welke banden voor op de weg met mtb

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
hANDYman
Mountainbiker

Post by hANDYman »

ik heb ook die schwalbe marathon slicks kevlar met 6 bar erin gepompt en da rijdt serieus goed op de weg en op onverhardt ook doenbaar als't droog is( wel wa hard met die 6 bar) en nie één keer lek gereden
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

Aangezien ik geen tweede stel wielen heb behou ik vooraan gewoon een noppenband. Zodoende hoef ik bij een eventuele tourtocht enkel de achterband te vervangen. En op asfalt is die extra weerstand vooraan is goede extra training. Maar da's een persoonlijke visie natuurlijk.

Achteraan heb ik een tijdje met de Michelin Jet S (1.6) gereden die kwa rolweerstand echt super was. Spijtig dat hij een fragiele indruk gaf, bevestigd door een vriend wiens band gewoon ontploft was. Op grind/stenige ondergrond ook enorm oncomfortabel.

Heb nu sinds kort de Maxxis Wormdrive achteraan gestoken. Voordeel is dat hij 1.9 is, dus nu maar één type binnenbanden meer nodig. De drukken blijven beperkt (4 bar op asfalt) en het valt op dat hij in tegenstelling tot andere semi-slicks heel stevig lijkt. Die reeks noppen op de zijkant maken hem iets polyvalenter. Heb er op grindpaden nu toch al wat stenen horen onder weg"knallen" en geen slijtage te zien.

Nadeel is de iets hogere rolweerstand, maar langs de andere kant de moeite om eens een droge TT met een semi-slick te proberen. Voor mij is de Wormdrive achteraan een heel goedkoop en flexibel alternatief voor wegtrainingen.
Post Reply