Zo 22/11/2009 Sint-Lievens-Houtem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

AndySasbiker wrote:wij zullen er toch met 6 mensen van Dendermonde zijn
Vergeleken met de bijna 900hm van vorige week in Roosdaal, zou het hopelijk iets makkelijker moeten zijn...
Maar de wind van morgen kan roet in het eten gooien :cry: :evil: :(

I'll be there... spijtig genoeg alleen :cry:
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Net terug van de TT.

De organisatie heeft geen enkele reden om deze rit niet te promoten. Toffe rit, met de nodige portie modder :-D

Goede bepijling, goede bevoorrading! Bovendien was het weer ons goed gezind.

Wat wil een mens nog meer??!! (Iemand om mijn fiets te kuisen misschien)
jend
Mountainbiker

Post by jend »

Ook ik ben terug van deze TT. Heb me wel beperkt tot de 27km. beke losrijden!! Gisteren redelijke tuimelperte gemaakt tijden de bloso van heverlee. Nu af en toe een de beentjes getsest. Was een toffe rit, leuk parcour ook al ken ik de streek goed, kben van Oosterzele. Enkele stukjes gedaan die ik nog niet had gedaan.

Volgend jaar terug van de partij .

Grtz Dumo
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Ook al terug proper (incl. mbt) na de rit hier. Was inderdaad een mooie rit maar 'k vond het zwaar genoeg omwille van de modder EN vooral de hevige wind. Niet veel bikers gezien op de lus van lange afstand. Daar toch nog een lastig stuk op die lange baan met de wind pal in je gezicht :-? Duidelijke bepijling , 1 goede bevoorrading alhoewel ik er 2 verwacht had op de 52 km zoals het geval is bij de meeste tt. Maar ja, een biker komt op de 1ste plaats om te biken en niet om te eten en drinken maar 't is toch altijd een meerwaarde.
En nu de beentjes de nodige rust geven voor de komende tochten.
Aan de organisatie : =D> =D> =D>
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Deze ochtend om 8u15 vertrokken voor de 42 km en het parcours was schitterend. Vooral bij de diepe en lange modderstukken kon ik mijn hart ophalen... maar het was soms echt verraderlijk [-o<

Maar aan de bevoorrading op 30 km was ik al volledig leeg. Reden was dat ik dacht dat de bevoorrading vééél vroeger ging komen (+- 18km) en dat de lange tocht 2 bevoorradingen zou hebben (dus +- 18 km en +- 36 km - ongeveer mooi verdeeld). Is toch een minpuntje voor de organisatie. Had ook geen snelle suikers mee dus echt kapot aangekomen aan de bevoorrading (mede door de soms verschrikkelijke wind, maar ja). Ik heb me dan toch kunnen aansterken en de laatste 7 à 8 km toch nog sneller dan 10km/u kunnen rijden.
Heb een goede les geleerd : neem altijd iets van snelle suikers mee voor onderweg, zeker bij omstandigheden als deze #-o

Voor de rest, supertocht, had het echt niet verwacht en ik kom zeker terug =D> =D> =D> de moeite om eens voor uit je bed te komen.

PS merci voor de hotdog, heeft goed gesmaakt :lol:
wildebeest
Mountainbiker

Post by wildebeest »

Deze morgen de 42km (40,7 volgens mijn machientje) gereden, heb me goed geamuseerd, de wind maakte het extra interessant.

Ondanks dat ik iets na 11u thuis moest zijn, toch vertrokken voor de lange afstand, had een minder lastige rit verwacht. Door te laag gemiddelde (19,7 km/h) dan toch maar afgeslagen op de 42km. 1 bevoorrading (voor 42km ok, voor 52km niet OK) en vrij laat niet ok. Parcours zelf dik ok. ik kom allicht nog terug.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ook weer van Houtem, met de crossfiets naar daar en terug. Had iets meer dan 65km vandaag, goed geamuseerd. De smalle bandjes van de crossfiets sneden door de modder, ging echt veel beter dan met de MTB. Het parcours leende zich er dan ook voor, af en toe eens een snok aan gegeven maar voor de rest rustig gereden. De benen waren heel goed, ook op de stukken pal wind op kop kon ik mooi tempo aanhouden zonder forceren.

Enig minpuntje was de bevoorrading, het duurde idd lang voor we er waren. Beeld je in dat het was zoals een paar jaar geleden, in de sneeuw, dan zouden we aan de bevoorrading al een paar lijken gezien hebben. :drunk:
DriesD
Mountainbiker

Post by DriesD »

Vandaag ook de TT in houtem gedaan. 't was een vré wijze tocht, jammer dat mijn goede vriend 'de wind' ook van de partij was. Op bepaalde rechte en behoorlijk lange stukken was het echt op m'n tanden bijten.
Ik was dan ook meer dan blij om de bevoorrading te zien, die wel heel lang op zich liet wachten. Had zelf ook jammergenoeg ook geen isostar-bananabars mee :)

Het parcours zelf was wel super, lekker vettig. Een ideale doop voor de eerste tocht met mijn nieuwe MTB. Een dikke modderlaag kreeg ik er gratis en voor niets bij vandaag :)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

DriesD wrote:Vandaag ook de TT in houtem gedaan. 't was een vré wijze tocht, jammer dat mijn goede vriend 'de wind' ook van de partij was. Op bepaalde rechte en behoorlijk lange stukken was het echt op m'n tanden bijten.
Ik was dan ook meer dan blij om de bevoorrading te zien, die wel heel lang op zich liet wachten. Had zelf ook jammergenoeg ook geen isostar-bananabars mee :)

Het parcours zelf was wel super, lekker vettig. Een ideale doop voor de eerste tocht met mijn nieuwe MTB. Een dikke modderlaag kreeg ik er gratis en voor niets bij vandaag :)
Hoe weet jij dat ik Isostar-bananabars gebruik ? :wink: 8) :lol: :drunk:
manontheside
Mountainbiker

Post by manontheside »

Ik was vandaag ook aanwezig op deze TT. Hele mooie tocht, echt tof.
Alleen jammer dat ik op de laatste afdaling voor de finish de grond van wat dichterbij heb gezien :(
Post Reply