De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

bij mij is het nooit erger geweest dan een snee van 1cm diep in mijn knie,, en gescheurde gewrichtsbanden van mijn enkel..
dat laatste is eigenlijk een domme fout van mij #-o,, bij regen weer over de witte lijnen rijden op straat en dan heel hard remmen en onderuit gaan (wel een ritje in de ambulance gehad :-D )

Thomas
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Vrijdag nog eens goed op mijnen bek gegaan. =D>
Gewoon met het voorwiel weggeslipt in een modderspoor en gevallen.
Ik reed op dat moment niet snel en normaal zou die valpartij niet veel voorgesteld hebben...maar ik reed naast een beek van een twee meter diep en ben daar in getuimeld. :oops: Gelukkig stond er maar een 20cm water in die beek.

Na eerst wat te bekomen ben ik met veel moeite uit die beek geraakt.
Dan maar zo snel mogelijk naar huis gereden.
Ik kan u verzekeren dat het geen pretje is om 15 kilometer door de koude te rijden als ge kletsnat zijt en als uw enkel zoveel pijn doet dat je er geen macht meer mee kunt steken.

Ik heb er een gekneusde enkel en knie en wat blauwe plekken en een schaafwond aan overgehouden.

Buiten een klikpedaal die een vreemd geluid maakt is er verder geen schade aan mijn mtb.

Ik denk dat ik er al bij al nog goed vanaf ben gekomen. [-o<

jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

Post by jacques-de-mtb'er »

ik ben vrijdag ook nog een keer gevallen maar eigelijk heel dom, ik dacht nu heb ik die klikpedalen onder controle, want ik was al een paar keer in het bos ermee gaan rijden zonder te vallen :lol: . Maar toen ik een 200 meter lange zandstrook zag wou ik daar verder in rijden, lukte heel goed maar eenmaal aan de overzijde zag ik dat je niet meer verder kon #-o dus wou ik een 180 graden bocht maken,met de voeten in het pedaal en het was zo ver, gelukkig helemaal geen pijn :-D [/u]
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

ik heb gisteren ook nog is een tuimeling gemaakt,, gewoon heel dom,, te kort afgedraaid in het zand en recht met men gezicht in het zand...
geen pijn, geen schade enkel een hoopje zand in men mond :-D :-D
pdro
Mountainbiker

Post by pdro »

in 2009 ferm de grond gekust , en sindsdien nog steeds de gevolgen ervan

blijkbaar een of andere leukerd een metalen draad gespannen tussen 2 paaltjes en tegen 26km/ frontaal op m'n smoelwerk ( op de betonklinkers )

gevolg nekhernia met nog altijd de nodige pijntjes vooral na TT's waar flink moet worden geklommen , neusschot verschoven - dus iets minder gemakkelijk ademen , en colgate smile kan ook vergeten worden doordat 2 tanden eruit waren.

MTb nog erg graag , maar ondervind meer en meer problemen door het aanhoudende horten en stoten ( zelfs met m'n trek EX fully ) dus ga s een racer kopen
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

pdro wrote:in 2009 ferm de grond gekust , en sindsdien nog steeds de gevolgen ervan

blijkbaar een of andere leukerd een metalen draad gespannen tussen 2 paaltjes en tegen 26km/ frontaal op m'n smoelwerk ( op de betonklinkers )

gevolg nekhernia met nog altijd de nodige pijntjes vooral na TT's waar flink moet worden geklommen , neusschot verschoven - dus iets minder gemakkelijk ademen , en colgate smile kan ook vergeten worden doordat 2 tanden eruit waren.

MTb nog erg graag , maar ondervind meer en meer problemen door het aanhoudende horten en stoten ( zelfs met m'n trek EX fully ) dus ga s een racer kopen
best wel stom dat je zoveel schade hebt door iemand anders...
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

pdro wrote:in 2009 ferm de grond gekust , en sindsdien nog steeds de gevolgen ervan

jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

pdro
Mountainbiker

Post by pdro »

stom , die lul moesten ze villen.
het was onze dagelijkse trip naar het werk , maar om5.00 smorgens zie je die rotdraad natuurlijk niet in de schemer. Al goed dat het werd geklasseerd als arbeidsongeval , wat bij de politie was het klacht tegen onbekende ( zoals gewoonlijk ) zodoende waren de kosten voor mijn wergever , en de minder plezante ongemakken voor mij
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

onze dagelijkse trip
Blijkbaar was je niet alleen, waarschijnlijk had de ander helemaal niets (of toch wel?)[/b]
Post Reply