Za 15/05/2010 Ophasselt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Leuke tocht gereden vandaag.
Idd. ideaal weertje om te biken, een prima parcours met de nodige hm (die 'pollareberg' was niet mis), 3 goed gespreide bevoorradingen voorzien van het nodige. Parkeerplaats op de weide dicht bij de start, boke achteraf en bovendien was er nog leuk 'entertainment' op de aprés. =D>
Als ik 2 minpuntjes mag geven : de bepijling kon mss. wel iets beter, niet echt misreden, maar soms stonden ze rijkelijk laat waardoor we flink in de remmen moesten ; bewaakte fietsstalling was er wel, maar betalend ...
Thanks aan Jemp voor vervoer en compagnie.
Tot volgend jaar.
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

ik vond ook dat hier en daar een extra pijltje mocht hangen. Bovendien waren de splitsingen absoluut niet duidelijk. Bij ankomst had ik ook minder km dan gepland, ben dan nog even binnen gaan kijken op de kaart of ik geen afslag gemist had, maar dat was niet het geval. 5km te weinig zou toch niet mogen, zet dan 55-75 op je flyer.
Er was precies ook niet veel volk, ik deed de 60, ben rond 8u40 vertrokken en heb heel veel alleen gereden, zonder een levende ziel tegen te komen.
Maar desalnietemin een mooie tocht
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

NicoDT wrote: Er was precies ook niet veel volk, ik deed de 60, ben rond 8u40 vertrokken en heb heel veel alleen gereden, zonder een levende ziel tegen te komen.
Rond 1200 waren er al duizend ingeschreven
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Inderdaad, niet veel volk. Wij zijn vertrokken rond 12u15 voor de 80 km en bijna niemand tegengekomen.
Het eerste deel was het zwaarste, direcht richting Muur en Bosberg. Zelfs nog enkele nieuwe off road stukjes leren kennen daar in de streek.
Met het droge parcours was het goed door rijden. Dat Pollare bergje was een stevige kuitenbijter maar gelukkig hebben we deze goed kunnen oprijden.

Ik dacht zo'n 800 hm op de 80 km...kan misschien wat meer zijn. Jammer dat het slechts 75 km was, daardoor slechts 96 km gebold vanuit Zottegem, net geen 100.

Volgende week 125 km van Maarkedal!!
NicoDT
Mountainbiker

Post by NicoDT »

Frankiebis wrote:
NicoDT wrote: Er was precies ook niet veel volk, ik deed de 60, ben rond 8u40 vertrokken en heb heel veel alleen gereden, zonder een levende ziel tegen te komen.
Rond 1200 waren er al duizend ingeschreven
mss veel voor de cyclo, want op de mtb wast echt rustig
Oakley
Mountainbiker

Post by Oakley »

Dat was weer een leuke tocht! Wel iets anders dan vorig jaar doordat de muur meteen in het begin zat en ik eigenlijk nog amper warm was :-?
Helaas hebben we ergens een pijltje gemist en bleef de teller staan op 65 km ipv de geplande 80km. Desondanks was het de reis vanuit NL zeker waard.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

diene laatste foto's is in mijnen hof getrokken :P
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Hoewel deze tocht qua organisatie bijna perfect was,had ik er nog net iets meer van verwacht! :roll:
Verscheidene "twijfelgevallen"in de bepijling,waardoor men soms hard in de remmen moest of net voorbij was!
(t'zal misschien aan mijn slechte ogen-en remmen liggen??) :roll:
vb;Als er links een korte afslag is mag deze rechts van de weg ook aangegeven worden,de verkeersborden staan
toch ook allemaal rechts van de weg opgesteld,anders maak je er een fietszoektocht van?? #-o
k'Vindt dat de streek veel last krijgt van de beton-en asfaltverharding en het %off-road daar ferm onder lijdt? :-?
(kunnen de parcoursbouwers niets aan doen,maar ze kunnen wel naar alternatieven zoeken)??
Ben benieuwd hoeveel er goed betengeld zijn in die lange strook die niet gemaaid was langs die beek?? [-X
Gelukkig staat er bij mij nog veel"donshaar"op de beentjes en bleef het bij beperkt beneteld!!
Net voor 9 vertrokken en't was alweer zeer kalm op de langste omloop,alweer had ik de indruk dat de meesten hier de wegrit reden??
Toch genoten en ook afgezien gezien de mindere conditie,t'zal volgende week bij de herderkes alvast niet de langste
afstand worden,daar ik de benen hier al choco rijdt voor maar 77 km met een goede 800 hm aan tempo iets boven de 22!! #-o
Nen "cowboy" die moeten wachten heeft op nen"Zwitser" !!!???:roll: #-o :lol:
(t'zal waarschijnlijk goed geweest zijn voor een extra sigaretje tussendoor,ergens onderweg?? :wink: )
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Bedankt aan de 1207 deelnemers op onze tocht!! =D> =D> =D>
De verhouding cyclo-mtb ken ik niet, maar zelf had ik inderdaad ook wel de indruk dat er weinig volk op de twee grootste afstanden zat. Anderzijds ben ik ook pas rond 10u30 vertrokken, wat ook wel het uur is dat het minste volk vertrekt (meestal eerder ofwel 's morgens vroeg ofwel eerder rond de middag) en sowieso zit in de zomer alles wel meer verspreid dan in de winter (meer uiteenlopende afstanden; in de winter is er veel meer overlap).

Ik heb gisteren van de twee kanten geproefd: 's morgens de "organisatiekant", want ik deed de inschrijvingen van de cylo 105-135km. Op die manier nog een paar oude bekenden tegengekomen.
Als lid van Unitas is het natuurlijk moeilijker om objectief alles te beoordelen, maar ik had toch de indruk dat alles vlot draaide (toog - douches - fietsparking - afspuiting...), dus dank aan alle Unitasvrijwilligers en dan vooral aan diegene die er al maanden en weken mee bezig zijn om alles georganiseerd te krijgen!

Om 10u30 dan gewisseld naar de fietserskant en aangezet voor de 60km MTB en bij deze een poging tot een objectief verslag: :wink:
Parcours lag er heel goed bij, ben amper één plas tegengekomen die ik niet kon ontwijken. De afspuiting op het einde was dan ook meer om het stof af te spuiten dan iets anders. Er zat inderdaad wel genoeg beton/asfalt in op bepaalde momenten. Maar weten dat de bewoners van het enige huis op Berg ten Bever hun 4x4 (en het was nen echte, gene SUV) niet meer vuil wordt, ja dat maakt het toch de moeite zeker om gans dat stuk vol asfalt te kappen :roll:
De bevoorradingen vond ik goed, al had ik wel de indruk dat ze bij de 60km vrij snel op elkaar volgden. Ik had zelf geen kilometriek, dus was het op gevoel afgaan qua kilometers en dan leek het laatste stuk toch het langste. Nu ja, misschien lag het ook aan het feit dat ik al wat moe begon te worden, waardoor dat stuk misschien ook langer leek dan het eigenlijk was :oops:

Genoten van de klimmetjes die er inzaten, de Grote Molenberg vind ik altijd een plezant stukje al was het nu extra lastig omdat mijn versnellingen niet mee wilden (fiets binnengebracht dus na de rit, want volgende week wil ik dat niet weer tegenkomen). Ook de Noremansberg vond ik lastig genoeg, ondanks het beton dat er nu ligt. Door het mooie weer bijna de ganse tijd ook met korte mouwen kunnen rijden en vooral ook kunnen genieten van de uitzichten op de streek. De bepijling vond ik ok; er had hier en daar inderdaad wel een pijltje meer mogen staan, maar ik heb eigenlijk nergens getwijfeld (en ik had het parcours nog nooit gereden).
@Dingske: het splitsingsbordje na de tweede controle stond er wel, maar dat had ik ook pas op het laatste moment gezien. We letten er op voor de volgende keer!
Dirk Bauters op de après was niet echt mijn ding :wink: Maar het bracht de sfeer er wel in en het volk dat er zat leek toch te genieten van het zonnetje en de gereden rit. Van een paar mensen ook gehoord dat ze het zeker de moeite vonden en dat is natuurlijk altijd leuk om horen!

We nemen jullie opmerkingen mee naar de volgende keer en hopelijk tot op een volgende organisatie!

* Zaterdag 25 en zondag 26 september: Oost-Vlaams Fiets- en Mountainbikeweekend (vroegere Provinciale Bijeenkomst) - MTB 47-37-25km
* Zaterdag 14 november: VTT De Coninck van de Muur - MTB 50-45-40-25 km / Kids: 15 km
Post Reply