Zo 16/01/2011 Kluisbergen :: Toertocht door de Vlaamse Arden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

mtbwim wrote:Aan de heer prideandglory : je moet wel weten dat de motorcrossers daar misschien al lang passeerden voor er sprake was mountainbikers.
Elk heeft recht op zijn hobby denk ik.
Aan de Heer MTBWIM: Het is een mountainbikeroute. Met je mtb hoef je ook niet tussen de moto's gaan rijden op een crossparcours.
Er mag sowieso al weinig op de kluis, juist zo'n zaken verpesten het helemaal daar. Vroeg of laten gebeuren zaken als op de kemmel, met poortjes en allerlei toestanden die normaal biken onmogelijk maakt.

Anders, geef uw adres, we komen wel eens met een hoopje in uw tuin rond rijden...
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

mtbwim wrote:Aan de heer prideandglory : je moet wel weten dat de motorcrossers daar misschien al lang passeerden voor er sprake was mountainbikers.
Elk heeft recht op zijn hobby denk ik.
De kans is groot dat op de plek waar jij nu woont vroeger koeien rondliepen. Wil dat zeggen dat ...?
ice man
Mountainbiker

Post by ice man »

Ice Man en enkele Muddevils van Sint-Amands zullen aanwezig zijn. Aangezien het in Klein-Brabant redelijk plat is, en ik helemaal niet bergop geraak, zal het zweten worden. Modder hebben we in onze platte Scheldestreek anders genoeg.

Als je wil zien hoe je met enkele Scheldedijken toch een leuke TT kunt maken, schrijf dan nu al het laatste weekend van oktober in de agenda. Meer hierover later want nu gaat het over de leuke Vlaamse bergjes (eerder bergen voor mij)
kersje
Mountainbiker

Post by kersje »

probleem is mss dat motorcrossers nergens anders meer kunnen rijden, er waren over 5 jaar door de beste politieker van't land :^o mijnheer Bert Anciaux voor elke provincie minstens 1 extra parcours beloofd; resultaat is dat er alleen nog meer gesloten zijn, neem waasmunster, neem neeroeteren; omdat er op 1 kilometer iemand komt wonen die zelfs niet meer in zijn huis normaal kan bellen volgens hem #-o , terwijl wij er al dikwijls op de dag van een wedstrijd wel konden bellen in ons caravanneke op 100 meter afstand ! En dat parcours is dan de thuisbasis van onze meervoudige sportman van het jaar, 10 voudig wereldkampioen en de allerbeste crosser ooit Stefan Everts ! De parcours dat dan open zijn dat is dan voor max 2 dagen in de week voor een paar uurkes open

Ik spreek wildcrossers helemaal niet goed maar in elke sport en elke tak van mensen zijn er die het verkloten voor een ander. 't is de reactie daarop die belangrijk is. Mensen kunnen niets meer verdragen... ziet da plaske dat de crossers maken dan als een uitdaging voor er op het randje langs te rijden zodat de reglementaire motorcrossers niet bestraft worden voor die wildrijders

[-o< 't moest er ies af :wink:
Peter#21
Mountainbiker

Post by Peter#21 »

Ik ben de dagen al zwaar aan het aftellen... :-D
Vorige week door ziekte niet kunnen rijden dus nu zondag voor 2 weken rijden hé
8)
mtbwim
Mountainbiker

Post by mtbwim »

Bedankt kersje om mijn mening toch een beetje te steunen. =D>
P. als er teveel puttekes liggen koop dan koersfiets. :-({|=
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

kersje wrote:probleem is mss dat motorcrossers nergens anders meer kunnen rijden, er waren over 5 jaar door de beste politieker van't land :^o mijnheer Bert Anciaux voor elke provincie minstens 1 extra parcours beloofd; resultaat is dat er alleen nog meer gesloten zijn, neem waasmunster, neem neeroeteren; omdat er op 1 kilometer iemand komt wonen die zelfs niet meer in zijn huis normaal kan bellen volgens hem #-o , terwijl wij er al dikwijls op de dag van een wedstrijd wel konden bellen in ons caravanneke op 100 meter afstand ! En dat parcours is dan de thuisbasis van onze meervoudige sportman van het jaar, 10 voudig wereldkampioen en de allerbeste crosser ooit Stefan Everts ! De parcours dat dan open zijn dat is dan voor max 2 dagen in de week voor een paar uurkes open

Ik spreek wildcrossers helemaal niet goed maar in elke sport en elke tak van mensen zijn er die het verkloten voor een ander. 't is de reactie daarop die belangrijk is. Mensen kunnen niets meer verdragen... ziet da plaske dat de crossers maken dan als een uitdaging voor er op het randje langs te rijden zodat de reglementaire motorcrossers niet bestraft worden voor die wildrijders

[-o< 't moest er ies af :wink:
En waar mogen mtb-ers nog rijden? In een schitterend bos als het kluisbos enkel nog op de grote dreef en de gele route. Als er dan nog eens crossmoto's gaan rondhossen op die gele route zal er 1 ding gebeuren... Juist!

En doe eens normaal jong, het gaat me niet om een plaske, het gaat erom als ze die gele route verbieden dat je enkel nog ROND het kluisbos mag rijden. Dankzij jawel: mensen die op 200 meter van het bos wonen!

Ik zweer het, als ik er 1 tegen kom op die gele route , ik stamp em van z'n moto als ik er aan kan! :evil:
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

der bestaat trouwens een wettelijke bepaling, dat motocrossers niet in een bosdomein mogen rijden!

na effe zoeken:
boswetgeving: “Het is verboden zich te verplaatsen met een gemotoriseerd voertuig in de bossen.’
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

@jeroenie & pride&glory. Ikzelf beoefen allebei de sporten . We begrijpen volkomen jullie punt. Als ik die wildcrossers hoor/zie denk ik ook van 'weer zo een lul die onze reputatie om zeep helpt'. Wat verboden terrein is voor gemotoriseerd verkeer, daar moeten ze zich aan houden, punt uit.

Langs de andere kant is het wel zo dat idd Anciaux beloofde dat er 1 oefenterrein per provincie zou komen in België. Maar het tegengestelde is waar. Net zoals in het veldrijden zijn wij als Belgen sterk in motor- en quadcross! Wel kom dan op zijn minst uw belofte na en zorg dan ook voor zo een oeftenterrein, zodat jonge talenten kunnen trainen voor hun sport en niet zich niet steeds naar NL hoeven te verplaatsen voor een training. Als die faciliteiten er zijn kunnen ook andere mensen hierop gaan trainen.

Een beetje verdraagzaamheid in deze wereld is welkom, mekaar afkloppen is niet meteen nodig. Wel verbrodden de rotte appels het voor de rest, in elke sport. Ook in MTB; zwartrijders op TT's, fietsers die NAAST het fiestpad rijden, mensen die TT's narijden over privédomeinen. Ook die zullen zeggen, als die MTBers zich er niet aanhouden, leggen we spijkers, of kloppen we hen van hunne velo... Of wandelaars of groene jongens zijn ook niet altijd opgezet met het toenemend aantal MTB-ers en onze sporen in de bossen...!!

Beeld je eens in dat in de toekomst alle bossen enkel nog voor wandelaars toegankelijk zou zijn, waar gaan we dan mtb-en? Alle leuke plekken om te rijden zijn weg. Vanuit die hoek even kijken naar je sport. Als je steeds je fietske in de auto moet steken en 1,5u rijden naar een 'MTB-park' zou je ook wel willen dat er per provincie één komt zodaning dat het 'maar een half uur' verplaatsing is om te kunnen trainen.

Het merendeel van de 'echte' motorsporters houdt zich aan deze regels en traint op echte parcours. Wij halen onze machines niet boven om in een lokale bos te scheuren. Het probleem ligt bij 'zondagse-café-enduro- zie-ne-keer-hoe-ruig-dak-ik-ben-vol-modder-en-dan-nen-halven-bak-bier-gaan-drinken-en-dan-met-veel-lawaai-terug-vertrekken-crossers.
Amen.

@Peter21, ziek :-k
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

sorry het was miss OFFtopic maar het moest er even af. Bij deze terug ONtopic, Zondag op post in Kluisbergen!! enige tips voor de bandenkeuze, hoe ligt het terrein erbij??
Post Reply