Alles is mee geteld.bosse wrote:Plus het gewicht van alle boutjes, kabels, kabelstopjes,...
Velglinten, ventielen, al die kleine rommel , ++10
Cannondale taurine [frame te koop]
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
RD
- Mountainbiker
Als ik zie dat de mijne hier : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=90431 al bijna 10kg weegt dan is de kans toch wel heel klein dat die hier onder de 10kg zal duiken... Nietemin is dit een heel mooie fiets, die Taurines heb ik altijd van de mooiste Canondales gevonden ! Nu nog sparen voor een LeftyRigolleM wrote:De gedachte is al een grote troost!BramDR wrote:Hij zal zwaarder zijn dan het gewicht dat ik aangeef, klopt ook bijna nooit als je alles 1 voor 1 meet. Maar hij zal toch net onder de 10kg zitten denk ik.RigolleM wrote: Ach de banden zitten er toch in! Zal een iets minder zijn, maar zeker geen < 10 kg
+1RD wrote:Als ik zie dat de mijne hier : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=90431 al bijna 10kg weegt dan is de kans toch wel heel klein dat die hier onder de 10kg zal duiken... Nietemin is dit een heel mooie fiets, die Taurines heb ik altijd van de mooiste Canondales gevonden ! Nu nog sparen voor een LeftyRigolleM wrote:De gedachte is al een grote troost!BramDR wrote: Hij zal zwaarder zijn dan het gewicht dat ik aangeef, klopt ook bijna nooit als je alles 1 voor 1 meet. Maar hij zal toch net onder de 10kg zitten denk ik.
De mijne komt ook op 10 kg, en daar zit toch (buiten de vork) lichter gerief op hoor.
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Hij komt nu wel iets over de 10kg denk ik, ik had voor de notubes 60g gerekend ( had dat ooit eens erges gelezen). Bleek dan 240g te zijn.KRZA wrote:+1RD wrote:Als ik zie dat de mijne hier : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=90431 al bijna 10kg weegt dan is de kans toch wel heel klein dat die hier onder de 10kg zal duiken... Nietemin is dit een heel mooie fiets, die Taurines heb ik altijd van de mooiste Canondales gevonden ! Nu nog sparen voor een LeftyRigolleM wrote: De gedachte is al een grote troost!
De mijne komt ook op 10 kg, en daar zit toch (buiten de vork) lichter gerief op hoor.
Hopelijk kom ik er met de xx en lichtere tandwielen wel onder.
-
RD
- Mountainbiker
Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken
. Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien 
- nicolasdb
- Mountainbiker
mijne flash zit onder de 9kg; valt nog mee qua exotismeRD wrote:Er wordt hier veel met gewichten gesmeten maar één ding weet ik zeker, je moet al serieus wat exotisch materiaal op je fiets zetten om onder die 10kg grens te duiken. Net de mijne even gewogen op een heel correcte weegschaal en ik kom aan 9728 gr , dat is dus met FF bandjes, Crosmax SLR wielen, S-Works crank, S90 vork, XTR schakelmateriaal, carbon zadelpen, carbon stuur enz... Om je maar een idee te geven dat al die componentjes optellen niet echt superjuist is. Weeg hem even en je zal wel zien
grts