Zo 25/09/2011 Bocholt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
saiko
Test team

Post by saiko »

net geen 40km op de garmin en een kleine 44hm.
zo plat als enne pannekoek dus, veel asfalt stukken er tussen afentoe een single track.
Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen te hoog na de reacties die ik hier heb gelezen :(
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Tja Bocholt..... Ik was er bang voor, maar omdat er hier zoveel reclame werd gemaakt toch gekozen om naar hier te gaan. Ik denk toch dat onze goede vriend Powerbikereddy een beetje overdreven heeft. Mijn lat voor een toptoertocht ligt mss een beetje hoog na Helchteren, Ham en Overpelt die stuk voor stuk singletrackheavens waren. Bocholt was toch meer brede bospaden recht op recht met hier en daar (te) korte singletracks, maar dit waren meer verbindingsstukken naar het volgende brede pad. Je geraakt zo niet in een flow wat het mtb'ken zo leuk maakt. Bij een topparkoer is dit net andersom.
Er zaten wel degelijk sommige mooie stukken in, maar toch iets te weinig.
Geen slecht woord over de organisatie. Ze hebben er wel degelijk werk van gemaakt. Maar Bocholt blijft Bocholt...
Gelukkig was het zalig fietsweer 8)
UBO
Mountainbiker

Post by UBO »

Inderdaad Eddy heeft een klein beetje overdreven over de moeilijkheidsgraad van de TT, wat ik eigenlijk wel van ter voren wist. Toch vond ik dit een mooi tochtje gezien de streek waarin we gereden hebben. De organisatie vond ik heel goed: goede bepijling, voldoende parkeerplaats, goed parkoer, bevoorrading OK (zelfs dubbel voor de 42km),...
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

En ik in city Bocholt maar auto-oefen-rondjes rijden met onze dochter terwijl vanaf een uur of elf allerlei dubbel en driedubbel rijdende vrienden de weg versperden... :wink: Wel een goede oefening voor het inhalen in de 30km/h zone en de 50 km/h zone. Het was inderdaad een lekker weertje. Zelf hoop ik snel weer terug naar normaal te kunnen overschakelen want de benen kriebelen...
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

van thuis uit vertrokken en de grote rit gedaan, 64km totaal, en ik was toch tevreden over de tocht, goede organisatie en mooi uitgepijld.

En ja Bocholt blijft Bocholt natuurlijk, dus voldeed het aan mijn verwachtingen.

Dik tevreden
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Ik heb een leuke voormiddag gehad. Over het parcours, tja ik ben er van overtuigd dat dit zowat het maximum is dat er uit de streek te halen valt. Er zaten wel degelijk mooie stukken in. De organisatie op en top.

Nog een opmerking met de gedachte van vorige week:

Ik denk dat met gisteren Dessel en vandaag hier wel duidelijk is dat de tocht van vorige week geen maatstatf is van de fietspromo kalender.
Lau Loenen
Mountainbiker

Post by Lau Loenen »

Vandaag ook naar Bocholt afgezakt. Mooi tochtje en puike organisatie, precies wat ik nodig had voor mijn hernieuwde kennismaking met de atb. De conditie is op dit moment van dien aard dat het al zwaar genoeg was, dus mij hoorde nie klagen over het parcour.
Powerbikereddy
Mountainbiker

Damburg MTB toertocht

Post by Powerbikereddy »

Vooreerst bedankt voor de fijne terugkoppelingen. Dat geeft moed om volgend jaar nog beter te doen. Natuurlijk organiseren wij ook de tocht vanaf Nevok Gruitrode op 2 de kerstdag en daar kunnen we een vergelijkbare organisatie op het getouw zetten. Het parcours aldaar is wel selectiver.
Ik vindt niet dat ik overdreven heb wat het parcours van vandaag betreft. Ik heb gewoon aangehaald dat er snelle stukken en enkele technische stukken in voorkomen en dat er ook wat heuveltjes in liggen, meer niet We zijn er terdege van doordrongen dat onze omgeving geen super zwaar parcours, of anders gezegd zeer selectief parcours kan aanleveren. Trouwens wat is een topparcours, zet 10 MTB 'ers op een rij en je zal 10 verschillende ideeen krijgen.
Ik denk dat het mooie aan MTB is dat je elke week een ander parcours kan rijden, veel afwisseling dus en dat je op het einde van het seizoen voldaan bent.
rony_rabijns
Mountainbiker

Re: Damburg MTB toertocht

Post by rony_rabijns »

Powerbikereddy wrote: Ik denk dat het mooie aan MTB is dat je elke week een ander parcours kan rijden, veel afwisseling dus en dat je op het einde van het seizoen voldaan bent.
Zo is dat Eddy !

De Dabbers hebben genoten én er eens deftig de pees opgelegd. :-)
Het videoverslag kan je bekijken via www.dabbers.be

www.dabbers.be
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

vanmorgen ook eens afgezakt naar het verre bocholt. Mr c was ook weer van de partij ondanks dat hij gisteren een wedstijd had gelopen. Ik had me aan de damburg af laten zetten en iets na half tien zijn we van start gegaan onder een heerlijk zonneke. ik vond het parcours in orde. de verwachtingen waren mischien wat te hoog gemaakt maar ze hadden absoluut het beste uit de streek gehaald, daar is echt niet veel meer uit te halen. Organisatie was dik in orde. heel wat beter als in beringe vorige week zaterdag. al met al heb ik me goed geamuseerd. daarna doorgereden naar de schoonouders in beek daarna nog 11 km naar huis getrapt. al met al lekker gefietst
Post Reply