@Jerommeke: zie je pb ter zake
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Blackadder
- Mountainbiker
Post by Blackadder »
Ik ijdt nu al 2 maanden met XTRwielen met Maxxis Larsen TT's (geen UST) met No-Tubes vloeistof en dit werkt perfect dwz laag gewicht, weinig rolweerstand en blijven zeer lang op druk.
Ik heb van de week mijn S-works voorzien van Continental Twister supersonics met No tubes vloeistof op SL's. Deze waren wel wat moeilijker om op druk te houden, maar na wat experimenteren met de juiste hoeveelheid(75gram) blijven ze nu toch al 5 dagen op ongeveer 3 bar staan.
Dus volgens mij is het rijden met no tubes in je gewone buitenband een aanrader.
Maar wat bij echt lekrijden?
Ik heb van de week mijn S-works voorzien van Continental Twister supersonics met No tubes vloeistof op SL's. Deze waren wel wat moeilijker om op druk te houden, maar na wat experimenteren met de juiste hoeveelheid(75gram) blijven ze nu toch al 5 dagen op ongeveer 3 bar staan.
Dus volgens mij is het rijden met no tubes in je gewone buitenband een aanrader.
Last edited by Blackadder on Fri 17 Feb 2006 23:30, edited 1 time in total.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Notubes is geen latex. Ik heb met een eigen fabrikaat latex gereden en kan bevestigen dat het ook werkt. Die latex-vliezen maken er echter wel een Hollandse klerezooi van. Notubes houdt het toch wat properder.Blackadder wrote: Dus volgens mij is het rijden met vloeibare latex in je gewone buitenband een aanrader.
Echt lekrijden ben ik 1 keer tegengekomen (een scheur van 4 cm) en dan is het à pied. Met een reserve-binnenband zou ik misschien hebben kunnen uitrijden maar OK, shit happens.
Met een reservebinnenband kon je idd verderrijden
Op een heel seizoen ook maar 1 keer onherstelbaar lekgereden met notubes (herstelbaar is bommetje in ventiel, opblazen en verderrijden) door scheur van 5 mm in flank.
Met bb is dat dan evenveel werk als met een gewone bb rijden. ipv je kapotte bb er uit te trekken trek je het notubes velglint uit de velg en steek je een bb in de plaats.
Op een heel seizoen ook maar 1 keer onherstelbaar lekgereden met notubes (herstelbaar is bommetje in ventiel, opblazen en verderrijden) door scheur van 5 mm in flank.
Met bb is dat dan evenveel werk als met een gewone bb rijden. ipv je kapotte bb er uit te trekken trek je het notubes velglint uit de velg en steek je een bb in de plaats.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Als je moet een BB steken moet je er alleen de latex of NT sealant uitkappen - what's the problem ?
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
No Tubes heeft het voordeel dat het weinig tot geen resten achterlaat, No Shit (van Morgen Blue dacht ik) daarentegen droogt heel snel op en laat van die witte plakkerige slierten achter in de band. Echt een vuiligheid, met die No Shit geraakten mijn ventielen ook verstopt, met No Tubes geen problemen.c e d r i c wrote:Ben je dan niet hopeloos aan het prossen met die witte "plakpap"?
Tis maar dat ik niet zo ne propere ben!
-
king of bling
- Mountainbiker
Post by king of bling »
het gewicht van mijn wielenset is gewogen zonder banden , en notubes sealant. Op dit moment wordt er getest met nog lichtere velgen door Erwin en Sauser deze wegen 280 gr per stuk . Verder is het zo dat het gewicht van de velgen per serie varieert.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
En welke naven gebruik je ?king of bling wrote:het gewicht van mijn wielenset is gewogen zonder banden , en notubes sealant. Op dit moment wordt er getest met nog lichtere velgen door Erwin en Sauser deze wegen 280 gr per stuk . Verder is het zo dat het gewicht van de velgen per serie varieert.
-
king of bling
- Mountainbiker