07/08/04 3de Mountainbike.be dag Zoniënwoud

Dit initiatief is ontstaan doordat enkele vaste forumgebruikers maar niet konden ophouden over de vele mogelijkheden die onze Ardennen bieden om te biken. Van het een kwam het ander en al vlug werd er geopperd om eens samen af te spreken.
beethoven
Mountainbiker

07/08/04 3de Mountainbike.be dag Zoniënwoud

Post by beethoven »

Beste, ik zou zeker naar de mountainbikers dag gaan.
Wie met het openbaar vervoer zou willen gaan, kan met mij afspreken vanaf Bxl centraal. Met zen allen dan de Metro nemen tot de plaats Delta is swel een probleem zeker voor de MIVB-STIB, maar ik weet best welkebaan we best zouden volgen. Ook buslijn 71 kan men best volgen.

Ik zou van de centraal vertrekken naar de naamsepoort op(de kleine ring) aldaar de Elsensesteenweg op en die volgen tot voorbij de vijvers van Elsene, zo op naar de buurt van de kazerne, waar we juist voor de VUB komen de vroegere renbaan te Oudergem. Mochten er kandidaten zijn mag je mij berichten om gezamelijk af te spreken. Normaal heb ik om het half uur vanuit Gent een trein naar Bxl dus een kleine moeite om een treintje eerder te nemen dat ik op tijd zou zijn en enkele gasten een plezier zou doen. Het zou jammer zijn die ervaring te moeten laten schieten omdat je alleen niet of moeilijk de weg zou vinden door Bxl. De te volgen weg zou 1/2 tot 3/4u bedragen. Ofwel de Metro tot Delta te nemen 15min. Rudy VdE.
XVMx
Mountainbiker

Re: 07/08/04 3de Mountainbike.be dag Zoniënwoud

Post by XVMx »

beethoven wrote:Beste, ik zou zeker naar de mountainbikers dag gaan.
Wie met het openbaar vervoer zou willen gaan, kan met mij afspreken vanaf Bxl centraal. Met zen allen dan de Metro nemen tot de plaats Delta is swel een probleem zeker voor de MIVB-STIB, maar ik weet best welkebaan we best zouden volgen. Ook buslijn 71 kan men best volgen.
Beethoven,

Het is veel gemakkelijker om de trein te nemen naar Etterbeek, dan ben je nog slechts een paar honderd meter verwijderd van de VUB sporthal. En als je in Brussel Centraal afstapt, dan bike je beter via Jubelpark - Beliardstraat (een belevenis op zich) - Waversesteenweg, ofwel ga je via de Kroonlaan (is wel nogal saai, een lang recht stuk).

Groeten,
XVM
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

metro, bus, je bent toch met de fiets verdorie, die paar kilometer van Brussel Centraal tot VUB kan je toch gemakkelijk fietsen :wink:
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

A d r i wrote:metro, bus, je bent toch met de fiets verdorie, die paar kilometer van Brussel Centraal tot VUB kan je toch gemakkelijk fietsen :wink:
Idd, net zoals die paar kilometer tussen de Avenue du Lorraine en de VUB ... :lol: :lol: :lol:
Jack77
Mountainbiker

Re: 07/08/04 3de Mountainbike.be dag Zoniënwoud

Post by Jack77 »

XVM wrote: Beethoven,

Het is veel gemakkelijker om de trein te nemen naar Etterbeek, dan ben je nog slechts een paar honderd meter verwijderd van de VUB sporthal. En als je in Brussel Centraal afstapt, dan bike je beter via Jubelpark - Beliardstraat (een belevenis op zich) - Waversesteenweg, ofwel ga je via de Kroonlaan (is wel nogal saai, een lang recht stuk).

Groeten,
XVM
Pak maar beter de Kroonlaan, aan de Chasse en hogerop ben ik al een aantal keer bijna overhoop gereden geweest. De Kroonlaan is mss wel saai, maar volgens mij ook veiliger.

Mag je eigenlijk wel in BXL Centraal met de fiets opstappen? De laatste keer dat ik geïnformeerd heb, moest ik via BXL-Noord met al mijne bazaar en toen heb ik het maar gelaten.
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Ik ga ook proberen om te komen.
Wel nog eens bezien qua vervoer (er is zeker niemand die langs het godvergeten Beerse/Vlimmeren komt?)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

XVM wrote:
A d r i wrote:metro, bus, je bent toch met de fiets verdorie, die paar kilometer van Brussel Centraal tot VUB kan je toch gemakkelijk fietsen :wink:
Idd, net zoals die paar kilometer tussen de Avenue du Lorraine en de VUB ... :lol: :lol: :lol:
Dat is wat anders, ik rijd niet in de stad als het niet moet en ik kom al met de fiets van Blanden hee, da's toch ook al 20K.
stoney
Mountainbiker

Post by stoney »

Ik heb daar vroeger heeel veel gereden , ik vrees als het nog zo goed weer zal zijn dat er redelijk veeeel wandelaars zullen zijn. :-?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ter Kameren zal ook erg druk zijn. Ze sluiten dat normaal tijdens de zomer in het WE af (zeker 's zondags) en het stikt er dan van de families. Best wel leuk, maar opletten geblazen met al die kleine kinderen die amper kunnen fietsen of niet uitkijken.
rallymaster
Mountainbiker

Post by rallymaster »

ik zal er ook zijn
als er bikers uit de buurt een lift nodig hebben kan altijd nod 2 fietsen bij laden :D (aarschot - diest)
Post Reply