Za 12/02/2011 Nieuwpoort :: 2de Duin - Strand - Poldertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Kees de Hollander
- Mountainbiker
Post by Kees de Hollander »
mooie rit aleen de hele stijle klimmetjes in de duinen mogen er van mij volgend jaar uit zeker als je iets later start dat mulle zand was pleoteren verder top georganiseerd,
- Sloebertje
- Mountainbiker
Post by Sloebertje »
Duinen en strand is altijd leuk in de winter.
Noteer maar in jullie agenda 27/02/2011
Toertocht te Koksijde.
Toertocht te Koksijde.
- cookiemonster
- Mountainbiker
Post by cookiemonster »
toertocht in mijn thuisgemeente kan ik zeker niet missen... over nieuwpoort heb ik zeer weinig te zeggen. prachtige tracks, veel modder (maar zeer goeie afspuitplaatsen, dus niet erg), en de bepijling was in orde (soms wat verkeerd gereden, door kleine onduidelijkheden)Sloebertje wrote:Duinen en strand is altijd leuk in de winter.
Toertocht te Koksijde.
dikke proficiat aan de organisatoren en tot volgend jaar;)
- Superformi
- Mountainbiker
Vanochtend schitterende tocht gereden in Nieuwpoort. De 53 km afgebold in gezelschap van een groepje losgeslagen gekken in rode tenues uit het Ieperse, die naar het einde toe, toch een maatje te groot waren voor den dezen.
Alles werd werkelijk uit de streek gehaald, letterlijk elk hoekje en kantje werd benut, wat soms wat potsierlijk overkwam als je dan zag, hoe je simpelweg een kortere route kon nemen. Maar het fungehalte lag hoog, het parcours was super en de organisatie pico bello. Deze mag voor mij gerust naast die van Koksijde staan, die binnen enkele weken wordt georganiseerd.
Toch één opmerking aan de organisatie naar volgend jaar toe : Toen ik na de tocht weg reed met de wagen (uiteraard na nog es goeiedag te hebben gezegd tegen "DE" Jean-Marie , die daar rond doolde met een camera-ploeg achter z'n gat) zag ik aan het koning Albert standbeeld het volgende (i.v.m. verwarring in de bepijling) : In het begin van de tocht moest je normaal gezien net voorbij de vismijn linksaf, de brug over, en dan terug linksaf de jachthaven in. Op die plaats zag ik het volgende : Een pas gestarte rijder zag voorbij de vismijn, de pijl linksaf en stak op die plaats - verkeersreglementair de straat over naar het fietspad aan de overkant - daar stak hij de brug over en werd er geconfronteerd met de pijltjes aan zijn rechterkant, vlakbij het monument. Een stuk uit de tocht, dat pas een twintigtal km later werd aan gedaan.
Deze gast had dus een groot stuk van deze mooie tocht gemist, ware het niet dat ik over een goed marcherende claxon beschik.
Doch dit alles uiteraard geheel terzijde, want het was een echt top-parcours en een top-organisatie. Proficiat ! !
Alles werd werkelijk uit de streek gehaald, letterlijk elk hoekje en kantje werd benut, wat soms wat potsierlijk overkwam als je dan zag, hoe je simpelweg een kortere route kon nemen. Maar het fungehalte lag hoog, het parcours was super en de organisatie pico bello. Deze mag voor mij gerust naast die van Koksijde staan, die binnen enkele weken wordt georganiseerd.
Toch één opmerking aan de organisatie naar volgend jaar toe : Toen ik na de tocht weg reed met de wagen (uiteraard na nog es goeiedag te hebben gezegd tegen "DE" Jean-Marie , die daar rond doolde met een camera-ploeg achter z'n gat) zag ik aan het koning Albert standbeeld het volgende (i.v.m. verwarring in de bepijling) : In het begin van de tocht moest je normaal gezien net voorbij de vismijn linksaf, de brug over, en dan terug linksaf de jachthaven in. Op die plaats zag ik het volgende : Een pas gestarte rijder zag voorbij de vismijn, de pijl linksaf en stak op die plaats - verkeersreglementair de straat over naar het fietspad aan de overkant - daar stak hij de brug over en werd er geconfronteerd met de pijltjes aan zijn rechterkant, vlakbij het monument. Een stuk uit de tocht, dat pas een twintigtal km later werd aan gedaan.
Deze gast had dus een groot stuk van deze mooie tocht gemist, ware het niet dat ik over een goed marcherende claxon beschik.
Doch dit alles uiteraard geheel terzijde, want het was een echt top-parcours en een top-organisatie. Proficiat ! !
- cookiemonster
- Mountainbiker
Post by cookiemonster »
wel rik, dan dank ik jou zeer hartelijk voor je wel werkende claxon;) want ik zou anders idd een groot stuk gemist hebben.rik c wrote:Vanochtend schitterende tocht gereden in Nieuwpoort. De 53 km afgebold in gezelschap van een groepje losgeslagen gekken in rode tenues uit het Ieperse, die naar het einde toe, toch een maatje te groot waren voor den dezen.
Deze gast had dus een groot stuk van deze mooie tocht gemist, ware het niet dat ik over een goed marcherende claxon beschik.![]()