Za 26/11/2011 Handzame :: 5de Memorial Patrick Debacker

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Astratommy
Mountainbiker

Re: GPS-bestand

Post by Astratommy »

GeertBeuselinck wrote:Is het mogelijk mij het GPS-bestand van de 55 km door te mailen aub
2
fast2
Mountainbiker

Post by fast2 »

Terug van Handzame , ja was goed maar soms beetje zuinig met pijltjes en mis een beetje het crossgehalte ma kom , twas toch plezant !
De wind was soms een lastige tegenpartij .
Veel bikers gezien die het asfalt van dichtbij aant bekijken waren , door iets te veel risico's in de bochten te nemen #-o (hopelijk zonder veel erg)
82 km in de beentjes en 24 moyenne te wijten aan de droge omstandigheden , amaai den eerste keer in de modder zalt wel anders worden :evil:
See ya op de heuveltjes van Erika
Voetje
Mountainbiker

Post by Voetje »

ik vond het en leuke ritje van de 25km.
maar wel jammer dat er veel baan in zat.
als er baan was zat er telkens valsplat in.
wat niet te onderschatten.
vond dat er nog niet te veel geen deelnemers waren onder weg.
hoeveel deelnemers waren er aub.
en de bepeiling kon veel beter zijn hoor.
meschien volgende jaar in elke bocht drie pijlen hangen 1 voor de bocht en 1 in de bocht en 1 klein beetje verder dan weet u waar u moet verder rijden.
anders was het was.
kom zeker nog terug.
Tumelette
Mountainbiker

Post by Tumelette »

Met de bike van thuis vertrokken en de grote toer gedaan, goed voor dikke 92 km op te teller.
De pijltjes waren inderdaad wat zuinig gebruikt, maar toch niet verkeerd gereden. t' Was ook niet moeilijk, je moest alleen maar het asfalt volgen.
Ik zal kort zijn: 95% road !
Toch bedankt aan de organisatie.
plummecrosser
Mountainbiker

Post by plummecrosser »

met 2 plummestampers vanuit koekelare vertrokken met de mtb,hinder aangekomen hadden we al heel wat tegenwind gehad dus de wind zou deze tocht zwaar maken, deze tocht kon misschien nu bekeken wat beter, enkele leuke stukjes laten liggen maar dat is praat achteraf vorige jaren waren we zeer blij dat er voldoende baan in zat, aangekomen waren we toch behoorlijk moe door het hoge tempo, aan de aankomst een leffe gedronken en dan terug naar Koekelare, met 78 km aangekomen thuis , al bij al een leuke tocht, goede bevoorrading, vriendelijke mensen en de bepijling was oke, maar een pijltje meer volgende tocht zou geen overbodige luxe zijn, Handzame bedankt en tot volgend jaar en dat het dan iets natter zal zijn is nu al bijna zeker
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

mij goed geamuseerd op een niet al te lastig parcours dank zij de weergoden. Begrijp dat sommige bikers liever wat modder hebben. Merk toch op dat indien de parcours er droog bij liggen er toch nog wat meer volk komt of als het slecht weer is.
Bonnetjes voor bevoorradingen vind ik geen goed systeem (zeker als men ze dan nog niet eens vraagt aan de bevoorrading), bevoorradingen waren trouwens goed in orde. Met bepijling heb ik geen enkel probleem gehad.
Hier en daar nen erica baaiker tegengekomen.

Volgend jaar normaliter terug
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Hier gisteren ook gereden met sattelite en t'zat inderdaad veel asfalt erin maar zelfs de onverharde stukken leken juust gelijk asfalt wegens de aanhoudende droogte. Als ekik al aankom met bijna 24 avg op de teller #-o #-o #-o wil da ook al veel zeggen .
Van het ene uiterste in het andere vorig jaar in de sneeuw (smeltend ) en nu poeredrooge.
Door de hoge snelheden was het toch oppassen geblazen in de nog lichtjes natte asfaltwegen , vooral in de bochten , zoals sattelite mocht ondervinden . Maar met veel stuurmanskunst en al evenveel geluk bleef hij toch nog op de fiets en uit de gracht waardoor hij de volgende 10km iedere bocht met een ei in zijn broek rondreed :lol: :lol: :lol: .
Na een lekkere stuute met gekapt vlug naar huis teruggekeerd om den après in koksijde te houden :drunk: :drunk: .
Toch bedankt aan de organisators want anders moest ik thuis karweitjes doen (éé sliekske)
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Zaterdagochtend in alle vroegte de kleine tocht gereden, om daarn avlug naar Koksijde te racen om er tegen 11.30 uur onze Klerkense belofte, bij de , euh, beloften uiteraard, aan het werk te zien.
De kleine afstand bevatte inderdaad veel baan, maar we waren toch tevreden dat we eerst nog wat hadden kunnen sporten, alvorens ons in het Koksijdse oord van verderf te storten.
Op de bevoorrading van één van die mensen het aangrijpende verhaal gehoord dat schuil gaat achter de naam 'Patrick Debacker memorial' . En da's niet niks, en zeker niet vanzelfsprekend om daarna toch nog te blijven verder organiseren.
Conclucie, we hebben ons in Handzame - zij het in zeven haasten - geamuseerd.
curtis
Mountainbiker

5de Memorial Patrick Debacker-Handzame

Post by curtis »

Beste MTB-ers,

Vooreerst hartelijk dank voor de 570 deelnemers aan onze rit =D> =D> ! Na twee jaren van kommer en kwel door wateroverlast en sneeuw zat het dit jaar inderdaad eens mee. Ik wens via deze weg ook alle mensen die geholpen hebben aan de organisatie, de mensen die het parcours verkend hebben en uitgepijld, de mensen van de bevoorrading en diegenen die in Handzame geholpen hebben ook te bedanken voor hun inzet.
We kregen veel positieve reakties over onze rit, wat wel voor verbetering vatbaar blijkt te zijn is minder asfalt. Enerzijds, in onze bosarme streek is dit niet zo eenvoudig, en anderzijds door het droog parcours voelde zelfs een landweg als asfalt aan. In ieder geval, voor de volgende editie doen we nog eens ons huiswerk, en gaan we zeker nog op verkenning om landwegen bij te voegen.

Thx, en hopelijk tot de volgende editie !

Curtis
Post Reply