Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Ik ben zaterdag voor het eerst het volledige bloso parcours komen rijden in Kluisbergen. Ik had hoge verwachtingen, en inderdaad het parcours is mooi.

Maar...ik had iets meer verwacht. Ik had veel meer verwacht van het kluisbos. Ik vind het sowieso spijtig dat de beklimming volledig via afsfalt gaat. Daarenboven zijn de passages in het bos toch vrij kort? Eigenlijk enkel de afdaling in het begin (als je uitkomt bij een café en je linksaf moet) en dan ook nog eens helemaal op het laatste (als je voorbij het zwembad rijdt). Ik ken het kluisbos niet, maar ik had het gevoel dat er veel meer in zat? Ik weet wel, sommige plaatsen zijn beschermd, en terecht, maar er moet toch meer kunnen? Erg spijtig.
Het off-road gehalte was goed, maar kon toch ook iets beter (enfin, voor een van de zelfverklaarde beste Vlaamse parcours).

Herentals blijft toch een groter fun-gehalte voor mij, al is de Kluisberg natuurlijk wel lastiger.

Het bord bij de start is ook verouderd, keurt Bloso die niet jaarlijks?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

clubje wrote:Ik ben zaterdag voor het eerst het volledige bloso parcours komen rijden in Kluisbergen. Ik had hoge verwachtingen, en inderdaad het parcours is mooi.

Maar...ik had iets meer verwacht. Ik had veel meer verwacht van het kluisbos. Ik vind het sowieso spijtig dat de beklimming volledig via afsfalt gaat. Daarenboven zijn de passages in het bos toch vrij kort? Eigenlijk enkel de afdaling in het begin (als je uitkomt bij een café en je linksaf moet) en dan ook nog eens helemaal op het laatste (als je voorbij het zwembad rijdt). Ik ken het kluisbos niet, maar ik had het gevoel dat er veel meer in zat? Ik weet wel, sommige plaatsen zijn beschermd, en terecht, maar er moet toch meer kunnen? Erg spijtig.
Het off-road gehalte was goed, maar kon toch ook iets beter (enfin, voor een van de zelfverklaarde beste Vlaamse parcours).

Herentals blijft toch een groter fun-gehalte voor mij, al is de Kluisberg natuurlijk wel lastiger.

Het bord bij de start is ook verouderd, keurt Bloso die niet jaarlijks?
Idd, de bloso route neemt niet veel mee van het bos zelf buiten de grote dreven.Beter eens de gele route rijden als je nog eens naar Kluisbergen gaat rijden. Die gaat veel langer en uitgebreider het kluisbos in, en is goed voor zo'n 20km. Deze start wel niet op dezelfde plaats, maar er is hier door een kenner uitgelegd enkele pagina's terug waar je kan starten.
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Na de middag Kluisbergen gereden voor de 5de maal.

Dit blijft een zalig parcours en een voorbeeld van bepijling!

Na enkele regendagen lag het Kluisbos er bovendien lekker vettig bij 8)
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Voorbeeld van bepijling ??? :lol:
Misschien zijn de bordjes vernieuwd of zijn de struiken weggesnoeid die voor de bordjes hingen ?
De laatste keer dat ik geweest ben vond ik de bepijling maar niets :P
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Donavan wrote:Voorbeeld van bepijling ??? :lol:
Misschien zijn de bordjes vernieuwd of zijn de struiken weggesnoeid die voor de bordjes hingen ?
De laatste keer dat ik geweest ben vond ik de bepijling maar niets :P
Misschien speelt het ook wel mee dat ik het parcours goed ken :wink:
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

iemand die op maandag 20 juli daar een toertje doet ?
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

een vraagje over de gele singletrackroute: hoe lang moet het droog geweest zijn zodat ze bereidbaar is? Ik ben hierin wel streng: ik hou niet van grote of diepe plassen of grond waar je doorslipt. Ik zou graag afzakken morgen maar weet niet of het de moeite is, ik heb een vermoeden dat mountainbiken dit weekend sowieso een modderpoel wordt.
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

clubje wrote:een vraagje over de gele singletrackroute: hoe lang moet het droog geweest zijn zodat ze bereidbaar is? Ik ben hierin wel streng: ik hou niet van grote of diepe plassen of grond waar je doorslipt. Ik zou graag afzakken morgen maar weet niet of het de moeite is, ik heb een vermoeden dat mountainbiken dit weekend sowieso een modderpoel wordt.
Vandaag ook gaan rijden en ik dacht dat het heel modderig zou worden, maar met moeite 2 kleine plasjes tegengekomen. Ik zou het niet laten om morgen te gaan rijden, al zul je natuurlijk wel enkele plasjes tegenkomen.
En dan nog, mountainbiken is toch modder ? :P Nuja, je hebt het graag of je hebt het niet graag...
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Ben 2 mnd geleden begonnen met MTB. Heb geluk vlakbij Kluis te wonen. Hierbij naar mijn mening leuke alternatieven/extraatjes:
Start een bij fietsen Jowan. Rij links weg (naar beneden) en neem de eerste straat links (Marvijlestraat). Bij haakse bocht naar rechts, rechtdoor rijden op onverhard. Bij kruispunt naar links en dit pad blijven volgen (niet halfweg linksaf gaan! dit loopt dood). Mooi stukje door bos maar kan erg glad zijn. Paadje tussen de weiden nemen en boven links afslaan. Asfaltweg naar boven volgen en op grote baan naar links. Grote baan rechts volgen maar daarna rechtdoor en niet links naar beneden. Je komt nu terug op de groene route richting toren.
Ook vind ik, als je enkel de groene route neemt het leuker om de weg naast de vierschaar naar boven te rijden ipv naar beneden. het is een lang onverhard pad en helling is mooi en niet te.
Probeer maar eens!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Jemp wrote:Ben 2 mnd geleden begonnen met MTB. Heb geluk vlakbij Kluis te wonen. Hierbij naar mijn mening leuke alternatieven/extraatjes:
Start een bij fietsen Jowan. Rij links weg (naar beneden) en neem de eerste straat links (Marvijlestraat). Bij haakse bocht naar rechts, rechtdoor rijden op onverhard. Bij kruispunt naar links en dit pad blijven volgen (niet halfweg linksaf gaan! dit loopt dood). Mooi stukje door bos maar kan erg glad zijn. Paadje tussen de weiden nemen en boven links afslaan. Asfaltweg naar boven volgen en op grote baan naar links. Grote baan rechts volgen maar daarna rechtdoor en niet links naar beneden. Je komt nu terug op de groene route richting toren.
Ook vind ik, als je enkel de groene route neemt het leuker om de weg naast de vierschaar naar boven te rijden ipv naar beneden. het is een lang onverhard pad en helling is mooi en niet te.
Probeer maar eens!
Regel eens een "date" met jodelaietie die hier op 't forum zit als je de kluis wilt leren kennen.
Post Reply