk wat breed.

Kristof heb je de roc marathon gereden met de nieuwe evo versie van 2012?
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

fillebiker wrote:
Kristof Huyck wrote:
MC Tim wrote: Nieuw model met nieuw profiel, zeker voor 29er.

Vergis u hier niet in. Ik ben ook geen fan van 2.25". Mijn andere band (S-Works FastTrack is nen 2.0")
Toen beide banden op de wielensteken heb ik de breedte van beide vergeleken: de 2.25" was slechts 3 millimeter breder dan de 2.0" :-?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

1.85;2.0;2.25....de totale "voetafdruk" op de grond blijft hetzelfde hebben tests uitgewezen, dus de vervorming bij smalle banden is groter, vervorming= rolweerstand.

Daarom dat schwalbe geen smalle wedstrijdbanden in 29" maakt.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

fillebiker wrote: Ja er is een Snakeskin maar in de 2.25 versie.

Ik rij meestal met 2.25, bij Schwalbe vallen die trouwens meestal toch smaller uit. Ik heb het eens gemeten bij de RoRo met de schuifmaat en ik kwam op 2.15" uit.

Ik heb de Roc d'Azur zelf met de 2012 evo versie gereden (56km/1700Hm), voor de Mid Roc op vrijdag had ik achteraan de Specialized Renegade s-works nog steken en dat was toch wat minder qua tractie... vandaar dat ik bij de stand van Schwalbe voor 35euro er ene tubeless heb laten opsteken dan :-)
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Ik heb de nieuwe rara 2.10 vandaag toch gewoon in de winkel zien liggen... ben aan het twijfelen om ze te gaan halen..... gewicht zou 495 gr zijn.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

MC Tim wrote:
fillebiker wrote:
Kristof Huyck wrote: Ik heb er ene laten steken de dag voor de Roc d'Azur en ook afgelopen weekend nog mee gebold. Nieuwe profiel ziet er wel interessant uit, denk dat hij beter door de modder gaat gaan. Enfin, dat hoop ik toch, zal het de komende weken aan de lijve ondervinden :-)

Vergis u hier niet in. Ik ben ook geen fan van 2.25". Mijn andere band (S-Works FastTrack is nen 2.0")
Toen beide banden op de wielensteken heb ik de breedte van beide vergeleken: de 2.25" was slechts 3 millimeter breder dan de 2.0" :-?
Ik vergis me zeker niet!
De RARA die ik heb is 57mm breed terwijl ik de ideale breedte zo ronde de 50 a 51 mm vind. Rijd tegenwoordig veel met de Barro race van Geax en deze is 48mm. Dat is toch wel een groot verschil tov de RARA 2.25 waarmee ik deze zomer de marathons heb gereden.
Die brede banden geven mij een minder vinnig en direct stuurgevoel! Vooral op de voorzeide.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

fillebiker wrote:Vooral op de voorzeide.
En waar is dat de voorzijde? :lol:
Voelen jullie dat echt zo'n 3mm verschil? Amaai, straffe toebak :roll:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Ik heb het net even nagemeten met de schuifmaat: 2,18" of 55,5mm voor de nieuwe Rara 29x2.25.

Ik moet wel toegeven dat ik toch ook wel het verschil voel tussen 2,1" en 2,25" en dat is inderdaad 'amper' een kleine 4mm verschil ja.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Tussen de 57mm van de RARA en de 48mm van de barro race ligt en wereld van verschil! probeer het zelf maar eens en je zal het voelen!

Hoewel puur op rolweerstand gezien de RARA misschien sneller is als de Barro race, verkies ik toch de laatste voor wedstrijden omdat die gewoon vele sneller optrekt na de bochten en de fiets een vinniger gevoel geeft. Wel is deze band niet zo vergevingsgezind als de RARA.
Post Reply