Ik zal steeds proberen te minder en beetje aan de kant te gaan. Als die fietsers, auto's, brommers het zelf niet eens proberen kunnen ze mijn rekker kussen en gooi ik ook de gas terug open.jelleken wrote:ik vind ook wel dat, als een boer de straat kan vuilmaken, dat ie hem ook kan proper maken! veel werk of niet, er zijn mensen met een ander beroep die veel werk hebben en die moeten ook hun vuiligheid opkuisen!
Dat een boer op zijn erf met 20cm slijk staat, dat gaat mij niet aan, maar als ik met men auto s'nachts bij regen door de bocht ga omdat de weg verzadigd is van het slijk, dan is dat wel de boer zijn schuld en niet de mijne, slijk is even glad als sneeuw...
Bij wet zijn de boeren zelfs verplicht om, nadat ze de straat vuilgemaakt hebben, bordjes te plaatsen waarop vermeld staat dat het wegdek glad is.
Weinigen doen dat, en weinigen worden ook beboet omdat ze het niet doen!
Maar als ik mijn vuilzak hier in de stad te vroeg buiten plaats, ligt er de volgende woensdag een brief in mijn postbus, wegens vervuiling van het straatbeeld?!
Ik vraag mij af waarom dat voor de ene de wetten strenger gehanteerd worden dan voor de ander, als een boer met zijn patattebak langsachter op zijn tractor eens over de baan schraapt, is het "opgekuist", wat volgens mij niet zo is!
Nu, ik heb respect voor de boeren, en ook voor de fietsers, misschien kunnen we allen een beetje meer verdraagzaam zijn voor elkaar.
Je hebt boeren en je hebt boeren, maar je hebt ook fietsers en fietsers, waarmee ik wil zeggen dat je boeren hebt die weten dat ze met een gevaarlijk tuig op de baan zitten en die soms zelfs stoppen zodat jij hen op een veilige afstand kan kruisen, maar je hebt ook boeren die van het principe zijn van: "ik ben hier en gij moet maar maken da ge uit de kant bent", dat zijn dan de boeren die met zo een moordwapen als een ploeg aan 50-60km je voorbij razen. Dat zijn waarschijnlijk ook die boeren dan die van het principe zijn dat zij al werk genoeg hebben, en dat een ander daar niks van kent en dat zij hun slijk niet moeten opkuisen enzoverder, voor zulke mensen heb ik dan weer minder respect!
Maar wij fietsers zijn ook soms niet van de gemakkelijkste, je kunt ook op twee manieren op de baan zijn, oftewel maak je zelf ook dat het allemaal veilig gebeurt en doe je ook zelf een beetje moeite om iedereen te verdragen en de boeren wat plaats te geven.
Oftewel blijf je keihard met 4 naast elkaar rijden zodat de boer aan de andere kant bijna de gracht in moet om je te kruisen, tjagh zo zal er altijd een onenigheid blijven bestaan vrees ik!
wow, ik ben wel al wat afgedwaald van het onderwerp vrees ik, maar ik heb toch eens mijn gedacht gezegd!
Ongeval op fietspad door modder?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
ik heb ooit een auto ongeval gehad en de politie wist mij te zeggen dat ze een kwartier ervoor met ee borstelmachine de rijbaan hadden gereinigd. Dat was pech voor mij anders was alles op de nek van die aannemer geschoven!
Dus mocht ik vallen/uitglijden dan blijf ik liggen en bel de politie en de ziekenwagen allé gewoon 112 dus. Die constateren dan de omstandigheden. Is dat slijk van den boer= boer verantwoordelijk. Bladeren van uw boom=jij verantwoordelijk.
Sneeuw voor uw deur=jij verantwoordelijk. Natuurlijk als de sneeuw valt terwijl jij er niet bent dan is de situatie anders.
Dus mocht ik vallen/uitglijden dan blijf ik liggen en bel de politie en de ziekenwagen allé gewoon 112 dus. Die constateren dan de omstandigheden. Is dat slijk van den boer= boer verantwoordelijk. Bladeren van uw boom=jij verantwoordelijk.
Sneeuw voor uw deur=jij verantwoordelijk. Natuurlijk als de sneeuw valt terwijl jij er niet bent dan is de situatie anders.
En als ge valt in het bos is het den boswachter zijn schuld zeker...zaskar72 wrote: Dus mocht ik vallen/uitglijden dan blijf ik liggen en bel de politie en de ziekenwagen allé gewoon 112 dus. Die constateren dan de omstandigheden. Is dat slijk van den boer= boer verantwoordelijk. Bladeren van uw boom=jij verantwoordelijk.
Als ik val met mijn MTB door modder/sneeuw/bladeren (op de baan of eender waar) dan is dat mijn schuld en niet van niemand anders.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Jonges jonges, zijn dit nu verstandige reacties?Hubertje wrote:Hey dude, als ge schrik hebt van modder blijf dan binnen he.
Als mountainbikers nu al gaan huilen omdat er ergens modder ligt 'en dat gevaarlijk is' dan is het einde van de wereld toch stilaan echt nabij.
Ga op straat rijden en huil daar!
Blijkbaar zijn er hier veel die zich de über-MTB'er vinden, tot ze er zelf eens zullen liggen...
Groeten,
'enen die er al een paar keer gelegen heeft bij zijn woon-werk ritjes'
Jongens jongens,
Huil ergens anders he. Straat proper, valgevaar, allemaal goed en wel, woonwerk in de winter zou idd best aangenamer zijn als de fietspaden onderhouden zijn, sommige fietspaden zijn enkelbrekend, glad en vuil, ..., maar de boer verwijten dattie modder maakt?
Straat proper houden heeft te maken met respect. Vallen met stuurfouten.
kweetni hoor..
Groeten,
Een mtber die regelmatig (ook op straat) op zijn bek gaat.. Omdattie niet kan rijden, niet omdat de boer modder heeft laten liggen boehoehoe stoute boer!
Huil ergens anders he. Straat proper, valgevaar, allemaal goed en wel, woonwerk in de winter zou idd best aangenamer zijn als de fietspaden onderhouden zijn, sommige fietspaden zijn enkelbrekend, glad en vuil, ..., maar de boer verwijten dattie modder maakt?
Straat proper houden heeft te maken met respect. Vallen met stuurfouten.
kweetni hoor..
Groeten,
Een mtber die regelmatig (ook op straat) op zijn bek gaat.. Omdattie niet kan rijden, niet omdat de boer modder heeft laten liggen boehoehoe stoute boer!
allé ik google effe en toon u bij deze een recent voorval...
http://www.vilt.be/Landbouwer_veroordee ... _op_de_weg
het is logisch hé de vervuiler betaald
http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=703 ... anguage=nl
en daar lezen we onder andere:
Let
wel, dit ontslaat u niet van uw plicht tot reinigen
van het wegdek en van uw aansprakelijkheid bij
een eventueel ongeval!
http://www.vilt.be/Landbouwer_veroordee ... _op_de_weg
het is logisch hé de vervuiler betaald
http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=703 ... anguage=nl
en daar lezen we onder andere: