Net zoals bij bromfietsen,geen geel plaatje achteraan en sneller dan 25/u=>op de rijweg.
Heel juist maar dat mag alleen in bebouwde kom. Daarbuiten is het ook op het fietspad, en dat is ook gevaarlijk als er fietsers zijn.
Dat moest er van komen ?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Ik heb intussen gezocht op de Nederlandse kranten of nieuws websites, maar dat verhaal wordt nergens vernoemd. Wel dat ze de Vlaamse wielertoeristen beu zijn.kawa wrote:Uitdagen?matthias d wrote:een kwartier dan nog, amai ... en zijn wagen dwars op de weg gaan zetten, tjah, da's uitdagen he
Een kwartier lang in groep gewoon een auto blijven hinderen, hoe noem je dan zoiets??![]()
Ik zou mijn stuur opvreten moest ik daar achter hangen.
- Foxy
- Mountainbiker
Ik denk niet dat hij een kwartier er achter gezeten heeft he (das ongeveer 8km als die gasten gemiddeld 30 rijden) ... tis dat wat ik wou zeggenkawa wrote:Uitdagen?matthias d wrote:een kwartier dan nog, amai ... en zijn wagen dwars op de weg gaan zetten, tjah, da's uitdagen he
Een kwartier lang in groep gewoon een auto blijven hinderen, hoe noem je dan zoiets??![]()
Ik zou mijn stuur opvreten moest ik daar achter hangen.
Ik kan me anders goed inbeelden dat je als automobilist toch wel zo lang achter een kudde wielertoeristen kan blijven hangen.matthias d wrote: Ik denk niet dat hij een kwartier er achter gezeten heeft he (das ongeveer 8km als die gasten gemiddeld 30 rijden) ... tis dat wat ik wou zeggen
Er zijn genoeg wegskes binnendoor die ocharme 3-4m breed zijn, en als er dan zo'n bende egoïsten voor u rijdt die geen rekening houden met het achterliggend verkeer... tja, dan zijde 't eraan voor de moeite.
Maar blijkbaar is dit een opgeklopt caféverhaaltje aangezien i-mac dit nergens bevestigd heeft gezien...
Niets te vinden over dat verhaal. Het zal wel een zoveelste verhaal zijn die opgeklopt wordt.
Ik lees weer veel vooroordelen over de "baanjanetten", en eigenlijk is dat voor een deel onterecht. Maar ik geef wel toe dat op zondag veel groepen zich alles permiteren. Ik ben er met mijn koersfiets ook al mee geconfronteerd. En spijtig genoeg worden alle wielertoeristen over dezelfde kam geschoren.
Men zou hetzelfde kunnen doen van MTB'ers, die steevast op privé domeinen gaan biken, ook als er geen TT is. Maar ik weet als dikke banden liefhebber dat dit zo niet is. Maar die kleine bende maakt het voor de grote groep onaangenaam.
Ik lees weer veel vooroordelen over de "baanjanetten", en eigenlijk is dat voor een deel onterecht. Maar ik geef wel toe dat op zondag veel groepen zich alles permiteren. Ik ben er met mijn koersfiets ook al mee geconfronteerd. En spijtig genoeg worden alle wielertoeristen over dezelfde kam geschoren.
Men zou hetzelfde kunnen doen van MTB'ers, die steevast op privé domeinen gaan biken, ook als er geen TT is. Maar ik weet als dikke banden liefhebber dat dit zo niet is. Maar die kleine bende maakt het voor de grote groep onaangenaam.
@ i-Mac: er zullen idd een hele hoop fatsoenlijke wielertoeristen zijn, maar die vallen niet op want die storen niemand, rijden op het fietspad en je hoort ze niet roepen.
Ben vanmiddag een toerke gaan rijden met de moto, één wielertoerist tegengekomen. Op de weg terwijl er een perfect nieuw aangelegd fietspad lag. Begrijpe wie begrijpe kan.
Het is jammer dat zo'n eikels het beeld vormen van de wielertoerist.
Ben vanmiddag een toerke gaan rijden met de moto, één wielertoerist tegengekomen. Op de weg terwijl er een perfect nieuw aangelegd fietspad lag. Begrijpe wie begrijpe kan.
Het is jammer dat zo'n eikels het beeld vormen van de wielertoerist.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Kawa,kawa wrote:Ben vanmiddag een toerke gaan rijden met de moto, één wielertoerist tegengekomen. Op de weg terwijl er een perfect nieuw aangelegd fietspad lag.
Bij ons in de buurt is er ook een perfect fietspad (in industrie gebied) waar ik steevast naast rijd met de koersfiets,
om de simpele reden dat,als ik er 5x over rijd heb ik 2x lekke band.
Lekke banden worden nogal dikwijls als excuus gebruikt om toch maar op de weg te rijden.
Ik heb ook een tijd met een koersfiets gereden, daarna met de MTB met koersbandjes, overal op het fietspad en kan me niet herinneren dat ik ook maar één keer lek gereden ben.
Of toch, één keer toen ik een uitnodigend stuk zag in het bos naast het fietspad.
Ik blijf erbij, een fietser hoort op het fietspad.
Ik heb ook een tijd met een koersfiets gereden, daarna met de MTB met koersbandjes, overal op het fietspad en kan me niet herinneren dat ik ook maar één keer lek gereden ben.
Of toch, één keer toen ik een uitnodigend stuk zag in het bos naast het fietspad.
Ik blijf erbij, een fietser hoort op het fietspad.