Zo 20/12/2009 Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

kga ook komen peisk
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

ben woensdag nog in winterslag geweest,
terril was hard,klimme is overal goed mogelijk
enkel de afdalingen waren oplette,
en op sommige afdalinge op het einde
ligt ijs,

grtz
witte
Mountainbiker

Post by witte »

EducatedFool wrote:Hoi allemaal,

Weet iemand waar de splitsingen juist zijn. Ik zou de terril ook wel willen rijden maar 45km is voor mij iets te veel. Kan ik bv bij de eerste splitsing de 45km kiezen, de terril rijden en bij de tweede splitsing terug de 25km volgen? Als ik rond de 30km zou uitkomen zou ideaal zijn voor mij :wink:

Groetjes
Dan vrees ik dat het moeilijk gaat worden. De kortste afstand(dit zal ongeveer een 27km. bedragen) doet de terril niet aan . Enkel in de andere 2 afstanden kan je kiezen, met of zonder terril.
Aangezien het met deze vriestemperaturen het een stuk minder zwaar gaat zijn zou ik opteren om de 45 km met terril te doen en gewoon de hele rit te dosseren en je niet laten verleiden om snellere rijders trachten te volgen. Met een beetje doorzetting zal dit dan wel lukken (hoop ik :wink: ).
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Heb vandaag 42 km gereden, niet daar in de buurt, maar de ondergrond is hier (As-Dilsen-Lanklaar) te vergelijken met die van daar (alleen waar veel modder te vinden was) moet je een beetje mer op je remmen staan...diepe sporen maken het niet gemakkelijk, dus opletten..de rest is dik in orde !!
Over de afdaling op terril: laat je niet verleiden om de moeilijke stukken volledig af te dalen, ga van je fiets af en dit op tijd. Het zal een leuke tocht worden, dus mannen van Loekeren en Zele, afzakken naar de sLimburg :-D
flikkie
Mountainbiker

Post by flikkie »

Graag een update van de toestand van het terrein - in de Turnhoutse Kempen is alles ondergesneeuwd - sporen bevroren en dus onzichtbaar - denken eraan om af te zakken naar het warmere Limburg, waar het schijnbaar niet gesneeuwd heeft? :-?
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

JEP...INFO PLEASE...IEMAND VAN DE ORGANISATIE?
witte
Mountainbiker

Post by witte »

Wat de sneeuw betreft moet je geen schrik hebben dat die de bevroren sporen bedekt want hier is zo goed als geen sneeuw te zien. Of er hier nog sneeuw zal vallen weet ik niet maar momenteel hebben we hier een stralend zonnetje dat toch heerlijk aanvoelt.
Ik heb juist een gedeelte van mijn traject voorzien van pijlen en ik moet zeggen dat het heel goed berijdbaar is. Maar LET OP !!!indien je ziet dat er sporen zijn, neem dan geen risico en minder effen snelheid want ik denk dat als je onderuit gaat, dit zal aanvoelen alsof je op beton ploft. Maar laat je hierdoor niet afschrikken want het grootste gedeelte zal heeeeeeeel goed berijdbaar zijn.
Zo, nu nog even op temperatuur komen om verder uit te pijlen want met dit bere-apekoude weer pijlen hangen is geen lachertje voor handen en voeten. Straks nog wat meer info.
darth maul
Mountainbiker

Post by darth maul »

kijk ernaar uit, ganse week gerecuupt na een ziek weekje, :evil: :evil: :( , zal dus blij zijn m'n fiets weer te zien, lijkt me volgens allen hier de moeite te worden> dus belooft, :-D :lol: :-D
miebe
Mountainbiker

Post by miebe »

Als het morgenvroeg sneeuwt, kunnen we in verse sneeuw rijden =P~
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

miebe wrote:Als het morgenvroeg sneeuwt, kunnen we in verse sneeuw rijden =P~
hoop maar niet dat het sneeuwt,
is serieuz gevaarlijk op de terril
met al die stenen die bloot ligge,
sommige kunnen eral niet fietse zonder sneeuw [-X