tot hoe laat kan je de zondag starten
is dat tot 14u ??,
Za 12/06/2010 Gullegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
O Touro
- Mountainbiker
Daar ben ik inderdaod bijna op mijn sjokkedijzen gegaanDominicus wrote: Er zit wel een gevaarlijk (verradelijk) stuk in bij die bermen langs de autostrade! Je moet een paar keer de berm af rijden en terug op de berm aan de overkant! Ik denk eerst een stuk of twee keer! Deze zijn makkelijk te nemen! Maar de derde is een groot stuk steiler en als je dan iets te vlug komt aangereden met in je gedachten de twee vorige keren dat je de berm af en op moest dan kan het wel zijn dat sommigen onzacht met de grond in aanraking komen! Gelukkig ben ik meer van het voorzichtige type en kijk ik eerst wat er voor me komt!
Eigenlijk zou er op die plaats wel een bordje met gevaar komen! Dat is toch wat ik ervan denk! Anderen nemen die hindernis misschien zonder problemen ook al komen ze aangevlogen!
De volgende heb ik dan iets voorzichtiger genomen, alhoewel het daar niet nodig was.
Verder genoten van de 63km. Mooie tocht, proficiat aan de organisatie.
Tot de volgende
Gisteren de 63 gereden maar zonder veel te forceren. Vooral het stuk langs de autostrade vond ik goed, en dan zeker het laatste stuk
Verder een aangenaam ritje zonder veel uitschieters, bevoorradingen waren voor mij best OK, bepijling kon misschien op sommige plaatsen iets beter. Na de tweede bevoorrading wat te veel baan.
Maar dan was dan ook weer welkom wegens volgende week present moeten geven op de Brugse triatlon (trio teams). Zal voor de eerste keer op een koersvélo zitten en de 45km afbollen ... men weze gewaarschuwd daar in het Brugse

Verder een aangenaam ritje zonder veel uitschieters, bevoorradingen waren voor mij best OK, bepijling kon misschien op sommige plaatsen iets beter. Na de tweede bevoorrading wat te veel baan.
Maar dan was dan ook weer welkom wegens volgende week present moeten geven op de Brugse triatlon (trio teams). Zal voor de eerste keer op een koersvélo zitten en de 45km afbollen ... men weze gewaarschuwd daar in het Brugse
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
Deze morgen eerst mijn plicht gedaan als bewoner van het Belgische grondgebied en met volle goesting gaan bollekes kleuren
.
Na die 5 minuten tijdverlies heb ik mij naar Gullegem verplaatst om zodoende rond 9 uur de 60 km aan te vangen. Na een bike-loos maandje was ik en beetje op mijn hoede. Mijn conditie bleek toch grotendeels weg.Hmm...
, wat je niet gehad hebt ,kan je eigenlijk ook niet kwijt spelen
. Het parcours lag perfect. De berm langs de autostrade is altijd leuk. Er stond wel een splitsing gewone en gevaarlijke afdaling. Maar da gevaar ben ik niet tegengekomen
.Ik heb nog nooit zo snel het stuk langs de Leie ts Lauwe en Menen gereden. De rit nam soms verrassende richtingen in vergelijking met andere tochten in de streeks. Op de 1e bevoorrading nog enkele collega's Forumbikers tegen de wielen gelopen maar die waren al aan hun 2e bevoorrading bezig. De laatste 5 km uitgebold met mijn tong slepend over de grond, volledig in zuurstofnood en met rode bloedcellekes die purper zagen. Die Leffe heeft er mij weer bovenop geholpen
.
63 km; gem 23.1
Na die 5 minuten tijdverlies heb ik mij naar Gullegem verplaatst om zodoende rond 9 uur de 60 km aan te vangen. Na een bike-loos maandje was ik en beetje op mijn hoede. Mijn conditie bleek toch grotendeels weg.Hmm...
63 km; gem 23.1
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
't was alweer enkele jaren geleden dat ik hier nog gestart had, en ik was in de eerste lus dan ook aangenaam verrast van sommige al dan niet privéstukjes. Jammer dat dezelfde kwaliteit niet doorgetrokken kon worden over de ganse rit. Al bij al een aangenaam ritje samen met Orbeabiker .
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
ewel de berm omhoog en weer omlaag...volgende berm omhoog...enz de ene wat hoger dan den andere.Inderdaad eens blij de bermen eens droog te kunnen berijden.Stuk bos voort vliegpleine was ook tof en vele nieuwe stukken bereden.
- blackie
- Mountainbiker
Turfke, wilde niet meer met mij meerijden?
Gisteren de 40 km met 't vrouwke afgebold en vandaag de volle 63 met nen moat.
Gisteren van thuis tot thuis 50 km gereden maar vandaag slechts 65 daar het parcour op 500 meter van mijn deur voorbijkwam
Aja, da vervelend stuk langs de grote baan en dan tot over de brug waar we terug de kleinere wegen opzochten was slechts 3,5 km lang dus al bij al...
Ik weet wie deze rit organiseerd en tis niet zijn enige rit. Telkens is de rit anders en toch verrassend. Tis geen echt MTB streek maar voor mij een thuismatch die ik wil doen.
Deed wel deugd om ook eens de bermkes omgekeerd en droog te doen.
Het ergste voor mij was ergens op de 65 km toen we een binnenwegelke hadden en plots links moesten.
Volle galloo indraaien en bleek dat een gracht te zijn.....ik ben er door geraakt
hartslag redelijk hoog
Tot de volgende.
Blackie (en nico)
Gisteren de 40 km met 't vrouwke afgebold en vandaag de volle 63 met nen moat.
Gisteren van thuis tot thuis 50 km gereden maar vandaag slechts 65 daar het parcour op 500 meter van mijn deur voorbijkwam
Aja, da vervelend stuk langs de grote baan en dan tot over de brug waar we terug de kleinere wegen opzochten was slechts 3,5 km lang dus al bij al...
Ik weet wie deze rit organiseerd en tis niet zijn enige rit. Telkens is de rit anders en toch verrassend. Tis geen echt MTB streek maar voor mij een thuismatch die ik wil doen.
Deed wel deugd om ook eens de bermkes omgekeerd en droog te doen.
Het ergste voor mij was ergens op de 65 km toen we een binnenwegelke hadden en plots links moesten.
Volle galloo indraaien en bleek dat een gracht te zijn.....ik ben er door geraakt
Tot de volgende.
Blackie (en nico)