Za 12/11/2011 Sint-Michiels / Brugge :: 20ste Brugse Bossent

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Twijfel toch nog een beetje tussen deze en Maldegem-Kleit. Heb de Brugse tocht 2 jaar geleden gereden en meen mij te herinneren dat er toen nogal veel baan in zat. Zitten er nu al terug privé-bosjes in deze tocht of is de rit nog steeds dezelfde ?
tipi
Mountainbiker

Post by tipi »

Barbeque wrote:Beste bikers,

van onze voorzitter moet ik dit even posten ....

Het parcours is min of meer hetzelfde of vorig jaar op enkele uitzonderingen na, maar er wordt in omgekeerde richting gereden. Er zijn 34 zones die apart aangeduid worden en nog enkele kleinere stroken van minder dan 200 m. We hebben ook minder goed nieuws in verband met het parcours. We hadden stukken van het nieuwe fietspad langs de Chartreusinnen en door Tudor opgenomen in het parcours om deze af te wisselen met de BLOSO-route, maar dit wordt niet toegestaan door de Groendienst van Stad Brugge en door het Agentschap voor Bos en Natuur. Het is al zeer ver gekomen dat we zelfs niet meer over een fietspad mogen rijden! Eén van de argumenten die aangehaald wordt is dat Jabbeke in september zonder het aan te vragen over dit fietspad heeft gereden en er ter hoogte van de kantine van Tudor problemen geweest zijn met de uitbater die de Politie er heeft bijgehaald. Andere belachelijke argumenten zijn dat als er veel deelnemers zijn het fietspad zou kunnen kapot gereden worden en dat men er niet te veel reclame voor wil maken. Blijkbaar wil men het nieuwe fietspad enkel voorbehouden voor OKRA en andere bejaardenverenigingen. Ik heb nog geprobeerd bij de Schepen van Groen en de Schepen van Sport, maar het heeft in eerste instantie voor zaterdag niets opgeleverd. Er wordt beloofd dat er in de toekomst overleg zal gebeuren. Hopelijk blijft het niet bij loze beloften.
Helaas moeten we stellen dat onze sport bedreigd wordt door regelneverij van overijverige administraties, maar dat ook sommige organisaties niet vrijuit gaan als men niet de nodige aanvragen doet en overal door rijdt zonder toelating te vragen.

Alvast de groetjes
Man man man, ik denk dat het toch even tijd wordt om een mtb-frontje te vormen in het brugse ommeland, dat begint hier danig mijn dinges uit te hangen :evil:
Skyshark
Mountainbiker

Post by Skyshark »

i-Mac wrote:
Barbeque wrote: ../..
Blijkbaar wil men het nieuwe fietspad enkel voorbehouden voor OKRA en andere bejaardenverenigingen. ../..
Helaas moeten we stellen dat onze sport bedreigd wordt door regelneverij van overijverige administraties ../..
Wielertoeristen en MTB'ers zijn meer en meer opgefokt wild die nergens meer zouden mogen komen. Rij je off-road waar het mag, dan is de kans groot dat je problemen krijgt met wandelaars of paardrijders, of groene jongens. Rij je op de weg, dan krijg je de automobilisten tegen je. ../..
Alles moet kapot door de onverdraagzaamheid die er heerst. ../..
Hans
Volledig mee akkoord !

Alleen jammer dat je "Okra" bij vermeldt :
Na alle sportieve en georganiseerde wielertoeristen en mountainbikers vind ik deze vereniging écht een voorbeeld van hoe het wél moet !
Al verschillende keren waren we in groep aan't fietsen op de weg en kwamen we Okra tegen : Steeds een wegkapitein met fluitje en fluo voor en achter. Van zodra die ons hoort of ziet een fluitsignaal en in minder dan geen tijd rijdt heel hun peloton op één rij. Waarbij ze elkaar bleven verwittigen, net als wij trouwens ook doen bij een hindernis. En daarbij heel veel vriendelijke opmerkingen in 't passeren. Ze rijden natuurlijk niet zoals wij dat graag doen, maar qua gedrag mag iedereen er een voorbeeld aan nemen.

Maar dat neemt niet weg dat Brugge meer bezig is met z'n fietsvriendelijk imago dan met de fietsvoorzieningen zelf.
(Ooit al eens op een koersfiets naar Damme gereden over de "Dammesteenweg" ? een schande.)

Sportieve groeten en succes met de Bossentocht !
Kris.
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Terug thuis uit St Michiels Brugge.
Wegens tijdsgebrek deze morgen vertrokken voor de 41 km, mooi tochtje langs de vele gekende wegels en bossen rond het Brugse. Geen moment verveeld, hier en daar een mooi stukje single track, mooi gekend crossparcours rond snellegem en aan het st-maartenspad.
Wanneer je wekelijks tochten rijdt is het idd moeilijk om nog vele nieuwe en ongekende stukken te vinden. De bevoorrading was in orde, en ook het weer is dit jaar een echte meevaller. Met 43 km op de teller terug aangekomen op de veemarkt, alwaar we genoten van een lekker douchke met een lichte vorm van "geurginder"!!! Maar daarom zitten we ook in de Veemarkt!!! :wink: :wink: :wink:
tipi
Mountainbiker

Post by tipi »

Net terug van de 41 (55) tot aan mijn kribbe. Hier en daar wel verkeerd gereden, weet niet of het met de zon of de plaatsing van de pijlen te maken had. Veel baan idd maar ja, als je al geen toelating meer krijgt om met een tt op een fietspad door het bos te rijden is het ver gekomen :cry:
Niet getreurd echter, dat leuk crossparcourtje dan maar enkele keren gedaan en bij de finish zowaar palm van 't vat aan 1€ en dan kreeg ik nog twee inbussleutels cadeau van die twee sympathieke peren op de Facom-stand =D> Mooi mooi mooi is dat.
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

Ik ben ferm ontgoocheld: het parcours van vorig jaar was stukken beter (technisch bosje aan Zevenkerke? technisch bosje in Sint Andries?)

Brugge is groen maar vandaag was het heel wat minder.
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

berendrieske wrote:Ik ben ferm ontgoocheld: het parcours van vorig jaar was stukken beter (technisch bosje aan Zevenkerke? technisch bosje in Sint Andries?)

Brugge is groen maar vandaag was het heel wat minder.
Idem, niet zo een ferm tochtje, van een mtb club had ik wel meer verwacht.
Varsenare gisteren was veel beter, het was ook niet zo slim om op dezelfde datum te organiseren é.

Soit, kheb de 57 in twee uurkes, gezien de grote hoeveelheid baan (vooral rond zedelgem), is dit ook niet zo verwonderlijk.

Groeten,

Christophe.
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Eerste maal gestart hier in Brugge, om kwart na acht, dit onder een stralend herfstzonnetje .
Van bij 't begin had 'k t gevoel dat er wel wat 'cowboys' op de weg waren,
mannen die u in een bocht rechts inhalen zonder te roepen (behalve gevloek naar u dan) -
kwas niet den enige die dit ondervond, ook veel gasten zonder helm, k heb der wel een 25 kunnen tellen ... Als'k organisatie zou'k ze dan toch niet laten vertrekken ze ... Kweet zonder of ze in een Ardennen Marathon ook zo zouden starten eigenlijk ...

Nu soit, bij mezelf bolde 't voor geen meter. Als der mij geen 150 man/vrouw voorbijgestoken heeft, 'k weet 't niet. Veel te hoge hartslagen en geen snelheid kunnen maken. Nu, de 57 dan maar uitgereden, met op't laatste niets meer van pijlen rond Tillegembos, GPS geraadpleegd, dan met enkele naar start gereden.

Idd gemis van enkele bosstukken ... Nu ja, dag ervoor Varsenare, idem stukken lukken niet altijd ...

Voor de rest alles goed van organisatie, maar blijkbaar was't vroeger qua parcour stukken beter ...
missie
Mountainbiker

Post by missie »

Is het omdat ik slechts een enkele keer in het Brugse kom fietsen...maar ik vond dit een gewéldige rit. Eindelijk eens een toertocht die ook met de crosser leuk rijden is ! Hier in het Kortrijkse moet je het stellen met maisvelden, boerepaadjes die vol liggen met steenbrokken en een enkel natuurbosje. Die stukken door Tillegembos, het crossparcours'tje voor durvers, het Tudor domein...ik heb me rot geamuseerd. Pas iets na 13u gestart dus kunnen genieten van het aangename najaarsweertje. Indien het de voorgaande jaren een nog fermer parcours was, wow... Ik kom in elk geval zéker terug volgend jaar.
missie
Mountainbiker

Post by missie »

Putkop wrote:Soit, kheb de 57 in twee uurkes, gezien de grote hoeveelheid baan (vooral rond zedelgem), is dit ook niet zo verwonderlijk.
Mannen en gemiddeldes, net als vissers en de grootte van hun vangst :wink: ...
Post Reply