gewichten van de kaders

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Weegt tussen de 70 en de 100 gram meer.

Er zijn meer parameters om een frame te taxeren dan gewicht eh, anders moet ge ne Flash 29 kopen, da's de lichtste/goedkoopste.
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

Uiteraard is gewicht niet alles..
Maar ik veronderstel dat de geo van de Air 9 en de EMD min of meer de zelfde zijn?
Zijn er dan nog andere factoren die de meerprijs van de Air 9 kunnen verantwoorden?
Ik lees in de reviews (oud) telkens wel wat negatieve reacties betreffende de lakkwaliteit.. Zouden ze dit al opgelost hebben?

Mijn voorkeur gaat stiekem nog altijd naar het Alu Specialized frame (stumpy 29'er) maar dit is enkel in de US los te verkrijgen.. Heeft er toevallig iemand ervaring met de aankoop van dergelijke zaken ginder?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

'k Heb dit wedstrijdseizoen 2 air 9's gehad, geen prob met de lak, buiten dat ze licht geven in den donker.
De achterbrug van de emd is 5mm langer, voor een wat relaxer stuurgedrag(minder nerveus), somigen zulen da echter niet merken(ook't verschil met 26 en 29" niet).
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

govaert wrote:Kent iemand gewicht on one scandal. Zouden volgens de site 1600grammen op de klok zetten maar geloof dat niet te goei
heb mijn frame gewogen en was iets van een 1750gr, maat medium (18")
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

mijn Niner Air 9 frame in Medium : 1532 gr
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Lakkwaliteit bij Niner is al lang opgelost. Enkel bij de vernis van de raw kan je soms wat 'spinnenwebjes' onder de lak krijgen aan de drinkbushouderdraadbussen (door oxidatie aluminium). Je moet er met je neus opgaan zitten hoor.

Dit probleem heb je niet bij de andere kleuren.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

JL157 wrote: Mijn voorkeur gaat stiekem nog altijd naar het Alu Specialized frame (stumpy 29'er) maar dit is enkel in de US los te verkrijgen.. Heeft er toevallig iemand ervaring met de aankoop van dergelijke zaken ginder?
'k Heb mijn frame gekocht in de VS.
Binnen de drie dagen geleverd met UPS.
Reken wel op een € 200 verzendkosten + een dikke 30% van de waarde van het frame bij betalen aan de douane.
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

Bedoel je nu 200 euro verzending + 30% van bijvoorbeeld 700 dollar??
Of zijn jouw douanekosten inbegrepen in die 200 euro?

Thx
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Nee, verzendingskosten waren $ 230 .

Op de prijs van het frame excl. verzendingskosten moet je douanekosten betalen.
Bij mij was dat € 154 op een frame van $ 420.
Hoe duurder het frame, hoe meer taks.

Bij mij bleef het binnen de perken, maar bijvoorbeeld Fox vorken of duurdere frames worden zo even duur als wanneer je ze gewoon hier koopt.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

El Perro Diablo wrote:Weegt tussen de 70 en de 100 gram meer.

Er zijn meer parameters om een frame te taxeren dan gewicht eh, anders moet ge ne Flash 29 kopen, da's de lichtste/goedkoopste.
wat is er mis met ne flash 29

ben aan twijfel tussen ne flash 29 of ne epic 29 (us kleuren zijn prachtig)
Locked