Vegetariërs
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb geen probleem met het slachten en eten van dode beesten.
Ik heb wel problemen met "volgespoten" vlees.
En ik prefereer een steak van een beest dat buitengelopen heeft boven een steak van een beest dat in een kot heeft gestaan.
Niet om ideologische redenen maar gewoon voor de smaak.
ik zou ook liever gesloten biologische boerderijen zien dan de huidige fabrieken waarin ze ofwel kweken, mesten,....
Ook weer niet om ideologische redenen, maar om als consument beschermd te zijn tegen bepaalde wanpraktijken, opdat de vleesprijs een eerlijker prijs zou zijn voor de boeren en om ons als maatschappij te beschermen tegen de economische risico's en ecologische kost die de huidige veeteelt/landbouw ons oplegt.
Ik heb wel problemen met "volgespoten" vlees.
En ik prefereer een steak van een beest dat buitengelopen heeft boven een steak van een beest dat in een kot heeft gestaan.
Niet om ideologische redenen maar gewoon voor de smaak.
ik zou ook liever gesloten biologische boerderijen zien dan de huidige fabrieken waarin ze ofwel kweken, mesten,....
Ook weer niet om ideologische redenen, maar om als consument beschermd te zijn tegen bepaalde wanpraktijken, opdat de vleesprijs een eerlijker prijs zou zijn voor de boeren en om ons als maatschappij te beschermen tegen de economische risico's en ecologische kost die de huidige veeteelt/landbouw ons oplegt.
ikke ben ook een vegetarische sinds mijn 18j ..bijna tien jaar dus...maar kzou graag overschakelen naar veganistisch ..met de tijd zal ik dat wel doen ..
kben tegen slachten en misbruiken van dieren..
..kheb ooit eens iemand zien een varken slachten..och arme dat beestje...
vroeger was ik dus echt zot van paardenrijden en paarden .but toen ik bij familie was op een dag..we gingen aan tafel en ik kreeg paardenvlees op me bord..kmoest dat dus opeten anders mocht ik niet van tafel..maar ikke heb een keikop,ben nogal koppig..kheb dat dus niet opgegeten ééé..NO WAY..kmag er niet aandenken..
greeeetzz
bike ze
kben tegen slachten en misbruiken van dieren..
vroeger was ik dus echt zot van paardenrijden en paarden .but toen ik bij familie was op een dag..we gingen aan tafel en ik kreeg paardenvlees op me bord..kmoest dat dus opeten anders mocht ik niet van tafel..maar ikke heb een keikop,ben nogal koppig..kheb dat dus niet opgegeten ééé..NO WAY..kmag er niet aandenken..
greeeetzz
bike ze
-
Jokke
- Mountainbiker
- Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Ik ben ondertussen al zo'n 15 jaar vegetariër maar geen 'hard core' d.w.z. dat wij thuis nooit vlees eten.
Maar als ik voor het werk of in gezelschap op restaurant moet, eet ik soms wel een stukje kip of vis. Nooit rood vlees want dan ben ik een ganse dag ziek.
Ik heb nog nooit bijkomende vitaminen genomen en ben zeer zelden ziek.
Eet wel minstens één à twee stukken fruit per dag en voor de rest vervangprodukten. Alles behalve die vieze zeewiertoestanden
Dit alles niet uit ethische redenen maar gewoon omdat ik tijdens een zware trekking in Nepal (Annapurna) gemerkt heb dat je helemaal geen vlees nodig hebt. (Ginds eet je sowieso geen vlees want daar hebben eerst 20.000 vliegen op gezeten
)
Maar als ik voor het werk of in gezelschap op restaurant moet, eet ik soms wel een stukje kip of vis. Nooit rood vlees want dan ben ik een ganse dag ziek.
Ik heb nog nooit bijkomende vitaminen genomen en ben zeer zelden ziek.
Eet wel minstens één à twee stukken fruit per dag en voor de rest vervangprodukten. Alles behalve die vieze zeewiertoestanden
Dit alles niet uit ethische redenen maar gewoon omdat ik tijdens een zware trekking in Nepal (Annapurna) gemerkt heb dat je helemaal geen vlees nodig hebt. (Ginds eet je sowieso geen vlees want daar hebben eerst 20.000 vliegen op gezeten
Ook ik kan al ettele jaren (+-10) fier zijn op mijn vegetarier zijn. Dit volledig uit principe: Duizenden beesten afmaken, om 1 leven, uw eigen leven, in leven te houden ... wringt dat niet? Ik vind het nogal 'egoïstisch'. En ook ik wil aantonen dat je zonder vlees gezond, lang en vooral zonder schaamte kan leven.
Als je ipv dieren, tarwe en dergelijk zou kweken, dan is het probleem van voedseltekort ook de wereld uit. En ik weet niet juist hoe het zit, maar weer er iemand hoeveel kilogram tarwe,... je nodig hebt om 1 kilogram biefstuk op te leveren?
Proficiat aan alle bikende vegetariers!! Houden zo. Bedankt.
GT
Als je ipv dieren, tarwe en dergelijk zou kweken, dan is het probleem van voedseltekort ook de wereld uit. En ik weet niet juist hoe het zit, maar weer er iemand hoeveel kilogram tarwe,... je nodig hebt om 1 kilogram biefstuk op te leveren?
GT
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
GT, er is al meer dan genoeg eten op de wereld hoor, het geraakt gewoon niet bij de hongerige mensen.GT wrote: Als je ipv dieren, tarwe en dergelijk zou kweken, dan is het probleem van voedseltekort ook de wereld uit. En ik weet niet juist hoe het zit, maar weer er iemand hoeveel kilogram tarwe,... je nodig hebt om 1 kilogram biefstuk op te leveren?
GT
Het probleem is vooral kapitalisme (de wereldhandel) en de (te goedkope) kostprijs van distributie.
De andere reden (ook van kapitalistische aard) is oorlog.
Enkel op sterk uitgeputte/ geërodeerde bodem is het echt interessant veeteelt te stoppen (wel de bestaande beestjes eerst opeten hé!
Verder heb ik geen probleem met het eten van vlees, maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er wel problemen mee hebben.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Voedseltekort??? het is mogelijk om zoveel voedsel te produceren, dat iedere mens op onze aardbol, er te dik bijloopt, maar om politieke, en tal van andere redenen, waaronder milieu
sterven er nog alle dagen duizenden mensen van de honger, dit terwijl de boeren hier geld krijgen om niks te doen(braak liggen) en aan de andere kant torenhoge boetes als ze teveel doen 
Ik ben sinds enkele weken ook vegetarisch beginnen leven, is wel compleet verschil vroeger at ik veel vlees en weinig groenten maar thuis slachten ze zelf de dieren en nu werd het mij te veel zag telkens het dier sterven als ik vlees at.
Maar nu vraag ik mij af of er ergens een goeie site ofzo is met vegetarisch voedingsadvies voor duursporters?
Greettzzzz
Robin
Maar nu vraag ik mij af of er ergens een goeie site ofzo is met vegetarisch voedingsadvies voor duursporters?
Greettzzzz
Robin
-
Sepapke
- Mountainbiker
Vegetarisch
Ik overweeg sterk om vegetarier te worden. Ik ben ook competitie mountainbiker. Kunnen jullie mij mss wat tips geven over vervangingsproduct om toch dezelfde voedingswaarde binnen te krijgen. Ik wil er niet onvoorbereid aan beginnen of er dan later op terug komen omdat ik te zwak ben.
Placebo
Placebo