De bevoorrading was heel zwk. Verwacht niet elke week een buffet maar een koekje gaat er altijd wel in
Zo 31/07/2011 Loonbeek :: 7de Toertocht Loonbeek
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ook geweest en moet eerlijk bekennen dat de autorit van vrijdag (terugkeer vanuit de Ardeche) voor stramme benen had gezorgd.
wel plezante tocht, hoewel ze veel leuke stukken gewoon links (of rechts
) lieten liggen.
De splitsing heb ik nie gezien, maar zat blijkbaar wel steeds op het juiste parcours.
Soit, 55 km, 780 hoogtemeters en een raar maar waar, droog parcours!
wel plezante tocht, hoewel ze veel leuke stukken gewoon links (of rechts
De splitsing heb ik nie gezien, maar zat blijkbaar wel steeds op het juiste parcours.
Soit, 55 km, 780 hoogtemeters en een raar maar waar, droog parcours!
Dit was een zeer geslaagde tocht.
We zijn niet gehinderd door "slecht" geplaatste pijlen.
We zijn slecht 1 keer verkeerd gereden. Een parallelklim over kasseien genomen i.p.v. een single track omhoog.
Een 2de bevoorrading had wel gemogen. Al was het niet al te warm, het was dus mogelijk om de resterende 36km km's op 1drinkbus af te werken.
We zijn niet gehinderd door "slecht" geplaatste pijlen.
We zijn slecht 1 keer verkeerd gereden. Een parallelklim over kasseien genomen i.p.v. een single track omhoog.
Een 2de bevoorrading had wel gemogen. Al was het niet al te warm, het was dus mogelijk om de resterende 36km km's op 1drinkbus af te werken.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Vandaag de 27 km met zoonlief van 7 gedaan. Heb gelukkig geen splitsingen gemist omdat ik de track vooraf heb gekregen. En raar maar waar
de Garmin gaf aan de finish een 370 hoogtemeters aan.
De kleine heeft in een afdaling een flinke pataat gedaan (met de nodige paniek van mama
), maar heeft ondanks dat toch flink alle hellingen (except 2) gepakt. Aan diegenen die dus méér tevoet hebben moeten doen : er moet aan gewerkt worden
.
Het luchtkasteel aan de finish heeft de helende wonderen verricht.
Bevoorrading was idd kortweg 'mager' ; drank en appelsienen kunnen de batterijkes ni bijladen. Had gelukkig genoeg snakskes mee om elke 10 km een pauze te kunnen maken.
Al bij al een hele mooie toer, moet worden gezegd, en nogis terug te doen maar dan voor een langere afstand en dan wa rapper
.
De kleine heeft in een afdaling een flinke pataat gedaan (met de nodige paniek van mama
Het luchtkasteel aan de finish heeft de helende wonderen verricht.
Bevoorrading was idd kortweg 'mager' ; drank en appelsienen kunnen de batterijkes ni bijladen. Had gelukkig genoeg snakskes mee om elke 10 km een pauze te kunnen maken.
Al bij al een hele mooie toer, moet worden gezegd, en nogis terug te doen maar dan voor een langere afstand en dan wa rapper
Vandaag met de club (united bikers diest) ook deze tt gereden en vond hem redelijk de moeite waard. Natuurlijk zijn er altijd dingen die verbeterd kunnen worden zoals afpijling, bevoorrading en misschien parcours maar voor een organisatie zonder eigen mtb club vind ik toch dat zij zeer hun best gedaan hebben
. Gewoon een beetje rekening houden met de opmerkingen en dan kan het volgend jaar enkel maar cresendo gaan. Door het droge weer ook nog kunnen genieten van een zeer smakelijke aprés ( den donkere Tongerlo zorgde voor vreugde in het hartje
). Bij leve en welzijn volgend jaar opnieuw aanwezig.
Wij waren met twee en hebben ook de splitsing niet gezien. Gelukkig toch op de 52km terecht gekomen. Maar als je een kleinere afstand wil rijden, kan het wel serieus tegenslagen als je de splitsing mist. Dus dat is wel een werkpuntje :p.
Een tweede bevoorrading had eigenlijk ook wel gemogen, want ik heb nu op het einde toch een klein hongerkloppeke gehad (meestal neem ik voor alle zekerheid zelf ook nog een koekske mee, maar deze keer natuurlijk niet).
Ik was wel blij dat ik het hoogteprofieltje had afgeprint, daardoor wist ik dat er op het einde nog twee serieuze hellingen waren.
Parcours vond ik goed, zonder meer. Eens wat andere wegen dan we gewoon zijn, dat zorgt voor afwisseling hé.
Een tweede bevoorrading had eigenlijk ook wel gemogen, want ik heb nu op het einde toch een klein hongerkloppeke gehad (meestal neem ik voor alle zekerheid zelf ook nog een koekske mee, maar deze keer natuurlijk niet).
Ik was wel blij dat ik het hoogteprofieltje had afgeprint, daardoor wist ik dat er op het einde nog twee serieuze hellingen waren.
Parcours vond ik goed, zonder meer. Eens wat andere wegen dan we gewoon zijn, dat zorgt voor afwisseling hé.
Met de shorties vandaag ook deze tt komen rijden voor mij het 2de jaar op rij , het was een leuke tt welke goed bolde en met de nodige hellingen & afdalingen, een bevoorrading had gekund als die iets later kwam voor mij was ze gewoon goed qua versnaperingen , spijtig hebben ze in precrot de bochten singletrack niet genomen maar dat heb ik wel gedaan leuk een prive stukje in de tt
, misschien moet de organisatie volgend jaar eens een paar locale bikers van loonbeek vragen om hun parcours uit te tekenen om meer uit de streek te halen, het is maar een idee maar in ieder geval tot volgend jaar
-
mol
- Mountainbiker
was zéér geslaagde rit.... twijfelde eerst om te gaan omdat ik nogal laat(lees vroeg) thuis was
uiteindelijk toch vertrokken als 1 van de laatste denk ik...net voor iemand met zijn zoon.....
wist niet dat er daar in de buurt zo een pittige stukjes tussen zaten...afdalingen waren echt mijn ding...zie uit naar volgend jaar
petje af voor de uitgestippelde tocht,wel graag af en toe meer pijltjes om te bevestigen dat je nog juist zit en "voor" de bocht...bevoorrading was pover maar was gelukkig voorzien
wist niet dat er daar in de buurt zo een pittige stukjes tussen zaten...afdalingen waren echt mijn ding...zie uit naar volgend jaar
petje af voor de uitgestippelde tocht,wel graag af en toe meer pijltjes om te bevestigen dat je nog juist zit en "voor" de bocht...bevoorrading was pover maar was gelukkig voorzien
-
dirtymtbiker
- Mountainbiker
afpijling
Post by dirtymtbiker »
mooie TT
eerste 20km tot bevoorrading bijna niks omhoog, daarna pittig !
57km 715hm
bevoorrading: moe nie mier zijn (banaan, sinaas, koekje en sportdrank)
Afpijling, kan beter.
Ge moest uw ogen goed openhouden
Paar keer ferm in de "ankers" moeten gaan, want we waren er voorbij gevlogen.
Nogmaals : pijl vóór, pijl in, pijl ná de situatie
Splitsing was ook slecht aangegeven, kan geloven dat er daar zijn voorbij gereden.
zeker voor herhaling vatbaar !
eerste 20km tot bevoorrading bijna niks omhoog, daarna pittig !
57km 715hm
bevoorrading: moe nie mier zijn (banaan, sinaas, koekje en sportdrank)
Afpijling, kan beter.
Ge moest uw ogen goed openhouden
Paar keer ferm in de "ankers" moeten gaan, want we waren er voorbij gevlogen.
Nogmaals : pijl vóór, pijl in, pijl ná de situatie
Splitsing was ook slecht aangegeven, kan geloven dat er daar zijn voorbij gereden.
zeker voor herhaling vatbaar !