21/06/2009 Buizingen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

idd prachtige tocht. Wat is dit toch een fantastische streek.
Die klim in 't domein van huizingen bleef maar duren 8)

Ik zat net in de auto toen de plensbui daar was, sjans dus.

Kleine bemerking: vond het een tof idee om de noodnummers op de polsbandjes te kleven. Maar door de (lichte) regen was het noodnummer wel redelijk snel vergaan. Gewoon simpele losse briefjes blijft het beste denk ik.

tot volgend jaar!
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Bravo voor Buizingen.
Volgens mij een zeer onderschatte toertocht.
Deze mag zeker naast Wolfsdonk komen.
De laatse 10 slijkkm. vond ik zeer plezant.
En 2 bevoorradingen op de 47km,waar zien we dat nog?
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

en al na 1 dag de bijna 2000 foto's online.
straffe mannen
=D>

dit ben ik: Image
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Het was moeilijk kiezen tussen Buizingen en Kluisbergen, maar aangezien ik tegen de middag in de buurt moest zijn toch voor Buizingen gekozen.
De compagnons waren een half uurtje in retard, waardoor de 51km niet meer haalbaar bleek in mijn strakke tijdschema. Het werd dus de 45, die in werkelijkheid 47 bleek.
Heb er, net als vorig jaar, weer heel erg van genoten. Mooie streek met veel groen, nijdige klimmetjes, snelle afdalingen en steeds technisch genoeg om er de spanning in te houden.
Tijdens de laatste 5 kilometer viel het water jammer genoeg met bakken uit de hemel, waardoor die laatste singletrack werd veranderd in een echte modderpoel. Mijn Racing Ralph achteraan had hier wat moeite mee, dus werd het met een 'uitbrekende achterkant' richting finish rijden.

De bevoorradingen waren stukken beter dan vorig jaar (toen er bijna niets meer was toen wij er voorbijkwamen).

Een minpuntje vond ik dat de tocht volgens mij voor 100% identiek was aan die van vorig jaar. Aan de andere kant, 'never change a winning team'.

Verder had ik gehoopt dat er na die leuke asfaltklim over dat domein een nog leukere off road afdaling zou volgen, maar dat was niet het geval.
Het domein leende zich anders wel uitstekend voor een (zeer) technische afdaling.
Harryman
Mountainbiker

Verloren bril in Buizingen

Post by Harryman »

Beste bikers,
ik ben zondag tijdens de prachtige rit in Buizingen mijn bril verloren. :cry:
Hij is van het merk BBB type winner (met ph glazen).
Indien iemand hem zou gevonden hebben, laat mij iets weten.
Alvast bedankt aan de eerlijke vinder.
keké
Mountainbiker

Post by keké »

@ harryman
heb ik dit niet ergens eerder op dit onderwerp gelezen. paar pagina's terug?
SilverFokske
Mountainbiker

kef kef; fokske was er ook

Post by SilverFokske »

Mooie tocht mannen, me goed geamuseerd.
6u opgestaan (bij benadering), 7u vertrokken (bij benadering), 8u15 daar (bij benadering), vlot ingeschreven (geen VWB korting, dubbel verzekerd dus) en op weg.
Eerste bos, al lekker TE snel naar beneden, nog voor de echte afdaling naar de sloot en de volgende klim; en patat, den deze weeral tegen het harde pad. Zou het kunnen dat ik met te lage bandenspanning reed, want er stak nogal wat gras en houtschilfers tussen m'n band en de velg (of is ne Michelin AT niet echt een goede voorband in deze periode,).
Gevolg, band afgelaten en alles er tussenuit gepruts en geblazen. Bij het terug oppompen bleek men pompje (met nogal wat B's in de naam) niet echt veel druk te kunnen zetten. Dan maar weer verder met een relatief platte voorband. Tocht vrolijk vervolgd, met geschaafd dijbeen, en iets rustiger tempo. Mooie klimmen, en vooral technische afdalingen smaakten me wel. Ook in dat domein, dat blijkbaar bij de in en uitgang "bewaakt" werd door telkens 2 schildwachten. Ferme klim; 'k waande me zowaar ver in de Ardennen, of de Alpen. Inderdaad spijtig, zoals eerder te lezen valt, dat er geen "super"-afdaling aan verbonden was. Wat me nog is opgavallen waren... die kasseien. Man, man, zo slecht dat die gelegd waren. Als die mijne oprit zou komen doen, jonges...
2 bevoorradingen, met keuze in overvloed. Fruit, caken, chocolade, rozijnen, en nog vanalles. Waar dat allemaal voor nodig is, snap ik eerlijk gezegd niet goed, maar soit. Aan de eerste bevoorrading nog m'n banden bijgepompt, waarvoor dank =D> Na de splitsing voor de 52, een tijdje alleen gereden, voordat ik anderen begon in te lopen (een paar keer ben ik ook voorbij gereden hoor, door serieus snellere gasten) :oops:. Op 't einde, in de laatste km's; lap, een ferme plensbui. Nog een lekker vettig einde werd het dan o.a. met de 'verplichte' zavelputafdaling, en een ferm vuile bike.
Gelukkig was het niet echt lang wachten aan de afspuitstand, met voldoende druk trouwens.
Aangezien het al na 12 was, en opnieuw begon te regenen, den après laten liggen en in de file langs de asfalteringswerken op de E19 gaan aanschuiven.
Samengevat. Ik vond het een leuke tocht, soms lekker technisch en vooral een mooie streek. 54 km op de teller, niet zo snel als de vorige weken (18,4) :oops: .
Ik ga deze onthouden, voor volgend jaar jongens.
Nu nog ff al die foto's doorzoeken naar de mijne.[/url]
Post Reply