Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ghostinaction
Mountainbiker

herentals

Post by ghostinaction »

het rode stukje van parcour kasterlee-lichtaart-herentals
vindt ik best fun
was eerste keer de rode
dus verkeerde gereden . bergop naar de kapel
da gaat dus ook dan moet ge naar rechts
maar da wisten we nie dus wij efkes heel cool gaan doen
tege 25-30 de opeenvolgende trapkes gaan doen naar beneden
trapjes ligge 3 meter ofzo uiteen en zijn een 20-30 cm hoog
echt vet om tege 30 naar benede te sjeezen
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

ik ben vandaag deze route gaan rijden, en het klopt dat je heel wat medebikers tegenkomt. als je die mannen ziet, wordt mijn hartje klein en weet ik dat ik nog VEEL te oefenen heb;) een heel leuk parcours, maar met verrek lastige afdalingen. wou even wat stoer gaan doen en lekker naar beneden sjezen, maar dat heeft mijn vering mogen weten! de groene lus is superleuk met die singletracks, en verder ben ik niet geweest, dus groen en blauw. ik moet wel zeggen dat er nogal wat putten liggen en zelfs een hoefijzer op het parcours. dit even uit de weg gelegd, want da's toch niet zo gezond...
frankverrees
Mountainbiker

Post by frankverrees »

hoi,

ik ga morgen deze route fietsen!
Hoe ligt het parcours erbij, zijn er veel plassen?
Het is de eerst keer dat ik ze ga fietsen!
Zijn er dingen waar ik moet op letten, zijn er plaatsen waar je verkeerd kan rijden?

Ik vertrek vanuit Herentals

Groetjes
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

het parcours is altijt droog(tenzij overvloedige regen) en is heel mooi. ik heb ze nog niet gedaan vanuit Herentals dus de rode lus kan ik niet bespreken. doe zeker de lus die aansluit op de rode, die is erg leuk met allemaal kleine bergjes en single-track. pas wel op voor overwegen: ze staan goed aangegeven maar soms is het nog schrikken
veel plezier!
kiwi_x
Mountainbiker

herental

Post by kiwi_x »

ik heb de rode 2x en dan de hele tour gedaan ik was pomp af . de singalisatie was af en toe verwarrend naar het einde toe maar dat kan ook de vermoeidheid zijn.

ander geen klagen aan heel tof parcour
wel oppassen voor dieven . ben namelijk 1 rechter schoen lichter geworden na een doche. waarschijnlijk een grappig toerist. #-o #-o :evil: :-D ](*,)
Sjoerie
Mountainbiker

Re: herental

Post by Sjoerie »

kevke wrote:ik heb de rode 2x en dan de hele tour gedaan ik was pomp af . de singalisatie was af en toe verwarrend naar het einde toe maar dat kan ook de vermoeidheid zijn.

ander geen klagen aan heel tof parcour
wel oppassen voor dieven . ben namelijk 1 rechter schoen lichter geworden na een doche. waarschijnlijk een grappig toerist. #-o #-o :evil: :-D ](*,)
Zaterdag ook gedaan... was toch al wel een beetje los zand maar overal over en door geraakt =D> Het ligt er dus goed bij :p

Alleen nog wa modder over van de vorige weken maar je kan er naast rijden op 2 plassen na :p
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Ik ben gisteren ook in Herentals geweest. Hierbij zal ik even mijn inspectie meedelen. Het circuit lag er goed bereidbaar bij, maar hier en daar begint de droge maand september stilaan zijn sporen na te laten. Vooral op de bosduinen, oa een aantal klimmetjes op groen en op de toeristentoren, zijn stuurvaardigheid en een adelaarsblik die tijdig het juiste spoor waarneemt in het loszand niet geheel overbodig. Hier en daar wordt ook de 'overconsumptie' van dit circuit merkbaar, blote boomwortels worden nog bloter gereden en vooral in de klimmetjes wordt het dan iets technischer. Ik heb ook het onofficiele technische lusje van rood meegepikt, eindigend met een steile, zanderige uitgesleten downhill naast de draad van het kerkhof die overgaat in een aantal houten trapkes om zo terug aan de spoorweg uit te komen. Van mij mogen ze dit plezante luske integreren in het officieel parcours, het AVS zal wat omlaag gaan, but it's the fun what matters. Misschien nog een tip meegeven: ze zijn momenteel aan het werken aan de startplaats van rood, dus niet het straatje na de spoorweg inrijden, maar best parkeren aan het BLOSO -sportcentrum een halve km terug. (een gigantische parking en volledig gratis) Je kan ook gewoon doorrijden richting Floreal uiteraard.
frits
Mountainbiker

Post by frits »

je kan ook de baan nog 300m verder volgen en dan aan het kerkhof (pijlen vvksm de brink) parkeren, plaats genoeg hier!
Wie in de buurt is mag zeker ook niet vergeten de trapjes van de kappellekesberg mee te pikken!
Heyntje
Mountainbiker

Post by Heyntje »

Ook schoon toerke voor marathontraining in combinatie met parcour van bloso in lille.
Dus kasterlee (40) dan over baan naar lille (15) parcour lille (40) en terug naar kasterlee (15)

Totaal: 110 km lekker afwisselend en mooi parcour 8)
Filip van Nijlen
Mountainbiker

Post by Filip van Nijlen »

Ik deed reeds de combinatie vanaf bloso Herentals via Kasterlee met Blosotour van Dessel, de link is maar een 6-tal km bijna volledig off road.

100 km fiets plezier. :bounce:
Post Reply