Zo 13/11/2011 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

Wij zullen er morgen ook bijzijn met een delegatie vanuit Ham.
De Rode Berg als je hem wat kent is het best te doen. :wink: :wink:
nen biker
Mountainbiker

Post by nen biker »

zeker te voet is het makkelijk te doen.
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Ik was er ook voor de 40 Km route :

Je kan de omloop bekijken in Google Earth/Maps of downloaden als Gps track via...

-> http://www.gpscyclingtour.be/mtb/-mtb-p ... index.html

Scroll dan verder naar Tessenderlo (Nov. 2011)...

www.gpscyclingtour.net

:wink:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Toffe tocht! Veel singletracks, enkele leuke afdalingen en weinig asfalt.
Vickster
Mountainbiker

Post by Vickster »

Ben ook vandaag in Tessenderlo gaan rijden. Tof parcours alleen hier en daar een beetje te veel volk waardoor het stilstaan was. Er stonden wel regelmatig bordjes met "gevaarlijke afdaling" maar ze hadden misschien beter een extra bordje gezet bij de afdaling waar ook trapjes waren want zowel mijn ventje als nog een aantal personen zijn daar serieus tegen de grond gegaan.

Afpijling was in orde en ook de bevoorrading was in de sjakos. Er was zelfs soep mét ballekes :-)

Alleen aan de fietsparking moest je nogal lang aanschuiven om je fiets af te geven vooraleer je naar den après kon.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

veel volk,te veel eigenlijk,bijna kostant file rijden...ook vrij veel brede en asfalt wegen,zeker voor de pauze.mss toch is overwegen om later te vertrekken...ik wil hier geen polemiek starten maar sommige mensen zouden beter op de weg rijden met hun mtb.vol in de remmen voor elke wortel of modderstrookje, helling=afstappen en dan opt gemakske naar boven wandelen.vandaag ettelijke minuten stilgestaan aan hindernissen die elke geoefende mtbr moeiteloos neemt...de sport is stilaan slachtoffer van zen eigen succes aan het worden.

mvg piet
bartvda85
Mountainbiker

Post by bartvda85 »

Ik vond de tocht niet super! Parcours was ok, bevoorrading was goed maar toch eens nadenken hoe ze het beter organiseren, want was immens lang aanschuiven!

Bewaking van de fietsen en inschrijving waren wel goed (al is het niet echt vlot bij de fietsenstalling!)

Waar ik veel belang aan hecht is een noodnummer, en dit was er niet! Dus ik zou hier toch werk van maken, want ik heb immens veel mensen aan de kant zien staan met ketting problemen,...

Ik vond het ok, maar niet super!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Wij zijn ergens halverwege aangepikt en eigenlijk nooit last gehad van opstoppingen. Enkele mindere rijders stapten af op klimmen, maar gingen dan mooi opzij =D>
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Ik ben daarnet ook de 40 km gaan rijden in mijn geboortedorp :-)

Het parcours was niet top, maar zeker ook niet slecht. Veel echte singletracks zijn er in die bossen niet (helaas). Ze hebben eruit gehaald wat erin zit.
Door het vele volk was het dikwijls aanschuiven of afstappen als er (weeral :roll:) ne cyclocrosser een simpel hellingske niet omhoog geraakt...

Aan de bevoorrading ben ik heel even gestopt maar toen ik de lange rij wachtenden zag staan, ben ik gewoon verdergereden.

Op 't laatste kwam de Rodeberg. Daar ging alles goed tot de gevaarlijke afdaling... :oops:
Voorzichtig aan deze afdaling begonnen maar halfweg toch vrij onzacht tegen de grond gegaan #-o
Gevolg is een serieuze kneuzing aan mijn rechterdij die de komende dagen nog alle kleuren van de regenboog zal krijgen...
Tijdens deze val is mijn Garmin voor de eerste keer uit zijn houder gevallen (standaard Garmin houder). Op die plaats lag ook een drinkbus, die heb ik meegenomen en aan de organisatie afgegeven. Het was een grote drinkbus (0,7L ofzo) van SKS als ik me goed herinner met een gekleurd sportdrankske in.

Na mijn val heb ik de rit op mijn gemakske verder uitgereden, ik wist hoe de rit terug richting Looi zou gaan dus kon ik mooi aftellen naar het einde.

Proficiat aan de organisatie =D>

Het vele volk is natuurlijk gegund aan de organisatoren, maar hopelijk kunnen ze daar volgend jaar rekening mee houden en sommige zaken anders aanpakken waardoor de wachttijden verminderd worden. Ik denk hierbij vooral aan de bevoorrading en de fietsenstalling.

En zoals eerder vermeld : graag papiertjes voorzien met een noodnummer.

Douches en afspuitstand heb ik niet getest aangezien ik dadelijk ben verdergereden naar huis.

Van Schaffen met de fiets en terug stond de teller op 61,3 km :-)

Zowel in het heen- als het terugrijden (baan Diest - Tessenderlo) veel auto's gezien met bikes op of aan :-) (bijna 1 op 3 in het heenrijden). Die hebben mij wsl allemaal tegen de wind in zien stoempen ;-)
Last edited by Phille81 on Sun 13 Nov 2011 14:41, edited 1 time in total.
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Vandaag ook van de partij. Om iets voor 8 gestart en nergens file gehad. Het stuk na de pauze was leuker/uitdagender met als climax de Rodeberg.
Post Reply