Za 06/03/2010 Hooglede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sneeuw
Mountainbiker

Post by sneeuw »

Vanmorgen gereden! Niet veel volk en blijkbaar terecht!
Niet veel moeite gedaan om parcour uit te stippen, vooral blosoroutes!
Gelukkig veel wind die de rit zwaarder maakte want niet veel offroad.
Bevoorrading viel zwaar tegen, enkel drie soorten koeken, geen fruit, drank wel in orde! Tweede bevoorading lag ook kort op de eerste. Zeker geen 4 euro waard. Sorry maar hier zien ze mij niet meer terug. Echt zwakke organisatie... [-X [-X [-X :cry:
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vanochtend samen met Jägermeister , rond kwart voor acht met het veloke richting Hooglede. De wind was niet te onderschatten, zoveel was duidelijk tegen dat we terplaatse waren.
De tocht zelf bevatte flink wat road, er was duidelijk gezocht naar 'ten allen tijde berijdbare off-road' en er zaten toch ook enkele - al of niet privé- stukken in, die voor mij nieuw waren in de streek.
Al bij al vond ik het een leuke tocht, onderweg ook wat bergop en bergaf, doortochtje keuneleute (waar we nog een extraatje hebben aangebreid), en zie algauw kwam bevoorrading één in zicht , waar je je kon tegoed doen aan verse sigaar-gerookte wafeltjes :-D , en een colaatje of een waterke. Da's voor een mountainbiker van 't zevende knoopsgat (zoals ikzelf) zeker voldoende.
Na Cowboy Peter aan de einder steeds kleiner te zien worden, kregen we algauw het gezelschap van de Westvlaamse Petr Dlask, die zo vriendelijk was ons gedurende een tiental km uit de wind te zetten, maar daar wel bij verwachtte dat we ondertussen steeds maar bleven deelnemen aan zijn conversatie. Een onmogelijke combinatie voor ons, en na de doortocht op het Dominiek Saviodomein (met een voor mij ook onbekend trajectje eraan gebreid), scheidden dan ook definitief onze wegen.
Een lekke band gooide nog een beetje roet in het eten, maar aangezien we vlakbij fietsenhandel Maes waren, ging 'depanage-service Jägermeisterke ' rap een nieuwe binnenband gaan kopen voor me, waarna we van een brave buurtbewoner nog zijne compressor mochten gebruiken, en zodoende alsnog welgemutst de slotkilometers konden afwerken. Na een stuutje gekapt, ging het weer richting huiswaarts waar we met ongeveer 70 km op de teller, moe maar tevreden konden afronden. Net zoals hier, dus.
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

een niet te onderschatten tochtje gereden vanmiddag, met de wind op kop en bergop was het met momenten zwaar , maar wel zeer goed berijdbare stroken en inderdaad bevoorrading was sober maar voor ik voldoende ben ik ook geen top mountainbiker :wink: :wink: :wink: .
Wel problemen gekregen op de keunneleute met een wandelaar die me de pas afsneed( stond daar met z'n benen open en met z'n armen te zwaaien ) en die me begon uit te kaveren voor schoon en lelijk ,dat het altijd problemen zijn met fietsers en dat zij altijd plaats moeten maken voor ons #-o #-o #-o .
MLamote
Mountainbiker

Post by MLamote »

Na lang twijfelen ben ik deze morgen toch afgezakt naar Hooglede.
Eénmaal vetrokken had ik vrij snel door dat het vrij veel baan ging zijn (met de wind was dat in mijn geval misschien wel het beste :lol: )
Zoals gedacht was het grotendeels het bestaande mountainbikeparcours van de provincie die gevolgd werd.

Uiteindelijk wel voldaan terug aangekomen in Hooglede. Dit had niet zozeer te zien met het voorgeschotelde parcours, maar eerder met de lastigheidsgraad door de wind ('k heb het volledige parcours alleen afgewerkt dus 'k heb me niet veel kunnen wegsteken :wink: )
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Deze morgen samen met een in top conditie zijnde Rik C vertrokken naar Hooglede om daar de 46km te bollen Mooie tocht met hier en daar een pittig klimmetje, een felle wind als tegestander maar het voorjaarszonnetje begon toch al deugt te doen (eindelijk ne keer geen regen :drunk: :drunk: ). Het parcours zelf was overal perfekt berijdbaar en de bevoorrading goed, meer moet da allemaal niet zijn. Gelukkig was de wind op de terugrit intussen al wat gedraaid #-o en konden we dan soms ook genieten van 'wind in 't gat' en dan nog had moeite om onze in top conditie zijnde Rik C bij te houden.
Dus Rik C, ge moet nog nie denken aan uwen pensioen hé, blijf maar nog lang op da véloke zitten =D> =D> =D> .
Terug thuis (moe, voldaan en versleten) aangekomen met 74km op het tellerke.
Tot een volgenden hé daar in Hooglede =D> =D> .
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

:-? over de tocht zelf ben ik niet zo enthousiast.
Maar met het leuke gezelschap en de aanwezige wind toch een leuk tochtje gehad.
Ondertussen weten we ook hoe het staat met de conditie :oops:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook de groten toer gereden in Hooglede deze namiddag.
De combinatie wind-conditie-bergop maakte het voor mij toch een lastig tochtje.Berijdbare off-road,goeie bepijling en (heel) warme douches waren de grootste pluspunten.Best wel een goeie organisatie.De rest is maar hoe je het bekijkt en wat je er vooraf van verwacht.

Der is voor mij nog veel werk aan de winkel,maar we zitten weer op de vélo en da's het belangrijkste.

Op naar morgen voor andere "kadé". :bounce: :bounce:
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Aangenaam tochtje met redelijk wat baan in, maar met huidige conditie was dit welkom. Wind en glooiend landschap maakten het toch lastig genoeg. Bevoorradingen basic, doch voldoende (2 op 45 km !).
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Vandaag een leuke TT gereden. :-D
Bij de eerste off-road passage dacht ik van: 'Ik vlieg er maar eens lekker in' als gevolg dat ik als enige rechtdoor de track bleef volgen terwijl de rest rechtsomkeer maakte :oops: . Oeps, zoals gewoonte het pijltje over het hoofd gezien zeker... Inhalen geblazen al van int begin....
Wat verderop vond Uncle Sam het blijkbaar nodig om even te demonstreren hoe je al rijdend een koprol over je stuur maakt. Als je nog zo van die dingen kunt nonkel, laat u maar eens volledig gaan é :-D :-D
Voor de rest een mooie tocht maar toch pittig tochtje vanwege de strakke bries.
Erimy
Mountainbiker

Post by Erimy »

zeer tevreden met 608 deelnemers , aan allen die meereden , hartelijk bedankt ! en hopelijk tot volgend jaar
Post Reply