Za 02/01/2010 Zottegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gitane
Mountainbiker

Post by gitane »

Hey Mudlovers,

Vanmorgen voor de eerste maal Zottegem gedaan :-D , en ik vond dit een gevarieerd en technisch parcours :lol: . Met toch een paar mooie klimmetjes in , en ik moet eerlijk zeggen, de klim in de weide (ong. 800m ) en het daaropvolgend klimmetje op het asfalt was voor mij een ietwat lastige maar toch goede ervaring . Ik denk dat er wel enkele in hun reserves :oops: zullen moeten tasten hebben?! Maar ook dit is uiteraard mountainbiken !!! Helaas heb ik toch zeker een 10-tal bikers met materiaalproblemen gezien #-o ( voornamelijk vastgevroren body's ?) , maar rekening houdende met het huidige weer dito vriestemperaturen is dit niet echt verwonderlijk . Toch weer een mooie voormiddag beleefd en ik moet zeggen vele vriendelijke en sportieve medebikers :lol: gezien , toch een pluspunt voor deze mooie sport... Verder proficiat aan de inrichters =D> =D> en volgend jaar ben ik er weer !! Als iemand info wil uitwisselen ivm met de rit in Snellegem morgen, graag een berichtje terug aub...

Verder beste wensen aan alle bikers !!

grtz Gitane
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

gitane wrote:Hey Mudlovers,
ik vond dit een gevarieerd en technisch parcours
Hmmm, heb ik toch mijn bedenkingen bij hoor,alleen maar veldwegels afgewisseld met asfalt.technisch zeker niet.
Maar al bij al vond ik het een prima rit voor deze periode van het jaar.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Voila, alweer een thuisrit gepasseerd. Was leuk, geen supertocht (veel lastige offroadstukken zaten er niet in, op het einde hoorde ik dat ze sommige stukken geschrapt hebben wegens te gevaarlijk met de vorst), ondergrond lag er snel bij. Alleen wat oppassen op vastgevroren sporen, daar wil de fiets al eens zijn eigen weg gaan. Zoals iemand hier al zei, eigenlijk een beetje de verkeerde kant van Zottegem gekozen om te starten. De tocht was zelfs 80% dezelfde als vorige maand in Zottegem. Bevoorrading was in orde! Maar soit, we hebben ons geamuseerd! De eerste MTB kilometers van 't jaar zitten erop!
DeeJee
Mountainbiker

Re: Zottegem

Post by DeeJee »

betonboerke wrote:Super de super de luxe!!!! maar twee tenen afgevroren !!
Awel Betonboerke, we hebben u daar nie gezien.
Of zijt ge dan toch blijven wachten tot wij vertrokken waren.
Ik had nochthans versterking mee. We waren daar om 9u00.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Eerste keer in Zottegem... en gekozen voor de 36 km (uiteindelijk 38 km).

Eerste 20 kilometer waren rustig vond ik en dan begon het stijgen en dalen. Het waren leuke hellingskes Garmin gaf even 17% aan, denk ik) maar gelukkig was de ondergrond goed op deze hellingen.

Ik had wat last van de ondergrond, mede door slechte bandenkeuze (had echte muds gestoken; had mijn NN's moeten laten steken). Als je modder zag wist je niet of het nat of bevroren was. En die bevroren sporen... daar moet ik helemaal niets van weten. De fiets reed met mij dan. Geef me liever véél modder of dikke sneeuw :wink:

Maar knappe rit, goed bewegwijzerd, 2 (goed voorziene) bevoorradingen, mooie natuur, net niet te koud (vond ik) en achteraf een boterham dat goed smaakte =D> =D> =D>

Volgend jaar kom ik zeker terug...
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Ook vertrokken om 13u20 voor de éérste keer in Zottegem en de 45 km gereden die er 48 waren. Op bepaalde plaatsen was de dooi al goed gevorderd. Mooie afwisseling met 2 pittige klimmen tussen de 1 en de 2 de bevoorrading. Die 2de bevoorrading had ik niet meer verwacht. Bevoorrading,bepijing,organisatie was zeer goed.
=D> =D> =D>
Ik heb het mij zeker niet beklaagt in Zottegem.

Weet er iemand de hoogtemeters van de grote rit?? En die asfaltklim heeft die een naam?? [-o<

Tot de volgende =D> =D> =D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Die asfaltklim heeft geen bekende naam, het is wel een helling die op dezelfde heuvelrug als de Berendries ligt. Weliswaar iets minder steil.
Reli
Mountainbiker

Post by Reli »

hier http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=455631 de opgenomen track.. jammer genoeg had de gps de eerste kilometer(s) nog geen positie bepaald en mis ik dat eerste stukje.

edit: is de 36 (of beter 38 kilometer)
betonboerke
Mountainbiker

Zottegm

Post by betonboerke »

@Deejee!!!!!!
ook wij hebben jullie niet gezien, raar raar .... [-X denk dat jullie een beetje bang waren. MAAR GEEN NOOD VOLGENDE WEEK ZATERDAG DE MOOISTE DER MOOISTE IN KEMMEL LOCKEDYZE wel een zware kweet nie of je die wel aan kan ( grapstjen) maar ik weet nog niet hoe laat we daar vertrekken maar ik laat het je weten op het forum SEE YOU !!
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Dingske wrote: Weet er iemand de hoogtemeters van de grote rit??
Ik dacht +/- 500 hm's .
Post Reply