mijn kniepijn kwam van een slecht sporen van de knieschijf (chondromalacie)
een injectie gekregen, 2 keer shockwave en 18 beuren kine
volgens de kine was gisteren alles opnieuw gaaf in de knie en kon ik naar het werken fietsen
1 uur ok, wel een raar gevoel in knie (mss psycholgisch) en de laatste 10 minuten kreeg ik eht gevoel da de pijn opnieuw in lichte vorm opkwam...
Nu naar huis rijden en als het de laatste 10 minuten opnieuw de pijn was die opkwam, geraak ik nu normaal niet zonder pijn thuis...
Hopelijk zat het enkel in het kopke en gaat alles gewoon goed straks
sporingprobleem van de knie, in uw geval zal gebeuren vanaf een bepaalde graad plooing van het been.
erg vaak ligt het probleem niet aan de kniezelf, wel aan de bovenliggende zone en ernaast.
diverse pezen zorgen mee voor een correct sporing van de knieschijf.
als een van die pezen in een hogere spanning blijft hangen of zelfs gewoon verzwakt door bv ontstekingen, krijg je een onevenwichtige werking van de pezen, met als direct gevolg dat de knieschijf vanaf een bepaalde graad plooien van het been, gaat ontsporen (of trachten te ontsporen) uit de patellagroef.
dat geeft wrijving, een licht irriterende pijn.
in het begin lijkt dat redelijk snel weg, maar het gevoel gaat langer en langer blijven hangen. kraken gaat ook komen met het plooien van het been, omdat er vocht word geproduceerd tussen de gewrichten, dat het kraken veroorzaakt.
laat je aales doen, kom je uit van een lichte tot forse en zelfs chronische ontsteking.
uw knie zelf is veel minder de oorzaak van het probleem. wel vooral de bovenliggende zone en rondom, en het bovenbeen. we spreken dan vooral van een constante spanning door vooral de spieren op de hechtingen, waardoor ook de pezen steeds zwakker gaan worden (overbelasting bij de minste sportinspanning, uiteindelijk bij alles wat je doet)