Welke kettingbladen?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

pv wrote:Op mtbreview wordt de XT nogal afgebroken vanwege een probleem dat ook bij mij na een goeie 1000 km reeds optreedt: chainsuck.
Als ik de commentaren en waarderingen daar volg, dan lijkt de blackspire super pro (http://www.mtbr.com/reviews/Chainring/p ... 0615.shtml) een goede keuze. Iemand op het forum ervaringen hiermee?
ik heb vroeger nog een middenblad gehad op mijn bike ne super pro, die zat erop, heb ik zelf niet gestoken, sleet precies wat minder dan de kleine en de groten, maar ik heb er wel een tand van afgetrapt, nuja die waren toch aan vervanging toe, nu zit ik met BBB bladen en ze zijn superhard =D>
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

focus_wrc wrote:
pv wrote:Op mtbreview wordt de XT nogal afgebroken vanwege een probleem dat ook bij mij na een goeie 1000 km reeds optreedt: chainsuck.
Als ik de commentaren en waarderingen daar volg, dan lijkt de blackspire super pro (http://www.mtbr.com/reviews/Chainring/p ... 0615.shtml) een goede keuze. Iemand op het forum ervaringen hiermee?
ik heb vroeger nog een middenblad gehad op mijn bike ne super pro, die zat erop, heb ik zelf niet gestoken, sleet precies wat minder dan de kleine en de groten, maar ik heb er wel een tand van afgetrapt, nuja die waren toch aan vervanging toe, nu zit ik met BBB bladen en ze zijn superhard =D>
maar hebben ook zo hun prijs
Guest

Post by Guest »

Verder lever ik niet echt commentaar op commentaar, maar vermeld duidelijk waar mijn informatie vandaan komt en voeg er niet zoveel aan toe.
Da's zoals zeggen "het heeft in de gazet gestaan dus da's zeker waar", nogal naïef.
Tenslotte vind ik het nogal flauw dat je mijn woorden in twijfel trekt en de indruk geeft van 'ik heb XT en jij lekker niet en dus weet je niet waar je over spreekt'. Ik heb inderdaad XT kettingbladen (welke bladen komen er trouwens met een Stumpjumper FSR Expert?) en heb er problemen mee, een collega van mij heeft ook XT 2004 en daar ook chainsuck na 1200 km.
Ik trek uw woorden niet in twijfel; maar om dat zomaar te verkondigen op basis van een handjevol negatieve commentaren van een product waarvan duizenden (en waarschijnlijk nog veel meer) examplaren in omloop zijn, da's een beetje te vergaand. Het omgekeerde geldt evenzeer. Ik geef het toe : ik ken Blackspire niet, nog nooit van gehoord zelfs, maar blijkbaar is het 'built for rough play' (http://www.blackspire.com). Verder is chainsuck al een zovaak besproken probleem waarvoor iedereen en niemand een oplossing heeft; m.a.w. het is blijkbaar fiets-, persoons- en rijstijlgebonden. 't is niet omdat iemand anders dat heeft dat ik het ook ga voorhebben.
En tot slot : op de FSR staat standaard een huismerk crankstel; ik heb dat meteen bij levering v/d fiets laten vervangen door een XT2004; gewoon omdat ik in het product en het concept geloof. Mag dat eventjes ?

Bike ze,

Hakke
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

Hakke wrote:
Verder lever ik niet echt commentaar op commentaar, maar vermeld duidelijk waar mijn informatie vandaan komt en voeg er niet zoveel aan toe.
Da's zoals zeggen "het heeft in de gazet gestaan dus da's zeker waar", nogal naïef.
Als je zelf niet wil geloven wat zo'n 300 tot 400 gebruikers op een andere website dan deze te zeggen hebben over kettingbladen, waarom wil je dan hier je mening verkondingen? Als mtbreview.com niet relevant is wegens te weinig reviews, dan is mountainbike.be het jammer genoeg ook niet.
Guest

Post by Guest »

300-400 opeens ? het zijn er nog altijd maar 29 volgens de link die je aanhaalt. Hoeveel hebben hier al negatieve commentaar geleverd op die XT's ? 10 ? 20 ? Ik weet het niet en hoef dat ook niet te weten. Mountainbike.be is een forum, waarop iedereen zijn mening kwijt kan; vaak is die zeer subjectief en dus zoals je zegt niet relevant genoeg.
Iedereen moet voor zich uitmaken of hij de aangebrachte informatie relevant vind of niet. En dan nog moet je relativeren. Als er 100.000 VW Golfjes verkocht worden en daarvan hebben er 30 een gebrek, zijn dan opeens alle Golfjes slechte auto's ? Nogmaals, relativeren kan geen kwaad.

Hakke
Guest

Post by Guest »

Joris wrote:Momenteel rijd ik al 1 jaar met BBB. Ik ben er wel tevreden over, zij zijn vrij duurzaam (nog niet veel sluitage te zien) en het schakelen gaat vlot. Geen chainsuck. (gecombineerd met PC69 ketting en 9.0 casette)

Ik ben wel minder tevreden over FSA. Die waren na een half jaar al versleten. Andere mogelijkheid zijn specialités TA, XT,...

Ik vind wel dat die TA's minder duurzaam zijn dan BBB. Kan wel niet vergelijken met XT
chainsuck? is dat soms als je ketting je voorblad blijft volgen en niet naar je achter derailleur wil verdwijnen , zodat je niet meer kan trappen?
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Hakke wrote:@pv : je moet wel goed lezen hé. Bijna al die gebruikers hebben de XT's al meer dan een jaar, dus dat wil zeggen dat dat de oude XT's nog zijn. Trouwens, al er niet meer dan 50 reviews zijn voor een product, heeft dat cijfer voor mij geen enkele waarde. Je gaat vaker in de pen kruipen als je een slechte ervaring hebt met een product dan omgekeerd.
Ik heb in elk geval met mijn XT's 2004 nog geen enkel probleem ondervonden ? Jij wel ? Ah ja, je hebt ze waarschijnlijk niet en baseert je commentaar dus op commentaren van anderen. [-X :-#

Hakke
Ik heb dit jaar met de XT 04 gereden en daarbij heel mijne (dure) kader
neer de botten geholpen -> CHAINSUCK hole the way!!! :evil:
Nu heb ik TA gestoken, we zullen zien :roll:
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Allé, juist een nieuw middenblad TA gestoken (28 Euro bij Bikepoint in Schepdaal). Bij Van Eyck verdelen ze TA niet en bij Barracuda niet meer.
't Is maar dat jullie het weten.

Field
Bobke#77
Mountainbiker

Post by Bobke#77 »

Waarschijnlijk een heel domme vraag :oops: ,

Wat is TA een afkorting van iets?
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Bobke#77 wrote:Waarschijnlijk een heel domme vraag :oops: ,

Wat is TA een afkorting van iets?
Ooops, géén domme vraag : dit is het merk "Spécialités TA", of kortweg TA.

Groetjes,

field
Post Reply