Le Chouffe Marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mette
Mountainbiker
Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics

Post by Mette »

mathieu wrote:mja waarom moet je het parcours op voorrand moeten weten je weet toch sowieso dat het lastig zal zijn
ik ken er een paar van de organisatie en ik weet wel dat ze zeer vriendelijk zijn :-D
Ik weet dat dus graag op voorrand omdat ik mensen met de auto binnendoorstuur om te kijken en te assisteren. Heb dat al in Theux en Malmedy gedaan en dat ging perfect als je op voorrand het parcours weet.
Hoe het parcours juist is qua MTB interesseert me minder, dat zie ik daar wel.
señor cartero
Mountainbiker

Post by señor cartero »

Ja Mette, ik begrijp je heus wel!
Zou het ook graag op voorhand weten voor eventuele supporters, maar kan u daar spijtig genoeg ook geen antwoord op geven!
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Ik kan wel nog ter plaatste inschrijven zeker voor de lange afstand

Want ben aant twijfelen tussen deze en chimay
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

om welk uur moet je daar zijn om te starten voor de lange afstand chrono?
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

J.E. wrote:om welk uur moet je daar zijn om te starten voor de lange afstand chrono?
op site staat 9.30 beginnen ze voor de 90km voor de 1ste 250deelnemers en dan elke 10min de volgende

en je kan terplaatse inschrijven
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Mette wrote:
mathieu wrote:mja waarom moet je het parcours op voorrand moeten weten je weet toch sowieso dat het lastig zal zijn
ik ken er een paar van de organisatie en ik weet wel dat ze zeer vriendelijk zijn :-D
Ik weet dat dus graag op voorrand omdat ik mensen met de auto binnendoorstuur om te kijken en te assisteren. Heb dat al in Theux en Malmedy gedaan en dat ging perfect als je op voorrand het parcours weet.
Hoe het parcours juist is qua MTB interesseert me minder, dat zie ik daar wel.
Ik begrijp u ook wel ! Als ik een marathon doe ken ik ook op voorhand graag een paar plaatsen waar we passeren en die gemakkelijk te vinden zijn voor de volgers . Volgers ? Op deze mannier betrek ik mijn familie meer bij mijn favoriete sport in plaats van heel de zondag voor mij alleen op te eisen . Ze kunnen komen supporteren , ze komen op plaatsen waar ze anders ook nooit komen en ze kunnen mij bevoorraden van de nodige nutsvoorzieningen . Dit zijn dingen die ze zelf ook graag doen !
En als de organisatie dan op de dag zelf een kaart of detail geeft van het parkoer van waar we komen , is het dan zo moeilijk om dit van te voren op de website te zetten of op te sturen naar mensen die dit vragen en zo zich een beetje kunnen voorbereiden ?
Als dit niet gebeurt schrijf ik gewoon niet in of kom ik gewoon s’morgens al heel vroeg en doe ik gewoon de toertocht .
Op deze mannier ben ik rond de middag terug thuis en eis ik de zondag niet voor mij alleen en stop ik bij de bevoorrading en neem hier gewoon wat tijd voor . Als ik in volle inspanning in een wedstrijd iets nuttig wat mijn maag niet kent loopt dit wel eens fout af vandaar .
brecht
Mountainbiker

Post by brecht »

We zullen indd dan wel zien hoe het parcour loopt maar ik twijfel er ook niet aan dat het inorde zal zijn :) (in de ardennen is het normaal altijd leuk rijden é)
En verassingen zijn altijd leuk !

Nog een vraagje, ik las op het forum dat iemand schreef dat die 'windose sportdrank nie echt zo goed is ? klopt dit, iemand ervaring ??

mvg

brecht
adriaan de afrikaan
Mountainbiker

windose = heineken

Post by adriaan de afrikaan »

windose, das gelijk heineken, ma dan zonder alcool
afwaswater dus
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Net terug van de chouffe marathon, :oops: gekozen na enkele ' la chouffe marathon avonden' ervoor om toch maar de 45km te proberen, 5 uur erover gedaan . Nie echt om trots op te zijn, maar evengoed stukkapot gereden en veel te veel gewandeld al zal dit vooral aan mijn conditie gelegen hebben. Sommige stukken waren voor een gewone sterveling als ik nie te rijden. Ook een gebrek aan rijden de 2 laatste maanden en enkele extra kilo s vakantie- en feestgewicht maakten me het extra lastig. Wat deze rit betreft : parcours : super ( nie moeilijk met houffalize in de buurt, veel omgekeerde vaste routes zaten erbij. Maar een bosweg vinden die er niet in zit is waarschijnlijk bijna onmogelijk. bevoorrading ondermaats en veel te laat , slechts 1 bevooradingspunt vind ik ook veel te weinig . 25km of voor ons 2.30u a 3 uur rijden afschepen met wat water en een stukje appel ???? kan niet. er was mogelijkheid om een soort menthe siroop hierbij te doen , bwaak, nie vor mij . ik hoorde voor de 60km dat het iets beter was. op t einde een gevaarlijke afdaling die uitkwam op de dorpsweg ( hoofdweg) waar geen seingever stond ??? [-X [-X [-X .
afspuit installaties waren prima . Ambiance : prima.
Tot volgend jaar, maar dan breng ik wel mijn piknick mee.
nu kruip ik in mijn beddeke
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Heerlijke marathon ! We reden met het team allen de 90km, amper een 200tal starters, iedereen dus vertrekken in Box 1.

Geen gedoe in de start, voldoende plaats en meteen een stevige schifting. Lap, je zat tamelijk rap waar je thuis hoorde en dan kan de race pas echt beginnen. Bij momenten zeer technisch parkoers, een Ardennen Klassieker in spe want slechts 2 organisatie jaren jong.

Meestal super goed berijdbaar, om dan een paar keer serieus te verschieten van een paar stevige modderstroken, pure blubber bij momenten. 't had hier goed geregend zeker de dagen voordien.

Hier en daar mocht er wel een seingever meer gestaan hebben, paar keer een weg overgevlogen zonder te kijken, maar ja, aan de andere kant moet je altijd de verkeersregels blijven volgen (er stond telkens een Gevaar bordje), echter je weet hoe dat gaat in volle "inspanning".

Heel goede locatie: super veel plaats, zeer grote tent, geen overrompeling. Podium mogen ze wel wat vroeger geven, wat mij betreft van zodra de podiummers binnen zijn, dan is er tenminste nog wat volk. Heel wat bikers komen van ver en keren relatief snel na de finish terug naar huis, waardoor het een beetje een trietste bedoening was.

We hadden een huisje op de berg aan de overkant, waardoor ik na de finish naar beneden mocht en -de-berg-aan-de-overkant op mocht rijden, 't was de langste klim van de dag voor mij.

Vandaag : totaal loss, 't was lang geleden dat ik nog eens in de Ardennen reed en dat heb ik geweten. 5 uur slaap en een BBQ daags voordien was ook niet van het slimste, maar ja, 'k doe dit nog niet zo lang, na een 5tal jaar marathons kunt ge nog niet verwachten dat ik mijn verstand heb :-)

Onze brommers Kris en Kris: ze waren goed ! Heel goed ! Let ook op Benedikt De Vreese : super talent, eerste jaar op de MTB en rijdt voortdurend in de top 50, was gisteren zelfs een 15km mee met de kop. Gaan er nog van horen.
Post Reply