Za 07/05/2011 Doornik :: 1ste La Tournay VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Fritsie wrote:
KUBA wrote:
Fritsie wrote: Snel opeenvolgende hoogtemeters + de 50 km daarna waren echt wel de moeite. .
Zeker dat we het over dezelfde rit hebben??
Ik geloof niet dat ik het op bovenstaande manier formuleerde. Ik schreef dat de eerste 25 km een opwarming waren en dat de 50 km daarna zeker de moeite waren met heel wat hoogtemeters (Pays des Collines). Hetgeen dat daarna kwam, was er te veel aan (na de derde bevoorrading). Ik heb het natuurlijk over de rit met de langste afstand, maar ik vermoed dat u die ook reed. Diegene die een kortere afstand reden zullen dan ook het mooiste gemist hebben...
Ben wel wat verbaasd vd reacties. Alles kan beter, doch voor de eerste maal al slechtere TT's voorgeschoteld gekregen.
Ik reed de grote afstand (die nog groter was!), heb continu met 5 bikers rondgedraaid en ... alle 5 zeer aangenaam verrast.
Na 25 km, bekloeg ik het me ook, doch de bospassages maakten serieus wat goed.
Laat daar een ervaren parcoursbouwer op los en 't is vele malen beter dan de Kluis. Buiten enkele wandelaars geen kat te zien.

Dit gehele parcours eens afhaspelen in een normale Belgische vochtige periode ... en wil eens zien of vele passages niet technisch zijn.
Al zeg ik het zelf... ben redelijk getraind ifv vd Alpenmarathon volgende maand en toch 3970 cal verbruikt. Een loopmarathon is goed voor +/- 3000 cal.

De Grintatour bestaat al jaren en ja de baanjanetten ... veel mee gelachen. Heb er veel die ook iets boven de 100km reden maaaaar op de baone, zien sterven.

Allé, voor diegen die het niet weten, volgende week de officiële VTT Parijs Roubaix. :bounce: Een echte aanrader voor de getrainde biker. Inrichting in handen vd organisatie Parijs/Roubaix.
En weekje erna ... DE Herdersmarathon... THE place to be ! :bounce:
Watch out ! :wink:
De Wacky's zijn met grote getalle aanwezig.
Last edited by long fellow on Sun 08 May 2011 22:00, edited 1 time in total.
Epic-haas
Mountainbiker

Post by Epic-haas »

Het stuk tussen 25 en 75km waren zeker de moeite waard. Ellezelles en omstreken is altijd prachtige streek om in te rijden. Bepijling kon in vergelijking met de cyclotour wel beter. Bevoorrading was ok maar niet super. Als er 100km op de affiche staat moeten ze er geen 115 van maken. Die laatste 15 waren er dan ook te veel aan. Al bij al toch tevreden dat we hem gereden hebben. Goede voorbereiding op de LCMT en de Herdermarathon binnenkort.
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

waar zijn er foto's te zien ?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

gedewe wrote:waar zijn er foto's te zien ?
sportograf.de zodra ze online komen.

Ik ben wel m'n nr vergeten. Komt er van, als ge een gesponsord stuurbord terug moet geven om 5€ terug te krijgen.
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Ook hier toch nog een overheersend positief gevoel. Het beste stuk zat inderdaad tussen km 25 en km 70. Je moest dus wel degelijk de grootste afstand kiezen om er van te genieten. Aangezien ze zo ver willen rijden kunnen ze natuurlijk niet echt het maximum uit de schoonste delen halen anders werd het aantal kilometers nog opgedreven. Wel was de lus richting Mont St. Aubert veel te omslachtig en hadden ze daar beter wat km bespaard. Op die manier hadden we er misschien geen 115 i.p.v. de aangekondigde 100 km.
Die extra km's zijn voor velen echt dodelijk op zo'n afstand. Indien je aankomt met 98 km i.p.v. 100 zal niemand er om sakkeren :wink: maar 115 i.p.v. 100 is er over! [-X
Hoedanook, ik heb genoten van een schoon dagske!
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

NOOIT MEER! Overrompeling van baanjeanetten en zeeeeer lange wachttijden (parking en inschrijving). Middendeel van parcours was wel schitterend (van de 100 km dan toch). Maar begin en einde o.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

KUBA wrote: @mars , aangename kennismaking en thanks voor aangename gezelschap 1e helft van rit.
@ dieter ex MX'er (denk ik :oops: ) , aangename kennismaking en wees gerust , ge zult er achteraf de vruchten van plukken :wink:
Sorry Kuba dat ik je liet rijden na de bevoorrading. We hadden een beetje het zelfde tempo. De bergjes waren voor mij en het vlakke was voor jouw rekening. In normale omstandigheden konden we zo naar Doornik rijden maar ik had al snel door dat het mijn dagje niet was. Aan de 2e bevoorrading (onze 1e dus :wink: ) kreeg ik koude rillingen en een paar niesbuien. Ik voelde zo de energie wegsijpelen. Een gevolg van een intervaltraining op dinsdag waar ik koud gekregen heb. Ik telde de kilometers af (en ik had er toen amper 48) maar plooien aan de 85/100 ??? No way. Ik was gekomen voor de 100 dus doe ik er 100 ! Had ik toen geweten dat het er 118 waren... #-o #-o #-o Het was dus afzien en harken. Mijn ultieme voorbereiding voor de Herdersmarathon heeft dus een ferme deuk gekregen.
Zondag nog 150 km gedaan met de jeanettenbak. Gelukkig de wind mee in het terugkeren of ik was nog niet thuis.

Over de rit en organisatie.... Reningelst 2012 [-o< [-o< [-o<
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

na mons is dit natuurlijk een klasse minder, maar wie de 100 ( 117) reed kwam nog steeds met1350 hoogtemeters en vermoeid aan........
bevoorradingen waren zeker ok, tevreden maar geen superieur gevoel
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

88 km ipv de 80, dat op zich is niet het grootste probleem, wel dat er bijzonder veel asfalt in het parcours zat.... En met de MTB in een afdaling tussen cyclos plots naar links moeten afslaan (daar waar de fotografen zaten ergens in het begin), dat is gevaarlijk.... beetje verder afdaling voor de MTB terwijl de cyclos in de andere richting aan het klimmen waren... weer gevaarlijk.
Ook ik was blij dat het goed weer was, want voor de rest was er niet echt veel aan vond ik ....
kdelaplace
Mountainbiker

GPS parcours

Post by kdelaplace »

GPX bestand kun je vinden op :

http://ridewithgps.com/trips/244117
Post Reply