Tot volgende editie.
01/05/09 Diest-Deurne
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
touchdownbiker
- Mountainbiker
01/05/09 Diest-Deurne
Post by touchdownbiker »
hier was van ons ook een delegatie aanwezig, we hebben ons goed geamuseerd zowel tijdens als na den toer
.
Tot volgende editie.
Tot volgende editie.
-
fonzarelie
- Mountainbiker
Post by fonzarelie »
mtbha8 ook daar geweest mooie tocht met redelijk wat afwisselling er in
wat die wandelaars betreft ieder zijn hobby hé
dikke

wat die wandelaars betreft ieder zijn hobby hé
dikke
- bonie+kevin
- Mountainbiker
Post by bonie+kevin »
inderdaad zoals al gezegd een mooie maar wel snelle tocht.
ik denk dat er veel raar gekeken hebbe naar deze "kleine"
42.7km AVS: 25.8
misschien neg even over die wandelaars: kan de gemeente er niet voor zorgen dat er niet 2 organisaties op dezelfde dag plaats vinden? of dat deze elkaar niet al te vaak kruisen?
naar mijn weten moeten deze evenementen toch aangevraagd worden of niet?
ik vond het soms toch wel gevaarlijk op sommige singletracks, waar bijna niets te zien was...

proficiat aan de organisatie!!!
Kevin
ik denk dat er veel raar gekeken hebbe naar deze "kleine"
42.7km AVS: 25.8
misschien neg even over die wandelaars: kan de gemeente er niet voor zorgen dat er niet 2 organisaties op dezelfde dag plaats vinden? of dat deze elkaar niet al te vaak kruisen?
naar mijn weten moeten deze evenementen toch aangevraagd worden of niet?
ik vond het soms toch wel gevaarlijk op sommige singletracks, waar bijna niets te zien was...
proficiat aan de organisatie!!!
Kevin
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai, decker en zilvervos gespot in Diest-Deurne!
Post by StrammerMax »
Ik ben net terug thuis uit Diest. Om 9.00 u samen met nidecker vertrokken voor de toer van 43 km. Het was een leuk tochtje over bospaden, singletracks en een aantal asfaltwegen door bossen en velden. Lang geleden dat ik nog eens zo'n droog tochtje heb kunnen rijden en niet door slijk heb moeten dabben! Een tochtje op mijn maat geschreven met een aantal klimmetjes waar ik wel moe van word, maar zonder daardoor afgepeigerd weer aan te komen! Ook de passage onder de brug en over de aarden omwalling aan de rand van Diest was leuk. Ik herkende dat nog van een vorige tocht die ik hier ben komen rijden, maar het was niet deze toer. En dat alles door een mooie streek. Het voor een stukje samenvallen met een wandeltocht was voor beide partijen wat ongelukkig. Eén oudere wandelaar met stok bleef ostentatief in het midden van het pad lopen! Niet sympathiek, maar ik had geen zin om m'n plezier te vergallen door boos te reageren! Daar heb je nadien toch maar spijt van. Doordat alles goed droog lag en ik in het gezelschap was van nidecker, was het naar mijn maatstaven een lekker snel tochtje. In gezelschap moet ik altijd meer gas geven om bij te blijven! Het was leuk omdat het al twee maanden geleden was dat we nog samen een toer gereden hadden en ik miste dat wel! Ik had spijt dat het al gedaan was toen we weer op de parkeerweide arriveerden. Nog een drankje buiten in het zonnetje. We hadden de indruk dat er toch een redelijke opkomst was, alle tafeltjes zaten goed vol! Met m'n papegaaienpak val ik toch wel op nu, want ik hoorde een biker "kijk, iemand van Stabroek" roepen en een tweede vroeg of een clubgenoot mee was. En zeer toevallig maakten we op de parkeerweide zo ook kennis met forumbiker SilverFokske en hebben we daar gedrieën nog een tijd staan praten. Altijd plezant van zo vroeg of laat het gezicht te zien van de mens die elders achter z'n computer op 't klavier tokkelt! Samengevat: leuke toer, lekker droog parcours, goed gezelschap, goede bevoorrading, bewaakte fietsparking en alles tip top in orde!
- Vintage Biker
- Mountainbiker
Post by Vintage Biker »
Tof toerke, spijtig dat de 55 niet kon doorgaan, maar nu hadden we meer tijd om er ene te pakken! Goed georganiseerd, goede bevoorading, spijtig van die wandelaars want dat was wel gevaarlijk en is niet bevorderlijk voor de verstandhouding. Volgend jaar toch beter afspreken en ik hoop dat er geen aanrijdigen zijn gebeurt.
Tot volgend jaar!
Tot volgend jaar!
Tocht was wel oké. Wel wat veel asfalt, maar dat gaat waarschijnlijk niet anders in deze streek (en al helemaal niet als 't broedseizoen is blijkbaar
). Bevoorrading was ook meer dan in orde. Van de afspuitstand hebben we geen gebruik moeten maken, maar die zal ook wel oké geweest zijn
.
Wat ik alleen echt ni snap is hoe het kan dat er een MTB- en wandeltocht over het zelfde traject loopt. Dat is niet leuk voor ons en zeker niet voor die wandelaars. Ge moogt ni doort bos om de vogels ni op te schrikken, maar ge moogt wel gevaarlijke situaties veroorzaken door twee tochten langs 't zelfde pad te sturen
.
Volgend jaar ga ik toch eerst checken of het ook weer niet die wandeltocht is.
Ook nog een mini-verslag op: http://www.deslipstreamers.tk
Wat ik alleen echt ni snap is hoe het kan dat er een MTB- en wandeltocht over het zelfde traject loopt. Dat is niet leuk voor ons en zeker niet voor die wandelaars. Ge moogt ni doort bos om de vogels ni op te schrikken, maar ge moogt wel gevaarlijke situaties veroorzaken door twee tochten langs 't zelfde pad te sturen
Volgend jaar ga ik toch eerst checken of het ook weer niet die wandeltocht is.
Ook nog een mini-verslag op: http://www.deslipstreamers.tk
-
BLACK CUBE
- Mountainbiker
Post by BLACK CUBE »
Toch even iets checken, Mooie tocht daar nie van, maar aan de inschrijving accepteerden ze de kaart van de WBV niet alleen die van de VWB; Zogezegd omdat dit concurentie en die 2 niets van elkaar moeten weten. Nu weet het kleinste kind dat de 2 bonden elkaars kaarten al jaren accepteren op alle tochten. Ik hoop dat iemand van de VWB dit leest en deze organisator even terecht wijst; Want ofwel is die mens niet op de hoogte van zijn eigen reglementen ofwel een moetwillige ruziestoker. Hallo mr Van Ingelghem efkes ingrijpen denk ik.
Voor de rest goede tocht, goede bevoorading, spijtig van de wandelaars maar ge kunt niet alles hebben in 't leven.
Voor de rest goede tocht, goede bevoorading, spijtig van de wandelaars maar ge kunt niet alles hebben in 't leven.
-
bikefunner
- Mountainbiker
Post by bikefunner »
Ik wil al de 930 deelnemers bedanken wegens het voltallige bike fun team.
Wat de wandelaars betreft, daar ligt de fout bij de politie er is nl 1 pers die onze tocht heeft goedgekeurd en de andere die van de wandeltocht.
We hebben gisteren in allerijl nog contacten uitgewisseld van hoe we dit probleem zouden aanpakken.(geen communicatie geweest blijkbaar).
Wat de wandelaars betreft, daar ligt de fout bij de politie er is nl 1 pers die onze tocht heeft goedgekeurd en de andere die van de wandeltocht.
We hebben gisteren in allerijl nog contacten uitgewisseld van hoe we dit probleem zouden aanpakken.(geen communicatie geweest blijkbaar).
-
jaro
- Mountainbiker
Ook genoten van de rit met op de kop af juist 43 km.
Prima weer, mooie omloop met enkele toffe singles en technische stukskes.
Met de wandelaars geen problemen gehad. Vaart minderen, vriendelijk goeien dag zeggen en een dank je wel doen altijd wonderen. Denk dat die mensen meer last van ons hadden dan omgekeerd.
Uitgebreide bevoorrading en geen problemen met de pijlen.
Achteraf een pintje in het zonneke en dan tevreden terug naar huis.
Tot de volgende.
Jaro.
Prima weer, mooie omloop met enkele toffe singles en technische stukskes.
Met de wandelaars geen problemen gehad. Vaart minderen, vriendelijk goeien dag zeggen en een dank je wel doen altijd wonderen. Denk dat die mensen meer last van ons hadden dan omgekeerd.
Uitgebreide bevoorrading en geen problemen met de pijlen.
Achteraf een pintje in het zonneke en dan tevreden terug naar huis.
Tot de volgende.
Jaro.