lol, een laatste stuiptrekking voor we de "winter" induiken ehWilly D wrote:...en de VO2-max'ers in hun tentenkamp
11/10/2009 Mol
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Aangekomen in Mol, was het duidelijk dat hier een massa volk op af zou komen. Bij het inschrijven begon ik me al wat zorgen te maken over al dat volk, dat zou wat geven op die singletracks.
Mijn vermoeden werd bewaarheid. Je kon amper 100 meter rijden zonder te moeten inhalen, of ingehaald worden. Er waren mannen die echt ontzettend snel reden. Enkelen vielen op door hun extreem onsportief rijgedrag. Ik heb dit mogen ondervinden daar men mij twee maal ten volle aanreed, en voor ik het wist, twee maal op mn tetter ging. Geen probleem, ware het niet dat deze mensen dan ongestoord verder knallen. Niet een blik, niet een woord. Spijtig.
Maar niet getreurd, geen stukken aan lijf en tuig, dus tocht verder gezet.
Eindelijk!, de splitsing. Vanaf daar kon men terug ongestoord rijden, hier was het opvallend rustiger.
Het parcours was tot net iets voorbij de 2e bevoorrading (op de 62 km) een afwisseling van lange singletracks met hier en daar een verbindingstukje. De laatste 10-15 km's waren iets minder spectaculair, maar waren goed om het avg nog wat op te drijven.
Aan de Europese school terug aangekomen, stelde ik vast dat er reeds zeer veel wagens weer vertrokken waren. Geen nood, rustig fietsje afspuiten, en dan terug richting huis.
In Geel even grote paniek. Mijn fiets bleek van de wagen gevallen te zijn. Wonder boven wonder, enkel schade aan zadel en bar-ends. Tijd dat de Sint dus wat vroeger komt dit jaar.
Was me dat even ferm verschieten.
Mijn vermoeden werd bewaarheid. Je kon amper 100 meter rijden zonder te moeten inhalen, of ingehaald worden. Er waren mannen die echt ontzettend snel reden. Enkelen vielen op door hun extreem onsportief rijgedrag. Ik heb dit mogen ondervinden daar men mij twee maal ten volle aanreed, en voor ik het wist, twee maal op mn tetter ging. Geen probleem, ware het niet dat deze mensen dan ongestoord verder knallen. Niet een blik, niet een woord. Spijtig.
Maar niet getreurd, geen stukken aan lijf en tuig, dus tocht verder gezet.
Eindelijk!, de splitsing. Vanaf daar kon men terug ongestoord rijden, hier was het opvallend rustiger.
Het parcours was tot net iets voorbij de 2e bevoorrading (op de 62 km) een afwisseling van lange singletracks met hier en daar een verbindingstukje. De laatste 10-15 km's waren iets minder spectaculair, maar waren goed om het avg nog wat op te drijven.
Aan de Europese school terug aangekomen, stelde ik vast dat er reeds zeer veel wagens weer vertrokken waren. Geen nood, rustig fietsje afspuiten, en dan terug richting huis.
In Geel even grote paniek. Mijn fiets bleek van de wagen gevallen te zijn. Wonder boven wonder, enkel schade aan zadel en bar-ends. Tijd dat de Sint dus wat vroeger komt dit jaar.
Pas om 9u30 van start kunnen gaan, daarom besloten om het bij 60km te houden. Hierdoor (gelukkig) de grote massa gemist waarschijnlijk. Alhoewel enkele deelnemers van de kleinere afstanden soms iets sneller onderweg waren (en niet altijd even sportief), niet al te veel "last" gehad. Toen we op het 60/80/100 km stuk waren aanbeland was het single track rijk dan ook zo goed als volledig voor ons 
Tot en met de 2e bevoorrading was het dan ook genieten geblazen! Net zoals stijn13 vermeld waren die laatste 10-15km iets minder, maar dat komt natuurlijk omdat die andere 50km vollop hebben mogen spelen.
Bevoorradingen? 2x rijkelijk gevuld en zelf 2x warme soep voorzien! Ik vond de prijs eerst nogal aan de hoge kant, maar hier geef ik graag 4€ voor. Ook het parcour was goed uitbepijld en voorzien van talloze "gevaar" bordjes, klasse!
Volgend jaar hopelijk terug voor de 80 of 100km (en wat vroeger starten)!
Tot en met de 2e bevoorrading was het dan ook genieten geblazen! Net zoals stijn13 vermeld waren die laatste 10-15km iets minder, maar dat komt natuurlijk omdat die andere 50km vollop hebben mogen spelen.
Bevoorradingen? 2x rijkelijk gevuld en zelf 2x warme soep voorzien! Ik vond de prijs eerst nogal aan de hoge kant, maar hier geef ik graag 4€ voor. Ook het parcour was goed uitbepijld en voorzien van talloze "gevaar" bordjes, klasse!
Volgend jaar hopelijk terug voor de 80 of 100km (en wat vroeger starten)!
-
CASH
- Mountainbiker
Ook de 41 km komen doen , gestart om 10h en geen last gehad van drukte ,fijn kunnen doorrijden , De eerste 9 km was saai ,maar vanaf toen begon het echt leuk te worden .al dikwijls in mol gefietst maar toch weer andere stukken gefiets dan meestal in mol .
prima bepijling en bevoorrading !!
lekker gefietst , mijne maat iets minder ( kan niet altijd de beste zijn
)
prima bepijling en bevoorrading !!
lekker gefietst , mijne maat iets minder ( kan niet altijd de beste zijn
Verellen wrote: Toen is mijn trapas ook nog eens beginnen doorschieten, futs is nu al 2 keer binnen geweest voor dat probleem, nieuwe ketting, nieuwe K7, achterderrie opnieuw afgesteld, geen hol gekort...![]()
Elke keer ik druk zet op mijn trapas, vooral op verrassende klimmetjes schiet mijn ketting een tand of 4 voort, bijzonder lastig, waardoor ik een paar keer bijna en 1 keer effectief gevallen ben op een klim![]()
Aan de oversteek in Rosselaar aan die Mercedes garage schoot ze weer door, waardoor ik uit mijn klikpedaal schoot en zo mijn enkel gevild heb aan mijn tandwiel![]()
Ik denk dat ge best uwe body laat vervangen.
voorbladen?Gf biker wrote:Verellen wrote: Toen is mijn trapas ook nog eens beginnen doorschieten, futs is nu al 2 keer binnen geweest voor dat probleem, nieuwe ketting, nieuwe K7, achterderrie opnieuw afgesteld, geen hol gekort...![]()
Elke keer ik druk zet op mijn trapas, vooral op verrassende klimmetjes schiet mijn ketting een tand of 4 voort, bijzonder lastig, waardoor ik een paar keer bijna en 1 keer effectief gevallen ben op een klim![]()
Aan de oversteek in Rosselaar aan die Mercedes garage schoot ze weer door, waardoor ik uit mijn klikpedaal schoot en zo mijn enkel gevild heb aan mijn tandwiel![]()
Ik denk dat ge best uwe body laat vervangen.
als ge ketting vervangt, vervangt ge best ook cassette en de voorbladen, zekers de middelste.
- Geoffe
- Mountainbiker
Zelf ben ik voor de 80km gegaan en ik kan mij volledig aansluiten bij wat rubber-12 schrijft.rubber-12 wrote:Om 9:15 gestart voor de 100 km.
Wreed druk tot aan de splitsing 80-100 km, daarna bijna niemand gezien.
Parcours : ongeveer zoals verwacht, singletracks in het bos afgewisseld met brede dreven en een stuk asfalt. De laatste 15 km waren saai, zeker als je met de SS bent en je beentjes zot draaien boven 24 km/u.
Bevoorrading was dik in orde
Bepijling is voor verbetering vatbaar :
- bij elk opdraaien van een weg stond er een gevaarsbord.
- De pijlen zelf stonden niet altijd goed geplaatst, soms heel ver voor de bocht.
- De laatste 20 km was er precies bezuinigd op de pijltjes.
Afspuitinstallatie was al weg (blijkbaar al een hele tijd) bij aankomst. Een gemiddelde van 21,5 is nu toch niet zo traag.
Als experiment met mijn oude trouwe GT Xizang, tot SS omgebouwd, gekomen. Toch wel effe wennen als je niet kunt schakelen.
Ook goed voor techniektraining, met mijn fully heb ik de neiging overal over te denderen in plaats van een fatsoenlijke lijn te kiezen.
De beentjes hebben het ook geweten, en zelfs mijn schouders deden pijn van het aan het stuur te sleuren.
Bijna liep het nog mis, er zijn twee boutjes uit mijn kettingblad gevallen en de twee overige kwamen los. Laat ik nu net mijn multitool vergeten zijn. Een paar medebikers geambeteerd om even hun tooltje te gebruiken en toch de finish gehaald, oef.
.
@rubber-12: Ik peins dat ik diegene was die je bij de tweede bevoorrading (daar bij die lieve madammekes onder de brug) mijn multitool leende. Tof dat je toch de finish gehaald heb ... ik moet zeggen dat ik ervoor vreesde: een SS en dan 2 boutjes kwijt van je middenblad. Bij mij stond de afspuitstand er nog maar voor de gebruikelijke Leffe heb ik gepast ... en die dan maar bij mij schoonmoeder geconsumeerd