Wo 30/12/2009 Betekom

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Brutal_TrekBiker wrote:Als dat waar is dat het gewoon de blose route is kan ik deze bij wijze van spreken elke dag gaan rijden.
Ja, maar dan krijg je wel geen heeete soep onderweg. :-D
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

grotendeels akkoord met wat anderen hier posten: minder tt's, maar kwalitatiever en met medewerking en medeweten van alles en iedereen (en mijn ervaring leert mij dat je voor de lange afstanden die dan wel kunnen heus geen duizend deelnemers krijgt. eventueel kan het ook in het weeken: check Hag.Chrono met za/zo enz...)

Bloso mag/kan/moet (soms) visgraat zijn, zeker wanneer een blosostukje representatief is voor de streek, maar mag nooit het equivalent zijn van een volledige tt.

Als het dan toch om overlast gaat en oververzdiging van tt's in een streek:
laat ons dan om te beginnen niet meer naar de tt gaan van de hebzuchtige Ware Vrienden die gewoon een graantje willen meepikken van de winter-tt-hype (als lopen meer gaat opbrengen, dan doen ze dat wel, of vogelepik etc...). Wat kan het hun schelen dat we door hen niet meer mogen biken in de streek.

Regelgeving is één: daar zullen we als mtb'ers moeten mee leren leven en werken. Zelf de eigen nestbevuilers en profiteurs eruit halen is echter twéé!!!! Ik ben vorig jaar hier komen biken en ik schaam me nog altijd ten opzichte van de andere echte mtb-organisatoren in de streek.

Dus: doe zoals ik : ga ergens anders rijden of betaal er gewoon niet voor (het is bloso hé : ik train er ook vaak, niks mis mee)

Negatief? Nee. Kritisch? Ja!
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Docteur Dérailleur wrote: Dus: doe zoals ik : ga ergens anders rijden of betaal er gewoon niet voor (het is bloso hé : ik train er ook vaak, niks mis mee)

Dus: ik doe niet zoals u. Ik ga er wel rijden en ik zal wel betalen.
Ook heb ik er geen probleem mee dat iemand een graantje meepikt.
frederik76
Mountainbiker
Location: Cube Reaction HS33 20" ('09) / Cube Ltd 1 18" ('06) / Scott Tonapah 20" ('93)

Post by frederik76 »

Docteur Dérailleur wrote:Dus: doe zoals ik : ga ergens anders rijden of betaal er gewoon niet voor (het is bloso hé : ik train er ook vaak, niks mis mee)
In de zomer doe wij geregeld de vaste bloso routes, voornl. op weekavonden. Maar nu enkel TT's en als die dan toevallig op Bloso routes zitten, dan is da maar zo, zolang ge der maar kunt van genieten, eerst op de fiets, daarna met een frisse pint (of iets anders)
Obelix
Mountainbiker

Post by Obelix »

Gaan jullie nog fietsen of wat :wink:
frederik76
Mountainbiker
Location: Cube Reaction HS33 20" ('09) / Cube Ltd 1 18" ('06) / Scott Tonapah 20" ('93)

Post by frederik76 »

Obelix wrote:Gaan jullie nog fietsen of wat :wink:
=D>
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Post by .joeri. »

Ik zal er zijn :wink:
Docteur Dérailleur wrote:Dus: doe zoals ik : ga ergens anders rijden of betaal er gewoon niet voor (het is bloso hé : ik train er ook vaak, niks mis mee)

Ik doe deze toch toch mee.
Waarom?
de daaropvolgende dichtsbijzijnde toch is 100km verder...
Dat is 2uur extra tijdverlies, en 20 liter diesel meer verbruikt...
Wat maakt het nu uit dat een toertoch veel of weinig bloso pijltjes volgt?
Ikzelf heb in de buurt ook een persoonlijk parcourtje liggen waar ik al '1000'-en keren heb doorgefietst, maar het blijft plezant.
En daar draait het toch om, dat je fun hebt. Op een TT heb je altijd wel een uitdaging. Iemand die voor je rijdt die je wil inhalen, een mooe bikester waar je indruk wil opmaken, ... Dat zijn dingen die als je alleen rijdt niet (vaak) tegenkomt...
Brutal_TrekBiker
Mountainbiker

Post by Brutal_TrekBiker »

Ik ben van Aarschot(Gijmel) en het is niet omdat ik van daar ben maar het toch nog altijd een van de betere parcours.

Ik vind niet dat er veel buurtbewoners gestoord worden en ik heb liever een hoop natuur bewuste MTB in mijne hof dan een paar opgefokte kerels die in hun midlife crisis zitten en op TAM wild aan het schieten zijn.

Ik vind wel dat je als biker een beetje natuurbewust mag zijn die kerels die gewoon hun zwerf vuil achter laten dat vind ik ook niet kunnen.

Maar wie gaat er nu morgen eigenlijk een lap op geven in Betekom.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

euh...mijn post kadert eerder in het debat over de limieten die steeds meer aan echte pure mtb - organisaties worden gesteld:

mijn argumentatie ligt eerder in de lijn wat spooky al schreef en waarvoor anderen hier op de fora al lang tegen waarschuwen.

Ik herhaal dat de meerwaarde van organisaties als deze (gelukkig nog in de minderheid) er juist in bestaat het organiseren van echt leuke mtb -parcoursen in de streek finaal te kelderen.

Wat perceptie betreft, worden zij naar regelgeving de ideale partner terwijl organisatoren met een hart voor mtb dit niet (mer zullen) zijn met hun allerhande creatieve parcoursaanvragen - en die zijn er gelukkig nog hé: de tt van de Rillaarse bikers, de Demermarathon, de mannen van de WOEW, de Hag.Chrono, enz..-

Bloso wordt dus norm: niet omdat het zo moet zijn, maar omdat we het dan zelf gewild hebben. Bovenstaande posten, hoe goed bedoeld ook, helpen dus niet echt.

Natuurlijk wordt er nog gefietst, maar dan wel ergens anders. Natuurlijk hoeft dat niet veraf te zijn. Natuurlijk mag dat bloso zijn. Natuurlijk is een graantje meepikken niet erg, maar je verwart de vos en de kip.
vanham
Mountainbiker

Post by vanham »

geen gezaag en geen geklaag gewoon vertrekken :bounce: :bounce:
Post Reply