Beginnende MTB'ster - twijfel tussen merken Merida, Cube,...

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Vanquish wrote:Ondertussen nog eens naar mijn LBS geweest, mij laten opmeten en ik kwam uit op een 17 inch, dus hebben ze mij de 16 inch aangeraden zodat die technisch wendbaarder zal zijn. Mijn stuurpen zal verkort worden en ik krijg een aangepast vrouwenzadel.
wat mij nu even compleet ontgaat:
ze hebben je opgemeten en komen eigenlijk op een 17 uit, maar dat hebben ze dus niet bij cube, dus wordt het een 16. Daar kan ik me in vinden, maar waar ik me dus totaal niet in kan vinden is dat er gelijk een kortere stuurpen opgezet moet worden??? Dat is dus totale onzin en straks zit je dus veel te recht op die fiets. Er wordt altijd gedacht dat vrouwen liefst zo recht mogelijk zitten. Gewoon de stuurpen erop laten die er straks opzit, en dan kijk je dan wel of die nou te lang blijkt te zijn of niet na een aantal ritjes, rustig bij jou thuis.
Belle78
Mountainbiker

Post by Belle78 »

Nu je't zegt, die kortere stuurpen bedoelden ze denk ik voor de 18 inch frame, want we twijfelden toen nog of ik voor de 18 of 16 zou gaan.

Op de stand van Velofollies raadde de Cube-verdeler mij meteen een 16 inch frame aan (we hebben dezelfde postuur qua grootte en beenlengte) en hij sprak niet over het inkorten van stuurpen.

Ja, het is allemaal nogal wat technisch voor mij ook momenteel. :wink:

Dus ze zullen het vast niet verkorten voor de 16 frame dan...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

hou dus wel even in de gaten of je de originele montage straks krijgt en niet dat je ritchey wcs stuurpen (ik noem maar wat) is vervangen door een version "pro" enz.
Belle78
Mountainbiker

Post by Belle78 »

julie wrote:hou dus wel even in de gaten of je de originele montage straks krijgt en niet dat je ritchey wcs stuurpen (ik noem maar wat) is vervangen door een version "pro" enz.
Verandert men dat dan zomaar?
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Vanquish wrote:
julie wrote:hou dus wel even in de gaten of je de originele montage straks krijgt en niet dat je ritchey wcs stuurpen (ik noem maar wat) is vervangen door een version "pro" enz.
Verandert men dat dan zomaar?
sommige fietsenmakers/handelaars willen dat nog wel eens doen vooral als ze denken met iemand te maken hebben die er niet heel veel van afweet, dus bestudeer even goed wat er nou allemaal op die fiets zit.
Belle78
Mountainbiker

Post by Belle78 »

OK, bedankt voor de tip. :wink:
Belle78
Mountainbiker

Post by Belle78 »

Btw, heb mijn nick veranderd van Vanquish naar Belle78. Zo is het duidelijker dat ik een female ben. ;)
Post Reply