Tja, ik de winter ligt mij een MK ideaalHerder Ronny wrote:Conti MK is geen winterband, bolt voor geen meter op de asfalt. Voor mij de ideale voorband tijdens droge Ardennenmarathons en ook als achterband bij natte omstandigheden, maar tijdens de winter rij ik meestal met Ritchey Z-Max Premonition WCS.Benneke wrote:Ik ga deze winter met continental mountainking rijden. Veel goeds van gehoord.
Beste all-round banden winter
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Benneke
- Mountainbiker
De meesten bij de Herders hebben hun MK van de velg gegooid deze winter, en teruggekeerd naar hun vertrouwde allround band (Barro Mountain, NN, Hutchinson Barracuda, Ritchey Z-Max, ...). De rolweerstand en slijtage is een nadeel voor de MK op de baan.Benneke wrote:Tja, ik de winter ligt mij een MK ideaalHerder Ronny wrote:Conti MK is geen winterband, bolt voor geen meter op de asfalt. Voor mij de ideale voorband tijdens droge Ardennenmarathons en ook als achterband bij natte omstandigheden, maar tijdens de winter rij ik meestal met Ritchey Z-Max Premonition WCS.Benneke wrote:Ik ga deze winter met continental mountainking rijden. Veel goeds van gehoord.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
ai ai, en der komen elke keer nieuwe banden bij ...
'k begin de bomen door het bos nimeer te zien
wat zou dan de meest multifunctionele band zijn, want ik zal toch ook wel asfalt doen zene ... en dan heeft de dikte ook nog een impact ; vooraan blijkbaar ni minder dan 2.1 maar van achteraan weet ik nog niks.
ga natuurlijk geen "apekuren" uithalen want ben nog volop aan't leren. de bedoeling is om na de winter nog altijd gemotiveerd te blijven om te willen leren & rijden, en de winter-wegligging enigszins de baas te kunnen.
bedankt alvast.
'k begin de bomen door het bos nimeer te zien
wat zou dan de meest multifunctionele band zijn, want ik zal toch ook wel asfalt doen zene ... en dan heeft de dikte ook nog een impact ; vooraan blijkbaar ni minder dan 2.1 maar van achteraan weet ik nog niks.
ga natuurlijk geen "apekuren" uithalen want ben nog volop aan't leren. de bedoeling is om na de winter nog altijd gemotiveerd te blijven om te willen leren & rijden, en de winter-wegligging enigszins de baas te kunnen.
bedankt alvast.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Een goede tip: niet te veel piekeren, pik er een band uit, rij er deze winter mee en evalueer. Wilt ge het budgetvriendelijk houden, koop Geax Barro Mountain 2.1 voor & achter (High Performance) (40€ voor 2 bij Van Eyck) en speel deze winter met de druk (2 - 3 bar). Wilt ge wat meer uitgeven, probeer een van die andere. Maar zolang ge niet echt hebt geprobeerd, gaat ge hier vanalles horen (iedereen heeft zijn voorkeur en zijn favoriet en kaart die telkens aan, de mijne is Geaxikke met de fiets wrote:ai ai, en der komen elke keer nieuwe banden bij ...
'k begin de bomen door het bos nimeer te zien![]()
Ik was ook zeer tevreden van mijn Geax Barro Mountains.
Nu voor het gewicht deze zomer rondgereden met Schwalbe NN voor en RaRa achter, en van die banden ben ik eigenlijk ook best tevreden.
In echte modder hadden de Barro's vooraan wel meer grip.
Voor deze winter zou ik eens Hutchinsons willen proberen. Die Toro schijnt ook heel all-round te zijn, en zeer goed de modder af te voeren.
Nu voor het gewicht deze zomer rondgereden met Schwalbe NN voor en RaRa achter, en van die banden ben ik eigenlijk ook best tevreden.
In echte modder hadden de Barro's vooraan wel meer grip.
Voor deze winter zou ik eens Hutchinsons willen proberen. Die Toro schijnt ook heel all-round te zijn, en zeer goed de modder af te voeren.
- Canis Lupus
- Mountainbiker
Post by Canis Lupus »
Of je kan er de Mountainbike Plus eens op nalezen van vorige maand. Heel dossier over banden. 
- Zotte Marre
- Mountainbiker
Post by Zotte Marre »
Dan ziet hij nog minder in zijn bos. Wat ben je nu met een "vergelijkende" test als je zelf geen referentiepunt hebt. Je kan blijven vergelijken, heCanis Lupus wrote:Of je kan er de Mountainbike Plus eens op nalezen van vorige maand. Heel dossier over banden.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
Post by Zotte Marre »
mitsy wrote:ZijZotte Marre wrote:Dan ziet hij nog minder in zijn bos. Wat ben je nu met een "vergelijkende" test als je zelf geen referentiepunt hebt. Je kan blijven vergelijken, heCanis Lupus wrote:Of je kan er de Mountainbike Plus eens op nalezen van vorige maand. Heel dossier over banden.