zo 15-08-2010 oeter marathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
Tja, ik heb de mannen van de organitatie op de hoogte gebracht van dit topic via mail met de link. Als ze daar geen gehoor aan willen gevensliekske wrote:Nog steeds geen overtuigende woorden om terug naar deze te komen.
De organisatie is en blijft heel stilleke é.
We hebben nog tijd om te beslissen en om positief nieuws over deze te ontvangen.
Ik ga in ieder geval wel aanwezig zijn. De tocht is zekers de moeite waard.
-
leikepej
- Mountainbiker
Beste Bikers, ik heb jullie gevonden en wil op alles antwoorden.
De organisatie is in handen 2 clubs (Blijf jong - "de Wringers) vorig jaar waren we met 3 clubs. Vorig jaar zijn er fouten gebeurd die wij betreuren, wij weten wat de reden zijn maar houden dat intern, en zijn met onze ploeg op weg om er iets moois van te maken.
Wij hebben ons dit jaar goed voorbereid, het parcour gaat namelijk niet meer door de Maasvallei omdat we in het begin van het jaar geen bevestiging konden krijgen om toegelaten te worden in het domein en er werken gepland waren. Daarom hebben we toen een parcours wijziging aangevraagd om de Maasvallei te vervangen door het parcour van As.
Vanaf mei was dit rond en zijn we kunnen beginnen plannen. Heb de nieuwe lus richting As al 3 maal gereden en kan zeggen dat het toch de moeite is, het een ander parcour is dan de Maasvallei, maar zeker zo intressant. De afstanden, daar hou ik mij persoonlijk mee bezig en deze zullen zeker kloppen. Ik zal jullie vragen hier verder beantwoorden als ik kan. Laat ze maar komen .
Leon.
De organisatie is in handen 2 clubs (Blijf jong - "de Wringers) vorig jaar waren we met 3 clubs. Vorig jaar zijn er fouten gebeurd die wij betreuren, wij weten wat de reden zijn maar houden dat intern, en zijn met onze ploeg op weg om er iets moois van te maken.
Wij hebben ons dit jaar goed voorbereid, het parcour gaat namelijk niet meer door de Maasvallei omdat we in het begin van het jaar geen bevestiging konden krijgen om toegelaten te worden in het domein en er werken gepland waren. Daarom hebben we toen een parcours wijziging aangevraagd om de Maasvallei te vervangen door het parcour van As.
Vanaf mei was dit rond en zijn we kunnen beginnen plannen. Heb de nieuwe lus richting As al 3 maal gereden en kan zeggen dat het toch de moeite is, het een ander parcour is dan de Maasvallei, maar zeker zo intressant. De afstanden, daar hou ik mij persoonlijk mee bezig en deze zullen zeker kloppen. Ik zal jullie vragen hier verder beantwoorden als ik kan. Laat ze maar komen .
Leon.
Last edited by leikepej on Sat 07 Aug 2010 18:10, edited 1 time in total.
-
leikepej
- Mountainbiker
Beste bikers, tot donderdag ten laatste kan je vooraf inschrijven aan 8 euro - dag inschrijving 10 euro .
IBAN nummer - BE 979543158474 - BIC code ARSPBE22.
Er zijn voor de 75 km - 3 bevoor. en de 100- 115 km 4 bevoorradingen voorzien. Er dient 5 euro betaalt te worden als borg voor het startnr. die je na inlevering terug krijgt samen met een aandenken, tevens kan je dan ook al zien of je één van de winnaars bent van onze tombola.
Leon.
IBAN nummer - BE 979543158474 - BIC code ARSPBE22.
Er zijn voor de 75 km - 3 bevoor. en de 100- 115 km 4 bevoorradingen voorzien. Er dient 5 euro betaalt te worden als borg voor het startnr. die je na inlevering terug krijgt samen met een aandenken, tevens kan je dan ook al zien of je één van de winnaars bent van onze tombola.
Leon.
-
leikepej
- Mountainbiker
De terrils bevinden zich in de Maasvallei waar wij niet meer komen.MartaSL wrote:Zitten de terils bij Eisden er nog wel in? Anders kom ik dit jaar niet denk ik
In As rijden wij wel richting terrils die we echter niet mogen oprijden (geen goedkeuring) maar wel enkele mooie klimmen daar doen als ook in de kiezelgroeve richting Maasmechelen met meerdere klimmen is een uitdaging!! Dit kompenseert zeker de terrils in de Maasvallei , die ik in mei nog een bezoek heb gebracht, de afdalingen zijn zeer gevaarlijk en elk jaar hebben er meerdere bikers het een of ander sleutelbeen gebroken. Door de jaren zijn door het water zeer diepe geulen uitgespoeld.Voor mij is het parkoer naar As zeker de moeite.
Leon.
-
leikepej
- Mountainbiker
Beste Bikers, vandaag de 75 km gereden. Van Dorne tot oversteek 4 baansweg Lanklaar -As / (eerste splitsing)verder langs litzberg tot fietspad As (vlakbij statie) vandaar naar zevenhuizen(2,5 km asvalt) waar de 1 ste bevoorrading (km. 23) zal komen. Verder gaan we dan richting gedeelte terril waar ook pittig kan geklommen worden(terril mogen we niet naar boven rijden ). Dan vervolgen we langs spoorweg om de baan As -Maasmechelen over te steken om de kiezelgroeve aldaar met nog enkele pittige hellingen en los zand te overwinnen. Tenslotte gaan we dan door het Mechels bos via Eisden station terug naar Lanklaar waar de 2 bevoorrading (km.49) zal staan, de weg Lanklaar - As terug oversteken en terug aansluiten op de 40-25 km toertocht tot Bergerven waar de derde bevoorrading (65 km.) zal staan. Vanaf dan nog een 10 km. tot finish.
Het parcour lag er zeer goed bij, tussen de verschillende hellingen in de mooie bossen waar het vanmorgen prachtig was is er ook tijd voor recuperatie en te genieten van de mooie omgeving.
Leon.
Het parcour lag er zeer goed bij, tussen de verschillende hellingen in de mooie bossen waar het vanmorgen prachtig was is er ook tijd voor recuperatie en te genieten van de mooie omgeving.
Leon.
- cuberider0611
- Mountainbiker
Post by cuberider0611 »
Ben van plan om de 75km te doen mr kom met de mtb vanuit Maasmechelen. Waar is de startplaats en is deze goed te vinden(aanduiding startplaats).leikepej wrote:Beste Bikers, ik heb jullie gevonden en wil op alles antwoorden.
Leon.
-
leikepej
- Mountainbiker
Je kan via fietspad in As statie tot driepaalhoeve, daar ga je naar links +/- 500 meter is de inschrijving aan voetbalterrein van Dorne.cuberider0611 wrote:Ben van plan om de 75km te doen mr kom met de mtb vanuit Maasmechelen. Waar is de startplaats en is deze goed te vinden(aanduiding startplaats).leikepej wrote:Beste Bikers, ik heb jullie gevonden en wil op alles antwoorden.
Leon.
Als je via Eisden komt rij je richting winkelcentrum en industrieterrein tot de lichten baan Lanklaar - As eerst links en dan rechts richting Dilsen. Dan links richt. Opoeteren waar je na 1 km weer links richt. driepaalhoeve rijdt en de weg vervolgt tot Voetbalterrein Dorne.
Leon