Zo 19/09/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ratters
Mountainbiker

Post by Ratters »

Vandaag de gereden, goed te doen, mooi parcours.
Maar in tegenstelling tot de collega-biker vond ik de afpijling niet zo goed. Een aantal maal in de remmen moeten gaan, om pijl/weg te zoeken.
Bovendien heeft er iemand, ne Z*K tegen mijn fietsrek gereden, waardoor dit uit den haak is, merci daarvoor!! :evil:
Grs,
roger
Mountainbiker

Post by roger »

jaro wrote:Roger, ben je dan niet in de walen geweest ?
Om grote banen te volgen zal ik wel ander vervoer nemen.
Ben ingepikt in Bierbeek en rechtstreeks naar Hoegaarden.In de week de route gevolgd via Beauvechain dan grote baan naar Jodoigne tot aan kruispunt naar centrum Melin.
Van Melin die rotkassei tot Zetrud Lumay en zo op Hoegaarden.Hier de route

http://connect.garmin.com/activity/49478364
sparkx
Mountainbiker

Post by sparkx »

Vandaag om 11u vertrokken voor de 65 km door links en rechts wa fout te rijden "eigen fout is eerste toertocht dit jaar, en is toch altijd wel even wennen" terug aangekomen in Heverlee met ongeveer 70 km op den teller.
Om 14u met het vrouwke en de kids afgesproken voor de Kids toertocht die op de website aangeduid stond met een gezamelijke start om 14u30. Door te weinig interesse was deze afgelast, maar onze Kids en het vrouwke mochten toch nog vertrekken, er was al niemand meer aanwezig op de inschrijving maar iemand van de crew heeft ze toch nog voorzien van den nodige armbandjes met noodnummer. Ze moesten niet betalen voor de toertocht. Vonden we natuurlijk sympathiek. Dan vertrokken voor een kleine 18 km, tot mijn grote verbazing waren alle pijlen al weggehaald, maar door mijn 65 km rit eerder op de dag toch mijn plan kunnen trekken. Toen we na een 6 tal kilometer nog steeds geen pijlen zagen staan toch maar eens naar de organisatie gebeld. Die verbaasd reageerde, en zei me dat hij ging proberen iets te regelen. Daar waar de kids toer splitste zijn we toen maar rechtdoor gereden waarna we terug op het parcours aankwamen en zodoende onze weg konden vervolgen. Even later kwamen we een biker tegen die ons inhaalde en zei dat hij ons ging begleiden tot na de bevoorading omdat daar ook reeds pijlen van het parcours werden verwijderd. Geloof het of niet die biker werd gestuurd door de organisatie =D> =D> =D> nog nooit meegemaakt.
Om maar te zeggen dit was een fantastische dag voor de 65 km een fantastisch parcours en daarna de Kids toer hebben ze ons niet in de kou laten staan Kids waren dolgelukkig dat ze toch hun rit hebben kunnen uitfietsen Kortom DIKKE CHAPEAU wij komen zeker terug

Bedankt
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

roger wrote:
jaro wrote:Roger, ben je dan niet in de walen geweest ?
Om grote banen te volgen zal ik wel ander vervoer nemen.
Ben ingepikt in Bierbeek en rechtstreeks naar Hoegaarden.In de week de route gevolgd via Beauvechain dan grote baan naar Jodoigne tot aan kruispunt naar centrum Melin.
Van Melin die rotkassei tot Zetrud Lumay en zo op Hoegaarden.Hier de route

http://connect.garmin.com/activity/49478364
Vandaag ook de baanrit gedaan en er waren inderdaad wat stukken tuusen via de grote banen. Wij kwamen rond 13 uur aan in hoegaarden en daar was al geen bv meer, alles al opgedoekt #-o
Wij hadden ons ingeschreven iets voor 12 uur en je mocht tot 13 uur inschrijven, legt da maar nekeer uit tot 13 uur starten en om 13 uur de bv al opdoeken
hopelijk morgen met de mtb wat beter [-o< [-X
Diamond
Mountainbiker

Post by Diamond »

gisteren ook de 65km gereden(waren er 68km),k'was de 1ste limburger a/d inschrijving om 8h20,wat was me dat daar,massa's koersfietsers,en bijna géén mtb'jrs.Ik liep daar een beetje verloren in die grote sporthal.Ik heb dan maar een tijdje rondgelopen en toen er toch een paar mtb'jrs kwamen opdagen samen met deze vertrokken.Het parcours was goed,soms vettig,soms stoffig,met single-tracks,maar ook veel grotere wegen(lanen)doorheen de bossen,waar je de snelheid kunt opdrijven.De afpijling was soms op het nippertje,maar dat hing meer af v/d snelheid v/d biker.Ik heb hier vanop de bike gefilmd en daar komt later nog een filmke van op vimeo.

hier is het dan:
Last edited by Diamond on Sun 19 Sep 2010 21:42, edited 3 times in total.
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

Heb gisteren ook de 65km gereden onder een lekker najaarszonnetje 8)
Het parcours was goed, niet te vettig, maar veel te veel bloso. Als je aan een georganiseerde tocht deelneemt verwacht je toch wel wat meer.
Bepijling was soms niet goed genoeg, maar over het algemeen viel het wel mee.
Bevoorradingen waren wel goed.
Kortom, een leuke zaterdag gehad maar geen tocht die ik in het vet op de kalender zou zetten.
Diamond
Mountainbiker

Post by Diamond »

heeft er iemand de 65km opgenomen op z'n GPS-toestel,dan zou ik graag de kaart met route op mijn filmke zetten??

frits-motaar@hotmail.com

t'is inorde,ik heb de gps-track gekregen van een vriendelijke biker (mtb1986),die ook op het filmpje staat en rijd.merciekes hiervoor :lol:
Last edited by Diamond on Sun 19 Sep 2010 19:59, edited 2 times in total.
Bulls Eye
Mountainbiker

Post by Bulls Eye »

Wij zijn vandaag ook komen rijden! Ik had een enorme drukte verwacht maar dat viel heel goed mee, stukken waar je in de verste verste niemand zag. 2x aan dezelfde bevoorrading passeren is toch verwarend zeker als niemand je uitleg kan geven hoe dit in zijn werk gaat. Voor de rest pijltjes waren soms op het randje, geen bewaakte fietsparking #-o #-o , een gigantische sporthal waar we tijdens de inschrijving tot 3 keer toe aan de verkeerde tafel stonden. Maar toch geamuseerd, modder was er totaal niet!
bwjr74
Mountainbiker

Post by bwjr74 »

daar ik vorige week heb gepast voor de brandweertocht in hetzelfde heverlee wegens de regen, vandaag het er toch maar op gewaagd voor dit massaspektakel. Behalve 1 keer dat ik wat in de remmen moest, geen enkel probleem met de bepijling, de aanduiding van de 2 doortochten was volgens mij ook zeer duidelijk (? misschien zondag een ander bord geplaatst).
Kwa parcoers denk ik dat de leuke stukken in de 60 km zaten (stukken gedaan die ik nog nooit gedaan heb), de 30 gemeenschappelijke km's waren zoals reeds geopperd bloso al dan niet in de omgekeerde richting.
Kan er eigenlijjk iets gedaan worden aan die motorrijders, bij een vorige mtb tocht in loonbeeb zaten die ook op het parcoers.
Rob Xtreme
Mountainbiker

Post by Rob Xtreme »

Op zaterdag met 3 clubleden de MTB tocht van 65km gedaan. Dikke proficiat aan de mannen die deze tocht uigestippeld hebben. Prachtige tocht waar alles inzat, vooral de eerste 40km waren pittig. Op zaterdag viel er aan de organisatie niets op te merken: parkeergidsen, vlotte inschrijving voor slechts 3€, bewaakte fietsenparking, goede bevoorradingen :-), terras met drank aan lage prijzen. Enige kritiek: pijltjes hingen soms in de bocht ipv voor de bocht. Maar we hebben van de rit genoten van begin tot einde.
Super! Had ik niet verwacht.
Post Reply