Deze namiddag ook de 48 gedaan. (bijna 800 hoogtemeters)
Het was een mooie tocht met een zeer goede bevoorrading. De passage door kluis vond ik ook wel de moeite. Hier zien ze me volgend jaar terug. Pluim voor de organisators.
Za 16/10/2010 Melden / Oudenaarde
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Om 14u nog gestart voor de 48km, leuk parcours, geen spectaculaire zaken maar dit was allemaal niet nodig. De wind en modder maakten het al lastig genoeg. Na nog geen 2km had ik mij door een wegschuivend achterwiel al eens gelegd in de modder. Uitpijling was in orde en bevoorrading ook, vooral de 2e! Precies een bevoorrading zoals je ze krijgt bij een marathon waar je 35EUR voor betaalt. De afspuitstand heb ik na bijna 15min verlaten, er stonden 4 mensen voor mij en na die 15min stonden er nog altijd 2 te wachten...
Lag meer aan de vuilheid van de fietsen dan aan het aantal afspuitslangen.BULL007 wrote:Alles was super op de afspuitstand na..... , na 10 minuten staan wachten, draaien en keren dan maar besloten het voor bekeken te houden, en de mtb vuil mee naar huis....de vrouw was content als ik thuiskwam.....
't Is soms wel ergelijk hoe lang sommigen bezig zijn om elk vlekje zelfs op hun banden te verwijderen nochtans weet iedereen dat je sowieso alles nog eens opnieuw moet kuisen als je thuis bent.
Altijd dat gezaag over die afspuitstand, vertrek dan wat later dan heb je er geen last van (drukte). 'k Heb ze niet geteld maar er waren meer spuiten dan op een gemiddelde TT, en de fietsen waar héél smerig. En ja ik spuit hem ook af tot het laatste spotje modder, aangekoekte modder krijg je achteraf héél moeilijk af tijdens het poetsen.
Toertocht was in orde, twee goede ravito's... en een leuke passage in het Kluis... tot volgend jaar!
Toertocht was in orde, twee goede ravito's... en een leuke passage in het Kluis... tot volgend jaar!
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
ik heb men fiets ook thuis afgespoten maar het is een feit (dat ik al eens aangekaart heb) dat vele mensen de afspuitstand gebruiken om hun fiets tot in perfectie op te kuisen, naar mijn mening is het eerder de bedoeling het grof vuil te verwijderen en de rest doe je thuis. Er staan immers mensen te wachten achter je.RigolleM wrote:Altijd dat gezaag over die afspuitstand, vertrek dan wat later dan heb je er geen last van (drukte). 'k Heb ze niet geteld maar er waren meer spuiten dan op een gemiddelde TT, en de fietsen waar héél smerig. En ja ik spuit hem ook af tot het laatste spotje modder, aangekoekte modder krijg je achteraf héél moeilijk af tijdens het poetsen.
Ivm die aangekoekte modder, dat is lulkoek, als je je fiets thuis afspuit wordt die terug nat en komt wel los
- TimDC
- Mountainbiker
Het was zoals ieder jaar weeral dik in orde! Ik vond wel dat er dit jaar veel minder baan in zat dan vorig jaar zeker op het laatste!!
Die toer omgekeerd rijden is in elk geval veel leuker, met de Koppenberg volledig op het laatste, dit maakt de tocht toch nog net iets zwaarder.
Ondanks de modder toch overal opgeraakt, behalve dan op het kleine stukje ijspiste aan de ene kant van de Koppenberg. Daar pakte gewoon geen enkele band op de kleiglibber.
De bevoorradingen waren ook zeer goed en ja de afspuitstand dat is ieder jaar wachten. Misschien iets meer druk proberen te krijgen?
Die toer omgekeerd rijden is in elk geval veel leuker, met de Koppenberg volledig op het laatste, dit maakt de tocht toch nog net iets zwaarder.
Ondanks de modder toch overal opgeraakt, behalve dan op het kleine stukje ijspiste aan de ene kant van de Koppenberg. Daar pakte gewoon geen enkele band op de kleiglibber.
De bevoorradingen waren ook zeer goed en ja de afspuitstand dat is ieder jaar wachten. Misschien iets meer druk proberen te krijgen?
Het was inderdaad een feit dat verdraagzaamheid niet in uw woordenboek stond, heb je toen in UW topic perfect aangetoond, en blijkbaar heb je er geen lessen uit getrokkenrombaft wrote: ik heb men fiets ook thuis afgespoten maar het is een feit (dat ik al eens aangekaart heb) dat vele mensen de afspuitstand gebruiken om hun fiets tot in perfectie op te kuisen, naar mijn mening is het eerder de bedoeling het grof vuil te verwijderen en de rest doe je thuis. Er staan immers mensen te wachten achter je.
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
ik ben dan misschien niet verdraagzaam maar wel begripvol voor de mensen die na mij komenRigolleM wrote:Het was inderdaad een feit dat verdraagzaamheid niet in uw woordenboek stond, heb je toen in UW topic perfect aangetoond, en blijkbaar heb je er geen lessen uit getrokkenrombaft wrote: ik heb men fiets ook thuis afgespoten maar het is een feit (dat ik al eens aangekaart heb) dat vele mensen de afspuitstand gebruiken om hun fiets tot in perfectie op te kuisen, naar mijn mening is het eerder de bedoeling het grof vuil te verwijderen en de rest doe je thuis. Er staan immers mensen te wachten achter je.Soit, ik ga niet te veel in UW weg staan, want dergelijke ritten zijn goed voor een keer, maar niet iedere week!