Za 24/09/2011 Vichte :: 11de Vlaamse Ardennen Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Zeer mooie tocht (de 50 km toch) met heel wat pittige stukken.
'T was redelijk fris om 08.30 u om te vertrekken, maar na die alpenweide die kort na de start lag was ik al direkt opgewarmd.

Zeer goede bepijling.

De bevoorraading was ok, maar ik had er toch liever twee gehad. (Daar had ik gerust voor willen bijbetalen.)

Over het algemeen een zeer mooie tocht met veel hoogtemeters.

marge
Mountainbiker

Post by marge »

De Poort naar De Vlaamse Ardennen, het blijft één van mijn favoriete speelterreinen die nooit vervelen. De 85 km afgehaspeld over redelijk bekende paden (ik moet daar maar niet zoveel rijden) maar wat goed is, blijft goed. Vertrokken bij 8 graden maar meteen opgewarmd in de 1e weide. De Spitaelsbossen en Boevelobos (of zoiets) blijven fun fun fun : op en neer en toch de mogelijk om gas te geven.
Op het einde nog een speelweide waarbij ik oooh zo blij was om een fully onder mijn kont te hebben.
Heb gehoord van 'amper' 236 deelnemers. Deze tocht verdient meer, maar de concurrentie was dan ook niet min.
Bedankt Vichte en bedankt zon.
Bart_D
Mountainbiker

Post by Bart_D »

leuke tocht die 85km!
goede en vriendelijke bevoorrading!

iets te enthousiast geweest in een afdeling met een snakebite als gevolg, en spijtig genoeg een kapotte velg.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

cyclon wrote:ik heb 1500 hms op de 85, zal wel weer niet kloppen, ik schat eerder 800, haalde redelijk vlot een hartslag van 176 op de alpenweide, en nog pieken van 170 na de laatste bevoorrading, maar gemiddeld slechts 152, volgende week nog eentje in brakel en de week daarop nog eentje, maar dan is 't gedaan voor dit jaar

ik vond het een vrij goed parcours (grotendeels bekend terrein) en een hele goede organisatie, zeker in termen van de prijs, onwaarschijnlijk eigenlijk...

en, top of the bill,: de afspuitlansen, subliem
:bounce:
Denk dat er idd iets scheelt aan uw hoogtemeting :lol:

hierse: http://connect.garmin.com/activity/116672470

984 hoogtemeters zal al wat meer in de buurt komen. M'n gemiddelde hartslag was ook een pakje lager, snelheid wsl ook dan :lol:
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Na een valse start (ingepikt in Avelgem en paar km later op bv in Tiegem weer naar huis omdat bike het liet afweten, en dan maar met den ouden terug op weg ...) genoten van het parcours.
Vooral het eerste deel (spitaalbossen, hemsrode en bouvelot) waren top :bounce:
Om aan den achterkant van de Kluis te geraken vond ik het toch wat veel road. Passage aldaar was niet mis, al kon er iets meer uit gehaald worden.
Bepijling was prima, 3 bv en een boterham voor 3 euro, dat is een zééér schapppelijke prijs =D>
Idd. niet al te veel volk tegengekomen, niettegenstaande mooi weer en tocht.
Zal nu maar gaan slapen, want ben toch redelijk moe zulle ...
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Bon, ook even m'n mening:

Hier gisteren gestart onder een stralende najaarszon met nog 2 andere bike@holics voor de 85km.

Gans de rit op 't gemak rond gereden en genoten van de laatste zonnestralen dit jaar..

Parcours:
Eerste deel was een leuke verrassing voor mij. Véél offroad, maar 1 bemerking.. Mss beter een stukje tapijt leggen op dat houten plankje in het bouvelo??bos... Voorwiel begon te slippen op die plank en ik kon me daar gelukkig nog net rechthouden..
Vervolg af en toe een lang verbindingsstuk maar als ge in deze streek komt fietsen weet je dat de offroad niet voor het rapen ligt.. Kluisbos kon meer benut worden ja, maar ook dit was een passage die min of meer nog origineel was.. Terugweg naar Tiegem was goed om wat te herstellen om er op tiegem zelf nog eens de gas op te zetten..
En een groot pluspunt: het was droog... Leve de zomer :cry:

Bevoorradingen:
Zéér verzorgd en alles was in overvloed aanwezig, ondanks het latere startuur.. Sportdrankje was wel lekker..

Organisatie:

TOP, zonder meer, immens vriendelijke mensen die je met de glimlach te woord stonden.

Bepijling:

98%, 1 pijltje bij de afzink te kluisbergen, waar je plots naar rechts moest, mocht het pijltje mss iets vroeger staan (of daalde ik te vlug omdat ik dit stuk nogal goed ken?)

Après:
Jah, TOP wat wil je, op een terras onder de stralende zon en een vriendelijke bediening aan tafel op de koop toe

In ieder geval, proficiat organisatie!!
bwjr74
Mountainbiker

Post by bwjr74 »

Goeie résumé van prideandglory, al is op 't gemak rijden toch niet het juiste woord. Vanaf de kluis toch wel de beentjes gevoeld.
Echt technische stukken zaten er niet in (een afzinkske in het 3de privébos uitgezonderd), maar 't is een mooie streek en dankzij de doorsteken in de private weiden en bossen werd een grote lus toch mogelijk zonder te veel asfalt naeen.
Al mocht het in 't begin en rond de kluis wat minder zijn, maar 't was dan ook 85 km. Ge zou het kunnen inkorten en dan minder asfalt opnemen, maar dan geraak je wellicht niet tot aan de kluis.

merciekes aan de organisatie, de drie bevoorradingen stonden perfect voor mij (de eerste niet te vroeg, en na de laatste niet al te veel km's meer)
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

prideandglory1891 wrote:Bon, ook even m'n mening:

98%, 1 pijltje bij de afzink te kluisbergen, waar je plots naar rechts moest, mocht het pijltje mss iets vroeger staan (of daalde ik te vlug omdat ik dit stuk nogal goed ken?)
Dat pijltje was idd maar op het nippertje zichtbaar. Ben daar ook eerst voorbijgevlogen. Was een lekker stukje afdaling.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Hier ook de 85 gereden in de namiddag met een schitterend weertje.

Voor mij was alles in orde, ook zeer vriendelijke mensen aan de bev.

Ik had 900 hm en da pijltje bij de laatste afdaling van de kluis had ik ook net te laat gezien.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Gisteren hier ook vertrokken voor een mooi rit.

Na inschrijven vertrokken samen met Dieter en Wesley voor de 85km onder een stralend maar fris zonnetje :lol: . Na de eerste weide was er van fris geen sprake meer, pittige opwarmer :wink: .
Dan via enkele mooie tracks richting Bouvelobos waar we ons goed hebben kunnen uitleven. Na de tweede bevoorrading voor kluisbos gezelschap gekregen van Willem. In kluisbos waren de gekende stroken aanwezig om je eens goed uit te leven.
Daarna aan km 63 haak ik vast aan mijn collega #-o met pijnlijke val op staartbeen. Toch nog de tocht uitgereden met pijn #-o .
Nu deze morgen toch eens naar de spoed geweest voor controle, resultaat: gebarsten staartbeen. Niks aan te doen behalve pijnstillers nemen en een week rustig aandoen verder zal het wel uitwijzen wanneer ik terug kan fietsen [-o< .
Post Reply