Zo 20/12/2009 Knokke-Heist -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
beuk
Mountainbiker

Post by beuk »

Is er rond die periode ook nog de kerstmarkt en ijspiste in Knokke. Zoja kom ik af dan kan moeder de vrouw samen met de kinderen wat gaan wandelen en de kerstmarkt en ijspiste bezoeken terwijl ik bij jullie kom rijden. En zoals de voorgaande post al stelde het is eens wat anders dan in de kempen te moeten rijden.
Mac Gyver
Mountainbiker

Post by Mac Gyver »

Ge moogt gerust zijn. Er is van alles te doen in Knokke-Heist: kerstmarkt, ijspiste, je kunt op de koppen lopen in de Lippenslaan. Breng je kroost maar mee ...
3s
Mountainbiker
Location: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Post by 3s »

Hoi,

Ben ook benieuwd om de streek rond Westkapelle en Knokke eens op een andere manier te verkennen. De streek is me als geboren "Knokkenaar" bekend, maar ik ben vooral benieuwd of jullie er toffe onbekende stukjes tussen krijgen #-o.
Is er veel verschil tussen de 42 en 55 km qua technische stukken? Het verschil in afstand zal geen probleem zijn, maar is het fysiek veel zwaarder?

grts

3s
fietsenpulle
Mountainbiker

Post by fietsenpulle »

kheb de smaak terug van het mountainbiken te pakken. ik kom af met men zoon en een ne goe moat. :lol: :lol: :lol:
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

beuk wrote:Is er rond die periode ook nog de kerstmarkt en ijspiste in Knokke. Zoja kom ik af dan kan moeder de vrouw samen met de kinderen wat gaan wandelen en de kerstmarkt en ijspiste bezoeken terwijl ik bij jullie kom rijden. En zoals de voorgaande post al stelde het is eens wat anders dan in de kempen te moeten rijden.
De kerstmarkt en ijspiste is in aanbouw ;-)
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

3s wrote:Hoi,

Ben ook benieuwd om de streek rond Westkapelle en Knokke eens op een andere manier te verkennen. De streek is me als geboren "Knokkenaar" bekend, maar ik ben vooral benieuwd of jullie er toffe onbekende stukjes tussen krijgen #-o.
Is er veel verschil tussen de 42 en 55 km qua technische stukken? Het verschil in afstand zal geen probleem zijn, maar is het fysiek veel zwaarder?

grts

3s
Alle technische hoogstandjes zitten zeker in de 42km, de duinen, Het Zwin wordt voorgeschoteld aan de 55km.
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Vandaag met de ganse club (alee toch 25 man) onze TT volledig gereden, ondanks de zware regen van de voorbije dagen lag het parcour er vebazend goed bij. En gasten het Koningsbos zal werkelijk adembenemend mooi zijn (en technisch), neem dit maar aan van mij 8)
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Wacky Racer Bontempi wrote:Vandaag met de ganse club (alee toch 25 man) onze TT volledig gereden, ondanks de zware regen van de voorbije dagen lag het parcour er vebazend goed bij. En gasten het Koningsbos zal werkelijk adembenemend mooi zijn (en technisch), neem dit maar aan van mij 8)
Hoe lang is deze passage ongeveer??

Jaren mijn verlof "als peuter,kleuter en puber" doorgebracht in Knokke.
Toen was er nog geen interesse in MTB-en en dus weet ik er begod geen off-road,laat staan een bos liggen.Toen vertoefden we hele dagen op het strand.Maar het klinkt allemaal wel mooi en misschien kom ik eens een kijkje nemen.
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

Bahamontes Wacky racer wrote:
SafariChris wrote:Hoe ziet de kleine toer er uit? Heb hier een Safari Lady die overweegt mee te rijden.
De 25 km is de tocht min de dijken en route naar Nederland toe. Dus ziet het er als volgt uit:
Als opwarmer hebben we een passage doorheen een weiland waarbij u vervolgens wordt geleid langs het asfalt door de Westkapelse wijken tot aan de tweede offroadpassage (boereslag). Na een stevige veldwegstrook langs de jaagpaden sla je af naar het offroadstuk dat leidt naar de bevoorrading. Goed uitblazen want dan komt een stevige offroadpassage. Wat erna volgt, is een uniek stuk doorheen het Koningsbos en Blinckaertbos. De technische capaciteiten worden hier op de proef gesteld. Na deze waanzinnige strook, kronkelt de tocht zich naar de veldwegen rond De Put van De Cloedt. Nog eventjes uitbollen en de thuisbasis van de Wacky’s is terug in zicht.
Voor de dame zijn alle pdn goed berijdbaar ook bij slecht weer. Er is altijd keuze tussen zwaar en minder zwaar.

greetz
Bedankt voor info
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Mac Gyver wrote:Ge moogt gerust zijn. Er is van alles te doen in Knokke-Heist: kerstmarkt, ijspiste, je kunt op de koppen lopen in de Lippenslaan. Breng je kroost maar mee ...
Zou deze tocht ook graag rijden, is idd. es wat anders dan de Vlaamse Ardennen.
Nu kan ik m'n 'kroost' makkelijker overtuigen om mee te komen :bounce:
Post Reply