Zo 19/12/2010 Ossendrecht (NL) -- AFGELAST --
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- franske323
- Mountainbiker
Post by franske323 »
wie toch graag in de verse sneeuw komt rijden kan nog altijd zijn gading vinden in Rijkevorsel deze gaat zeker door !!!!!
www.degammelsewielervrienden.be
- joske uit breda
- Mountainbiker
Post by joske uit breda »
Beetje reclame maken zeker he'Oké dat mag danfranske323 wrote:wie toch graag in de verse sneeuw komt rijden kan nog altijd zijn gading vinden in Rijkevorsel deze gaat zeker door !!!!!
- joske uit breda
- Mountainbiker
Post by joske uit breda »
Zo juist bericht ontvangen van de organisatie;; Deze tocht in OOSTERHOUT gaat voor als nog gewoon door!!! Oganisatie laat in de loop van de dag/avond via hun website en de diverse forums meer wetenjoske uit breda wrote:Beetje reclame maken zeker he'Oké dat mag danfranske323 wrote:wie toch graag in de verse sneeuw komt rijden kan nog altijd zijn gading vinden in Rijkevorsel deze gaat zeker door !!!!!
www.degammelsewielervrienden.be![]()
Ook Oosterhout staat nog steeds op de kalender. Ik heb de organisatie per mail verzocht om een update te geven. Nog niks gehoord. Oosterhout is in de omgeving van Breda. Mij wel bekend. Afgelopen nacht is hier geen sneeuw bijgevallen.
Er wordt wel sneeuw voorspeld vandaag. Ik vind wel dat deze organisatie(ik bedoel dus O,hout) erg stil is op de diverse forums. Is ook een schitterende omgeving om te toeren.Veel singletracks. Na. een korte aanloop vanaf het vertrek de bosen in en er niet meer uit tot dat U terug bent.
![]()
-
Freggeltje
- Mountainbiker
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
Is de regelgeving in Holland strenger?
Berust er meer risico bij de organisator?
Waarom word alles afgelast?
Is een tocht niet op eigen risico?
Ik heb sinds vorige winter al meermaals opgemerkt dat de Nederlandse organisaties vlugger de boel aflassen.Lee Towers wrote:Is de regelgeving in Holland strenger?
Zijn zij altijd verantwoordelijk ? Hebben zij geen overkoepelende structuren (zoals bijvoorbeeld VWB in Vlaanderen) waarbij ze een groepsverzekering kunnen nemen en in geval van schade, ongeval, ... op steun kunnen rekenen.
Maar in de eerste plaats ligt de verantwoordelijkheid toch bij de biker zelf ? Een iets vooruitziend fietser/biker heeft zelf een verzekering bij bijvoorbeeld een koepelorganisatie (zoals VWB of anderen) of bij een andere verzekeraar.
- captainhook
- Mountainbiker
Post by captainhook »
in nederland schijn je als organisatie MEDE-verantwoordelijk te zijn.Piero wrote:Ik heb sinds vorige winter al meermaals opgemerkt dat de Nederlandse organisaties vlugger de boel aflassen.Lee Towers wrote:Is de regelgeving in Holland strenger?
Zijn zij altijd verantwoordelijk ? Hebben zij geen overkoepelende structuren (zoals bijvoorbeeld VWB in Vlaanderen) waarbij ze een groepsverzekering kunnen nemen en in geval van schade, ongeval, ... op steun kunnen rekenen.
Maar in de eerste plaats ligt de verantwoordelijkheid toch bij de biker zelf ? Een iets vooruitziend fietser/biker heeft zelf een verzekering bij bijvoorbeeld een koepelorganisatie (zoals VWB of anderen) of bij een andere verzekeraar.
ook al is het de schuld van de biker zelf.
ook heb ik gehoord dat er al een discussie is over de loon doorbetaling bij ongevallen in de prive sfeer.
- rubber-12
- Mountainbiker
Mijn veloke na de afgelaste tocht en een ferme sneeuwbui vorig jaar.CaNNondAle BiKeR wrote:Klopt deze was uitgepijld maar helaas afgelast wegens te veel sneeuw!!rubber-12 wrote:Die was toen wel uitgepijld, dus hebben we hem gereden, dat was echt een belevenis in 10 cm verse sneeuw, en zeker toen het halverwege hard begon te sneeuwen.
Ik heb deze ook gereden, maar vertrokken in mijne hof *Moretusbos* en euhm, het was zoals op de aanzicht kaarten, nee nog mooiereen mooi wit tapijt, en ja... toen ik op het gebied *Grote Meer* aant rijden was, plotseling een hevige sneeuwbui, je moest op de open stukken gewoon te voet verder, echt zo'n pak sneeuw!! En na een tijdje zag je zelfs de bewegwijzering niet meer hangen aan de bomen... pfff! al goe dat we daar de omgeving een beetje kennen. bijna terug aant Puts Molentje, kwam ik StrammerMax nog voorbij gereden...
Daarom, allen daarheen voor een mooie rit in de Brabantse Wal.
Niks gevaar bij het biken (af en toe zakte je wel in een sneeuwhoop of een dichtgesneeuwde put