Oostenrijk
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Guest
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Ik zou de inhoud van de camelbak nog aanvullen met een vers (lees : droog) onderhemdje en/of bikeshirt. Ik ben namelijk vorige week bijna van mijn bike gebibberd in Ischgl en ik was nochtans goed gekleed : craft-onderhemdje, truitje, windstopper, regenvest, handschoenen met fingertips. Ik moet wel zeggen dat het licht regende/sneeuwde tijdens de klim maar dat is "normaal" als ik op reis ga in de zomer.Blubberduck wrote:@steven, ja de bergkes kunnen rare kuren hebben hoor, het weer kan (zeker boven de 2000m) zeeeer snel omslaan.![]()
Der is ne gouden regel van de "localen, de bergmenskes :-s " zorg er voor dat ge rond 15.00h al heel dicht terug zijt aan uw "basis" (lees vallei, en beneden de 2000m) want het weer slaat meestal om rond dit tijdstip van de dag. En nie vergeten het wordt veeele malen sneller donker dan bij ons, (tussen de valleien/flanken/bergen is de zon sneller foetsie en biken/wandelen in het half donker is nie aanteraden![]()
Nooit zonder handschoenen biken in de bergen!!(ge ziet er nochthans veel van die "occasionele bikers" zonder, sorry maar 't zijn meestal hollanders!)
![]()
Zeker een rugzakje "Camelbak" met extra ruimte voor winterbikejasje/regenjas is in het hooggebergte zeker geen luxe. (normaal rond +/- 2500-3000m is het tussen 8 & 3 graden. met soms nogal veel wind ) en als ge dan vol bezweet boven komt & ge begint aan de afdaling zou het wel eens ferm tegenvallen![]()
Losse mouwkes & been/knie overtrekken kunne ook heel nuttig zijn voor de "koude stramme" spierkes![]()
Genoeg voedsel (powerbars/gellekes AFVAL MEENEMEN HE!) want de klimmetjes eisen nogal wa krachten en ne "short cut home" is er nie
![]()
de gewone dinges natuurlijk zoals extra binnenbandje/pompje reparatiesetje & tools (ge moet nie veel rekenen op passanten)
en een klein EHBO-setje (de rotskes kunnne nogal zeer doen)
Zeker gsm en een fluitje (lach niet, want dit hoort in iedere rugzak van de bergwandelaar/biker) en kan je "leven" redden!!en ALTIJD aan iemand laten weten welke tocht je zal maken!!
![]()
hopelijk heb je hieraan iets, in ieder geval veeel bikeplezier;
greetz
Toen we in de Heidelbergerhütte (+2200m) een spaghetti aten begon ik goed af te koelen want zweetnatte kleren zuigen de warmte uit je lijf. Als je nadien op je bike stapt (na de sneeuw van je zadel te hebben gewreven - we schrijven 12 juli, dus volop zomer ) mag je zoveel vesten aandoen als je wil, kou heb je toch. Tenzij je droge onderkleding kan aantrekken.
Bij ons kan je je terug warm rijden zelfs al vriest het - 5 maar in het hooggebergte moet je tijdens een afdaling niet al te veel bijtrappen en dus voel je de kou dubbel.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
allo allemaal,mtbhurricane wrote:Ik ben daar 2 jaar geleden gaan skien. Het is een zeer mooie streek en zeer uitgestrekt. Je moet er dus enorm veel kunnen biken. In de plaatselijke toerisme kantoren zal je wel kaarten met mtb routes kunnen krijgen.
het was er schitterend om te fietsen, wel regen en koud de eerste paar dage daarna kwam de zon, en toen was het heerlijk fietsen.Je kan er naar mijn mening zeer veel routes maken, dus een echte aanrader!
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Jerommekes avonturen in Oostenrijk - deel 1 : http://users.skynet.be/jerommeken/ischgl.htm
Deel 2 bijna klaar
Deel 2 bijna klaar
schoon verslagske en fotokes; ik herken er vee van (vorig jaar ook daar gereden)jerommeken wrote:Jerommekes avonturen in Oostenrijk - deel 1 : http://users.skynet.be/jerommeken/ischgl.htm
Deel 2 bijna klaar
kijk eens opRec wrote:Ik zit van 07/08 tot 21/08 in de buurt van Kitzbuhel.philip wrote:ik ga in augustus 8 dagen naar Kitzbuhel dit jaar
Kprobeer al enige tijd een kaart met het parcours van de Kitzalp te pakken te krijgen.
http://www.kirchberg.at/page_bikerouten.html
daar staat links een kaart met ergens het parcours van de kitzalp erop
ik vermoed dat je bij het vvv wel een beschrijving zal kunnen krijgen
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Thanks
I know, ik had uw ritverslagen op mijne laptop ge-saved en ze ter plekke gebruikt om uit te maken welke ritten ik zou gaan doen.philip wrote:
...ik herken er vee van (vorig jaar ook daar gereden)
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Deel 2 is klaar : http://users.skynet.be/jerommeken/ischg ... berger.htmjerommeken wrote:Jerommekes avonturen in Oostenrijk - deel 1 : http://users.skynet.be/jerommeken/ischgl.htm
Deel 2 bijna klaar
-
Geo Bhiker
Pitztal
Post by Geo Bhiker »
Voor de volledigheid.
Begin Juli heb ik de PITZTAL BIKE ROUTE afgedaald, de hele vallei ten zuiden van IMST. Met de bus naar boven (zij hebben een fietsenrek achteraan, maar probeer de fiets zelf af te haken, want de chauffeur had een spaak beschadigd) en dan een leuke afdaling over een mooi aangelegde route, meestal een weideweg. Niet moeilijk. Bewegwijzering in perfecte staat. Alle afspanningen zijn vervangen door geveerde geëlektrificeerde stokjes (Elektro-Viehschranken) waar je zo kan door fietsen. Je kan natuurlijk ook op spierkracht naar boven, 1400m klimmen.
+43 5414 86999, heel vriendelijk, voor businfo of zo.
Goed gemaakte website www.pitztal.com/de/mountainbiken.htm voor alle details.
Variante Jerzneralm 609 is af te raden wegens saaie toegangsweg en skigebied.
Begin Juli heb ik de PITZTAL BIKE ROUTE afgedaald, de hele vallei ten zuiden van IMST. Met de bus naar boven (zij hebben een fietsenrek achteraan, maar probeer de fiets zelf af te haken, want de chauffeur had een spaak beschadigd) en dan een leuke afdaling over een mooi aangelegde route, meestal een weideweg. Niet moeilijk. Bewegwijzering in perfecte staat. Alle afspanningen zijn vervangen door geveerde geëlektrificeerde stokjes (Elektro-Viehschranken) waar je zo kan door fietsen. Je kan natuurlijk ook op spierkracht naar boven, 1400m klimmen.
+43 5414 86999, heel vriendelijk, voor businfo of zo.
Goed gemaakte website www.pitztal.com/de/mountainbiken.htm voor alle details.
Variante Jerzneralm 609 is af te raden wegens saaie toegangsweg en skigebied.