saiko wrote: In Belgie denk ik dat Hilset een van de betere, zoniet de beste was. Zeker als het voor ZTR velgen was.
Lichtste wielset MTB
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Fret Raket
- Mountainbiker
-
Bulkie
- Mountainbiker
Toch een kleine opmerking; de RACE 7000 blijft nog steeds n° 1. De Podium MMX heeft dezelfde vorm, maar van een minder duur aluminium. Desalniettemin blijft de 'gewone' Race ook bestaan, in 't zwart of in 't wit.BelAir_500 wrote:lichtste wielen voor MTB
zijn de ztr 2010 podium mmx = 1220gr
stijver,beter,sterker dan de ztr 2009 race
No Tubes heeft binnenkort stilaan een heel groot aanbod verschillende velgen, 't wordt soms verwarrend, maar doe mij maar mijn RACE 7000 velgskes!
1210 g is met vooraan per 2 patroon, achteraan 2/3 kruisingen en 1.8-1.5 spaken... Dit kan problemen geven als je ooit een spaak nodig hebt, doe mij (77kg) maar 2.0-1.5 spaken en kruising per 3 (1240-1250g en nog stijver) !
Ken
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
hey,Bulkie wrote:Toch een kleine opmerking; de RACE 7000 blijft nog steeds n° 1. De Podium MMX heeft dezelfde vorm, maar van een minder duur aluminium. Desalniettemin blijft de 'gewone' Race ook bestaan, in 't zwart of in 't wit.BelAir_500 wrote:lichtste wielen voor MTB
zijn de ztr 2010 podium mmx = 1220gr
stijver,beter,sterker dan de ztr 2009 race
No Tubes heeft binnenkort stilaan een heel groot aanbod verschillende velgen, 't wordt soms verwarrend, maar doe mij maar mijn RACE 7000 velgskes!
1210 g is met vooraan per 2 patroon, achteraan 2/3 kruisingen en 1.8-1.5 spaken... Dit kan problemen geven als je ooit een spaak nodig hebt, doe mij (77kg) maar 2.0-1.5 spaken en kruising per 3 (1240-1250g en nog stijver) !
Ken
bedankt voor u tip en mening hierover
men heeft mij gezegt dat de podium mmx idem zijn als de race maar sterker en niet zoals jij zegt een minder alu ofzo
maar als het echt zo is, en in verband met de spaken enzo dan neem ik ook liever de race versie
kun je mij dit allemaal bevestigen , ik ga ook eens checken
grtz
-
joeke
- Mountainbiker
hey,
men heeft mij gezegt dat de podium mmx idem zijn als de race maar sterker en niet zoals jij zegt een minder alu ofzo
maar als het echt zo is, en in verband met de spaken enzo dan neem ik ook liever de race versie
grtz[/quote]
Hallo,
Voor zij die Bulkie kennen weten dat het correct is.
Hij is vertegenwoordiger van deze producten in België
Groetjes,
Joeke
grtz[/quote]
Hallo,
Voor zij die Bulkie kennen weten dat het correct is.
Hij is vertegenwoordiger van deze producten in België
Groetjes,
Joeke
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
dit zeggen ze op hun site over de MMX : en in't rood waarom deze beter zijn
als ze nieuwe wielen maken (nieuw model) is toch omdat ze deze verbeterd hebben
tegenover het vorige model niet ?
wat is dan u definitie waarom ik toch voor model Race zou gaan ?
alvast bedankt
1210g COMPLETE WHEELSET
Whether racing the local series or toeing the start line of a World Cup, the ZTR Podium MMX tubeless wheelset is up to the task. The successor to the wildly successful ZTR Race 7000, the Podium MMX features a new alloy and improved drilling geometry to increase rim longevity. A wide inside rim cavity aids tire stability at low pressure and the overall weight ensures the fastest accelerating wheels available.
WHEEL BUILD SPECIFICATIONS
Complete disc tubeless wheelset weight of 1210 grams or less (including tape and valves)
Rim: ZTR Podium MMX, disc only, black anodized, 32 hole
Spokes: Custom Black DT Revolution 1.8/1.5
Nipples: DT Red Aluminum
Front hub: American Classic Disc 130 , American Classic Disc 15mm QR 130 or Cannondale Lefty
Rear hub: American Classic Disc 225
Lacing: 2 cross front, 2-1 cross rear
als ze nieuwe wielen maken (nieuw model) is toch omdat ze deze verbeterd hebben
tegenover het vorige model niet ?
wat is dan u definitie waarom ik toch voor model Race zou gaan ?
alvast bedankt
1210g COMPLETE WHEELSET
Whether racing the local series or toeing the start line of a World Cup, the ZTR Podium MMX tubeless wheelset is up to the task. The successor to the wildly successful ZTR Race 7000, the Podium MMX features a new alloy and improved drilling geometry to increase rim longevity. A wide inside rim cavity aids tire stability at low pressure and the overall weight ensures the fastest accelerating wheels available.
WHEEL BUILD SPECIFICATIONS
Complete disc tubeless wheelset weight of 1210 grams or less (including tape and valves)
Rim: ZTR Podium MMX, disc only, black anodized, 32 hole
Spokes: Custom Black DT Revolution 1.8/1.5
Nipples: DT Red Aluminum
Front hub: American Classic Disc 130 , American Classic Disc 15mm QR 130 or Cannondale Lefty
Rear hub: American Classic Disc 225
Lacing: 2 cross front, 2-1 cross rear