19 & 20/09/2009 sankt vith

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Karolus
Mountainbiker

Post by Karolus »

swiba wrote:Dit versterkt enkel maar mijn vermoeden dat die hoogtemeters van de verschillende GPS'sen en andere toestelletjes met de nodige korreltjes zout moeten worden genomen... Ik heb dat al meermaals opgemerkt, maar 1000 Hm verschil is toch wel wat overdreven, niet ???... Dan hebben jullie in de Alpen gezeten veronderstel ik... :-D #-o [-X :lol:
Zoals ik reeds melde hebben we wat verkeerd gereden en een héél stevige beklimming gedaan waardoor het hoogteverschil wel een stuk hoger zal liggen.

We hadden beiden een andere gps ,mijn teamgenoot een garmin dakota of een edge 205 (ik weet het niet zeker ) waarop er 2396 hms stond en ik heb een forerunner waarop 2416 hms stond (we hebben de gps niet op hetzelfde moment gestart ,vandaar het 20 m hoogteverschil) .We hebben 's anderendaags toevallig nog een vergelijk gedaan met iemand met een edge 605 en de hoogtemeting op die plaats was op alle gps'en gelijk...

Sommige beklimmingen gaven je in ieder het gevoel dat de alpen nabij waren... :-D
PeeTee
Mountainbiker

Post by PeeTee »

Inderdaad,mannekes [-X

dit kan inderdaad niet, ik had ook met de edge 705 een goeie 1650 hm zoals reeds vermeld,

als je boven de 2000hm komt dan heb je het niveau parcours houffalize al zenne, en dat was hier zekerst niet het geval, ik heb nu ook de Roc marathon afgewerkt vorige week met een 2700 hm en dat is echt heeeeel andere koek ze maatjes ! :wink:

greets
Post Reply