Za 14/05/2011 Ophasselt :: Trofee De Muur Altreba

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

De 40K met mijn 2 zonen gereden (10 en 12).Zelf zonder fysiek,zonen zonder fietservaring (doen atletiek).De jongste "vloog" de Muur +Kapelmuur op zijn 39/26!! De oudste eigen tempo gereden,en ik,tja uiteindelijk ook boven geraakt :oops: .Was ooit anders,25kg geleden.
Ons goed geamuseerd,rustige wegen,weinig andere bikers tegengekomen.In Grimminge (2de stop) was de jongste zijn pijp uit (gelukkig voor mij!).
Al bij al een leuke tocht én kennismaking (voor de kids) met de Muur.Achteraf nog naar Geraardsbergen gereden voor mattetaarten op de Vesten bij bakkerij "de Vesten".Nu nog wat trainen,want die jonge apen vinden het grappig dat hunne pa niet kan volgen!!
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

hallo,
ook gestart ,alleen, voor 80km,
start naar en rond de muur was stevig,
pijltje naar bikepark voor de muur hing nochtans duidelijk, maar ik denk dat op dat moment iedereen al met zijn gedachten bij de beklimming van de muur zit en misschien daarom niet goed opgelet heeft?
ook ik maar andere biker heeft me er op attent gemaakt,
ik vond het een goeie mix van off- en road,
inschrijven verliep vlot, bedankt aan de mannen die mijne portemonnee hebben opzij gelegd!
goeie locatie, putje naast beek was inderdaad wat gevaarlijk
houdt het positief en tot de volgende
louis
unitas
Mountainbiker

ophasselt

Post by unitas »

Frankiebis wrote:Deze ook gereden. Ik ben content, 78km, 990hm, 3 goede bevoorradingen en een pittige start en op het einde nogal wat tegenwind en vooral geen regen. Houden zo tem volgend weekend voor de Herders!

Vraag aan de organisatie: zou volgend jaar Ophasseltbos niet op het einde aangedaan kunnen worden? Ik ben wel al 20 jaar niet meer in dit bos geweest, dus weet ik niet hoe toegankelijk de paadjes er nu bijliggen. Vroeger was er in ieder geval wel een motorcross parcours.
Vb van extra lus van enkele km waar men zeker 100hm kan uithalen: in plaats van aan Doublet terug naar Altebra te rijden, rij rechtdoor tot aan kruispunt De Kat, rij daar Patattenstraat in, volg Tempelstraat tot boven (Fonteintje voor de locals), en also komt men aan achterkant van Ophasseltbos. In mapsource zie ik toch wel enkele paadjes en ge kunt aan de steenweg aan Altebra het bos onderaan verlaten. Enig minpunt is dat daar een nogal drukke steenweg gekruisd moet worden.
zeker lang geleden dat ge dat nog geprobeerd hebt, de kaart en de realiteit zijn anders en bovendien is het bos taboe voor vtt
unitas
Mountainbiker

ophaselt

Post by unitas »

[quote="Cokeman"]Deze ochtend de 65 km afgewerkt. Voor mij meer dan genoeg. Eerste deel tot aan eerste bevoorrading kon inderdaad tellen.Parcours kurkdroog. Bij regenweer zou dit een pak lastiger worden vrees ik. Tweetal fotografen onderweg tegengekomen. Waar komen deze online?[/quote

foto's zijn loading en online op www.unitassteenhuize.be
Frankiebis
Mountainbiker

Re: ophasselt

Post by Frankiebis »

unitas wrote:
Frankiebis wrote:Deze ook gereden. Ik ben content, 78km, 990hm, 3 goede bevoorradingen en een pittige start en op het einde nogal wat tegenwind en vooral geen regen. Houden zo tem volgend weekend voor de Herders!

Vraag aan de organisatie: zou volgend jaar Ophasseltbos niet op het einde aangedaan kunnen worden? Ik ben wel al 20 jaar niet meer in dit bos geweest, dus weet ik niet hoe toegankelijk de paadjes er nu bijliggen. Vroeger was er in ieder geval wel een motorcross parcours.
Vb van extra lus van enkele km waar men zeker 100hm kan uithalen: in plaats van aan Doublet terug naar Altebra te rijden, rij rechtdoor tot aan kruispunt De Kat, rij daar Patattenstraat in, volg Tempelstraat tot boven (Fonteintje voor de locals), en also komt men aan achterkant van Ophasseltbos. In mapsource zie ik toch wel enkele paadjes en ge kunt aan de steenweg aan Altebra het bos onderaan verlaten. Enig minpunt is dat daar een nogal drukke steenweg gekruisd moet worden.
zeker lang geleden dat ge dat nog geprobeerd hebt, de kaart en de realiteit zijn anders en bovendien is het bos taboe voor vtt
Unitas, zoals ik al zei, ik ben 20 jaar niet meer in dat bos geweest #-o Bedankt voor de feedback. Niet dus, jammer :(
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Bedankt aan de 1345 deelnemers (waarvan spijtig genoeg wel nog geen 400 mountainbikers)! We nemen de commentaren mee naar volgende keer.

@MTBovi: de Muur heeft er vroeger nog op het einde ingezeten hoor, het wisselt om de zoveel tijd. En ja, de ene heeft ze graag op het einde om de benen te testen, de andere graag in het begin omdat de benen dan nog fris zijn :wink:

@Ann: spijtig dat ik je niet gezien heb! Zo rond 7u is het het drukst bij de cyclo-inschrijvingen (waar ik zat), dus had ik ook niet echt tijd om te letten op de andere tafels. Tot een van de volgende misschien!

@cavani: aan je beschrijving te horen, heeft mijn moeder (in Unitaskledij) jullie ingehaald op de Muur. Ze vond het straf hoe (vermoedelijk) jouw jongste de Muur opreed :-)

Allemaal van harte welkom op onze volgende organisatie op 12 november:
VTT De Coninck (45-35-25km) & Wintercyclotocht De Coninck (50-25km)
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

Ik heb de 65 afgewerkt. Ik vond het een zeer leuk ritje, niet veel op aan te merken eigenlijk... Pijltjes hingen soms een beetje laat, maar das dan ook het enige.

Bevoorradingen waren ok, al moet gezegd dat de sportdrank van de 1e bevoorrading wel niet zo heel lekker smaakte :).

Uiteindelijk kwam ik aan 67 km en 970 hm... Avs 24 km/h dus ging vlot!

Dank voor de mooie rit heren vd organisatie! Volgend jaar terug vd partij!
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Haaike wrote:Bedankt aan de 1345 deelnemers (waarvan spijtig genoeg wel nog geen 400 mountainbikers)! We nemen de commentaren mee naar volgende keer.

@MTBovi: de Muur heeft er vroeger nog op het einde ingezeten hoor, het wisselt om de zoveel tijd. En ja, de ene heeft ze graag op het einde om de benen te testen, de andere graag in het begin omdat de benen dan nog fris zijn :wink:

@Ann: spijtig dat ik je niet gezien heb! Zo rond 7u is het het drukst bij de cyclo-inschrijvingen (waar ik zat), dus had ik ook niet echt tijd om te letten op de andere tafels. Tot een van de volgende misschien!

@cavani: aan je beschrijving te horen, heeft mijn moeder (in Unitaskledij) jullie ingehaald op de Muur. Ze vond het straf hoe (vermoedelijk) jouw jongste de Muur opreed :-)

Allemaal van harte welkom op onze volgende organisatie op 12 november:
VTT De Coninck (45-35-25km) & Wintercyclotocht De Coninck (50-25km)

Zou best kunnen,om mij in te halen moest je nu niet echt snel rijden.Is idd. mijn jongste zoon
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Dit jaar voor de 80 km gegaan als voorbereiding voor de herders marathon.
Niets op aan te merken =D> =D>

Hier zijn beelden van mijn rit.

http://youtu.be/bfyI5wHxSCI
http://youtu.be/QKv8bllynUQ
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

MTBSDVD83 wrote:Dit jaar voor de 80 km gegaan als voorbereiding voor de herders marathon.
Niets op aan te merken =D> =D>

Hier zijn beelden van mijn rit.

http://youtu.be/bfyI5wHxSCI
http://youtu.be/QKv8bllynUQ
Leuke muziekkeuze 8)
Post Reply