Downhill outfit

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Jojo3h
Mountainbiker

Post by Jojo3h »

Ok ik heb al een hardtail, maar ben dus op zoek naar een 2dehands downhill fiets omdat ik hiermee wil starten.
fredo
Mountainbiker

Post by fredo »

Jojo3h wrote:Ok ik heb al een hardtail, maar ben dus op zoek naar een 2dehands downhill fiets omdat ik hiermee wil starten.
er is ook een hardtail klassement, dus je kan ook met je hardtail starten ;)
Jojo3h
Mountainbiker

Post by Jojo3h »

Kan ik ook meedoen met competitie downhill indien ik een hardtail heb?
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

lezen is blijkbaar ook een kunst...

als men je zegt dat er een hardtail klassement is,
zou je dan wel of niet met een hardtail mogen starten??
Jojo3h
Mountainbiker

Post by Jojo3h »

Sorry :-D Welke competities zijn er dan zoal in belgie voor hardtail? Kan ik hier dan aan meedoen met mijn viper tr 3.5?
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Jojo3h wrote:Sorry :-D Welke competities zijn er dan zoal in belgie voor hardtail? Kan ik hier dan aan meedoen met mijn viper tr 3.5?
Zoals gezegt :
Elke competitie heeft een hardtail klassement ...
Ik zou eerst eens beginnen met te gaan trainen op de parcours waar de wedstrijden gehouden worden. Maar om het veilig te houden leer eerst den basis ;) spronge maken , rockgardens , gemeen stijl stukke , etc. Er zitte hier en daar echt wel vettige stukskes in ( denk maar aan huy , was toch een leuk zicht seg ). En vergeet die fiets gewoon die ge nu hebt. Vergeet 2dehands crap fully's voor 700€.
Spaart u nog een 300euro verder en koopt nen hardtail met een 130 a 160 mm voorvork erin. Downhill en de basis leerde nu eenmaal het best met nen hardtail. Ken er veel die direct met een fully zijn begonnen. Die gasten hebben geen klote stijl , springen zo sketchy en ze laten hun vering al het werk doen , zo simpel ist nu eenmaal niet.
Jojo3h
Mountainbiker

Post by Jojo3h »

Dus ik kan niet beginnen op mijn viper?
Jojo3h
Mountainbiker

Post by Jojo3h »

Kan ik misschien mijn bike aanpassen zodat hij al wat meer geschikt is voor downhill gebruik?
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Doe het gewoon niet ! De onderdelen en het frame zijn er nu eenmaal niet voor gemaakt. Tis gewoon puur voor uw eige veiligheid. Verkoopt dieje viper ok ineens en koopt u nen deftigen beginnershardtail.

Grtz
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

thomasmb wrote:Doe het gewoon niet ! De onderdelen en het frame zijn er nu eenmaal niet voor gemaakt. Tis gewoon puur voor uw eige veiligheid. Verkoopt dieje viper ok ineens en koopt u nen deftigen beginnershardtail.

Grtz
Zou ik ook doen
Post Reply